روابط زناشوییمطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

راه های افزایش دوام و پایداری روابط زوجها

از قدیم و ندیم گفته اند زن و شوهر دعوا کنند، ابلهان باور کنند . اما خب با این حساب ممکن است خیلی زود بحث و جدال میان زوجها منجر به پیدایش یک مشکل شود. و قطعا با توجه به مشکل پیش آمده درباره میزان دوام و پایداری روابط زوجها سوالی در ذهنتان روشن میشود که آیا ما هم دوام می آوریم؟؟؟ خب این سوال خواه نا خواه پیش می آید اما خوشبختانه اصلا جایی برای نگرانی نیست .زیرا روانشناسان به صورت ویژه ای به این بحث پرداخته اند که ما در اینجا آنها را بیان میکنیم.

بررسی راه های افزایش دوام و پایداری روابط زوجها

با ویکی روان همراه شوید.

با هم خوش می گذرانید

مهارتی که برای دوام و پایداری روابط زوجها نیاز هستند کاملا واضح نیستند چون مردم درباره شان صحبت نمی کنند. بسیاری از زوج ها باید سطح انتظارشان از کارهای رومانتیک و زرق و برق را پایین بیاورند و مقدار خوش گذرانی با هم را بالا ببرند. این یعنی با هم مرتب قرار داشته باشند ( بیرون بروند و … )، صحبت کنند و بعلاوه فعالیت هایی را با هم انجام دهند.

افراد موفق برنامه ریزی می کنند تا کارهای جدیدی را با هم امتحان کنند مانند بیرون رفتن، خوش گذراندن، خندیدن و بازی کردن. هر چیز تازه ای می توانند مانند انرژی مثبت در فضای روابط باشد.

میزان دوام و پایداری روابط زوجها

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
اسما مشمول اسما مشمول
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

قابل اعتماد بودن

خریدهای مخفیانه، رابطه های آنلاین و یا مشکوک شدن به همسر اینها همگی مشکلات بزرگی هستند.

در یک ازدواج موفق زن و شوهر پشت یکدیگر را دارند و چیزی را مانند یک راز نگه نمی دارند. آنها طوری رفتار می کنند که برای هر دو و رابطه شان مفید باشند و از خطرات در کمین ازدواج کاملا آگهند .

در همه چیز با همید

بهترین کاری که می توانید برای دوام و پایداری روابط زوجها انجام دهید این است که با هم مشارکتی داشته باشید که هر دو طرف احساس کنند مورد احترام هستند، به آنها اهمیت داده می شود و لازم هستند. اگر مشکلی پیش رو دارید مانند یک تیم و با هم اقدام به حلش کنید تا کارها ساده تر پیش برود.

یک سیستم اثبات شده برای پیدا کردن، نگه داشتن و در آغوش گرفتن یک رابطه ایده آل این است که زوجین با هم کار تیمی انجام دهند.

برای مثال یک زوج که فشارهای اقتصادی مجبورشان کرد بودجه شان را کم کنند و هر ماه که قبض ها می آمد استرسشان بیشتر هم می شد.

این زوج خیلی درباره اینکه برای چه چیزی و چه زمانی پول بپردازند فکر کردند، بنابراین تصمیم گرفتن با یکدیگر برنامه ای برای پرداخت قبوض بریزند.

انجام این کار با هم باعث شد آنها نزدیکی بیشتری را در رابطه شان حس کنند چون با یکدیگر وارد چالش شده بودند.

یکدیگر را لمس می کنید

زوج هایی که همدیگر را دوست دارند حتی در زمان هایی که رابطه شان به ترمیم نیاز دارد نیز عشقشان را به هم نشان می دهند.

اگر می خواهید ازدواجتان موفق باشد، شریک خود را تا جایی که ممکن است زیاد لمس کنید: در حال رانندگی دستتان را روی پای همسرتان بگذارید، گاهی پیشش بروید کمی بازوها و شانه هایش را فشار دهید، همدیگر را در آغوش بگیرید و ببوسید. هنگام تماشای تلویزیون یا وقتی در رخت خواب هستید همدیگر را نوازش کنید.

میزان دوام و پایداری روابط زوجها

صمیمیت به دوام و پایداری روابط زوجها کمک شایان میکند، صمیمیت هنری است که باعث می شود شریکتان حس کند درک و قبول شده. وقتی این احساسات ساخته می شود، موانع از سر راه کنار می روند.

این باعث شکل گیری رابطه جنسی می شود، اگر قرار باشد رابطه ای دوام پیدا کند هر دو طرف باید به دادن و دریافت فیزیکی عشقشان را نشان دهند. یک رابطه رمانتیک رابطه ای است که در آن روابط جنسی برقرار باشد نه یک عشق افلاطونی ( به رابطه هایی که فقط عاطفی است بدون رابطه جنسی می گویند ) .

کینه ها را دور می اندازید .
خشم می تواند به سادگی یک رابطه را نابود کند. پس باید بدون تعارف گام پیش بگذارید و بگویید من به خاطر فلان چیز ناراحت هستم . وقتی یکی از زوجین ادعا می کند که حالش خوب است در حالی که اضطراب دارد فضایی به وجود می آید که طرف مقابل ممکن است حدس هایی درباره ناراحتی همسرش بزند و هیچکس این بازی را دوست ندارد.
هرچقدر بیشتر به شریکتان نشان دهید چه چیزی ناراحتتان کرده او بهتر می تواند کمکتان کند از این مشکل عبور کنید.
ازدواج ها زمانی موفق است که هر دو طرف بیاموزند تا احساسات واقعی خود را سر وقت و با احترام بیان کنند .

به طرفش خم می شوید

متمایل شدن سر، تغییر مکان دادن پاها، یک نگاه و یا تغییر در تن صدا همه اینها می توانند نشانه ای از این باشد که حالا می شنوید، درک می کنید و به دیگری پاسخ گو هستید . واکنش نشان دادن به همسر بسیار مهم است با حرکات خود به او نشان دهید که به حرف هایش گوش می دهید.

همدیگر را دوست دارید و به همدیگر احترام می گذارید

افرادی که ازدواجشان موفق است تمام تلاش خود را می کنند تا نیاز همسرشان را برآورده کنند چون می خواهند همسر خود را شاد ببینند. این برای دوام و پایداری روابط زوجها اهمیت زیادی دارد.

وقتی همسرشان ناراحت است نگران می شوند و فکر می کنند باعثش خودشان هستند.

هر زمان حس کردید مشکلی وجود دارد از او بپرسید که چه اتفاقی افتاده، راه حل پیشنهاد دهید و با صحبت و گوش دادن به حرف هایش قدردانی و درک خود از طرف مقابل را نشان دهید .

میزان دوام و پایداری روابط زوجها

با یکدیگر همدردی می کنید

اگر زوج ها با یکدیگر همدردی کنند و با توجه به یکدیگر گوش دهند و پاسخ دهند بیشتر به یکدیگر نزدیک می شوند مخصوصا هر زمان که یکی از طرفین بخواهد ارتباط عاطفی ایجاد کند.

زوج های موفق بر سر یک مشکل کارشان را به بن بست نمی کشانند.

گاهی مشکل در یک رابطه غیر قابل حل است ( برای مثال شخصیت و رفتارها ) بنابراین دو طرف مجبورند چیزهایی مانند تحمل، همدلی و مشورت را هنگامی که مشکلات پیش می آید تمرین کنند .

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مهرانگیز متقی مهرانگیز متقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سمیه بهاروند سمیه بهاروند
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان

موفق می شوید در مسیر درست قرار بگیرید

یکی از بزرگترین سرنخ ها که نشان می دهد یک ازدواج پایدار است چگونگی بازگشت زن و شوهر به مسیر معمول پس از یک دعوا است .ابتکار عمل نشان دادن در بازگرداندن شریکتان به دنیای خود پس از یک نا امیدی نشانه خوبی است.
بدان معنا نیست که ضرورتا همه چیز به پایان رسیده بلکه نشان می دهد شما می خواهید رابطه عاطفی تان دوباره برقرار شود و امنیت در رابطه به احساس دردی که دارید اولویت دارد.
هر دو باید بخواهید که عملی اش کنید و متوجه شوید که معنای عذر خواهی و تلاش برای حل مشکل را دارد.
زوج های موفق می دانند زندگی برایشان تبدیل به یک ماجراجویی بلند مدت شده نه برخوردی موقت و کوتاه مدت، باید در پستی و بندی های زندگی کنار هم باقی بمانند و به هم متعهد باشند.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا