سخنان بزرگان

سخنان بزرگان شماره ۲۶

سخنان بزرگان شماره بیست و شش، با ویکی روان همراه باشید.

  1. همانا زن طوق است . پس بنگر چه طوقی بر گردن می افکنی . ( امام صادق – میزان الحکمه ج ۵ ص ۲۲۵۸ ح ۷۸۴۷ )
  2. هیچ فردی تکبر نمی ورزد و با زورگویی با کسی رفتار نمی کند، مگر آنکه این رفتارها از پستی ای است که در خودش احساس می کند . ( امام صادق – الکافی ج ۲ ص ۳۱۲ )
  3. اگر شیاطین بر اطراف دلهای فرزندان آدم نمی چرخیدند ، آنها به ملکوت نگاه می کردند . ( بحارالانوار ج ۷۰ ص ۵۹ )
  4. بدبین به هیچکس حسن ظن ندارد زیرا جز در آینه ی وجود خود نمی نگرد . ( امام علی – غررالحکم و دررالکلم ج ۷۷ ص ۲۲۷ )
  5. زیباگرایی جزو خلق و خوی مومنان است . امام علی – میزان الحکمه ج ۲ ص ۷۷۸ )
  6. زنان دوست دارند که همسر خود را در زینت ببینند، همانطور که مرد دوست دارد که زن خود را در زینت ببیند . ( امام باقر – مکارم الاخلاق ص ۸۰ )
  7. از جمله امور جفاکارانه این است که مردی با همسرش همبستر شود ، ولی پیش از آن با او معاشقه نکند . ( پیامبر – مستدرک الوسایل ج ۱۴ ص ۲۲۱ )
  8. والدین حق ندارند به عورت فرزندانشان نگاه کنند و فرزندان حق ندارند به عورت والدین خود نگاه کنند . ( پیامبر – وسایل الشیعه ج ۲ ص ۵۶ )
  9. الشباب شعبه من الجنون . ( پیامبر – بحارالانوار ج ۷۷ ص ۱۶۵ )
  10. مردم سه دسته اند : اول دانشمندان الهی . دوم دانش پژوهانی که در راه نجات از مشکلات و رسیدن به خوشبختی تحصیل علم می کنند . و سوم احمقان بی سر و پایی که دنبال هر صدایی می روند و با هر بادی به حرکت درمی آیند و به هر چیزی میل پیدا می کنند . اینها با نور علم روشن نشده اند و به ستون محکمی در زندگی پناه نبرده اند . ( امام علی – نهج البلاغه حکمت ۱۴۷ )
  11. حواریون نزد حضرت عیسی جمع شدند و گفتند : ای معلم خوبی ها ما را ارشاد نما . پس حضرت فرمود : حضرت موسی نبی خدا به شما دستور داد که زنا نکنید و من به شما امر می کنم که با خودتان در مورد زنا حرف نزنید ، چه رسد به اینکه زنا کنید . به درستی که هرکس با خودش درمورد زنا فکر کند ، حرف بزند ، مثل کسی است که طرحی برای روشن شدن آتش می ریزد . در نتیجه دود تصاویر را از بین می برد اگرچه خانه آتش نمی گیرد . ( امام صادق – الکافی ج ۵ ص ۵۴۲ )
  12. غیرتمند هیچگاه به زنا روی نمی آورد . ( امام علی – نهج البلاغه حکمت ۳۵ )
  13. حضرت موسی به پروردگار عرض کرد : خداوندا بهترین کارها نزد تو چیست ؟ خداوند فرمود : محبت کردن و دوست داشتن کودکان. ( بحارالانوار ج ۱۰۴ ص ۹۷ ح ۵۷ )
  14. از غیرت ورزی نابجا بپرهیز زیرا این کار باعث می شود که زن سالم و پاک به سمت نادرست کشیده شود . ( وصیت امام علی به امام حسن – الکافی ج ۵ ص ۵۳۷ )
  15. جُعِلَ قره عینی فی الصلوه و لذتی فی النساء . ( پیامبر – الکافی ج ۵ ص ۳۲۱ )
  16. هرگاه در دوشیزگان احساس زنانگی ایجاد شود، دوایی برای آنها جز همسر وجود ندارد. در غیر اینصورت آنها از فساد در امان نخواهند بود زیرا آنها بشرند . ( پیامبر – الکافی ج ۵ ص ۳۳۷ )
  17. لباسهای خود را بشویید و موهای خود را کوتاه کنید و مسواک بزنید و آراسته و پاکیزه باشید که قوم بنی اسرائیل چنین نکردند پس زنانشان زناکار شدند . ( پیامبر – کنز الاعمال ج ۶ ص ۶۴۰ )
  18. روزی خود را در ازدواج جستجو کنید . ( پیامبر – مکارم الاخلاق ص ۱۹۶ )
  19. *خداوند زنان متشابه به مردان و مردان متشابه به زنان را لعنت کرده است . ( پیامبر – الکافی ج ۵ ص ۵۵۲ ح ۴ )
  20. المرء علی دین خلیله . ( پیامبر – بحارالانوار ج ۷۱ ص ۱۹۲ )
  21. زیاده روی در شهوت، مروت را از بین می برد. ( امام علی – غررالحکم و دررالکلم ج ۴ ص ۱۱۷ ح ۵۵۰۷ )

سخنان بزرگان شماره ۲۵

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا