پرسش و پاسخ های ازدواج

به من علاقه ندارد

پرسش: پسری ۲۴ ساله هستم که مدت یک سال است فقط به صورت پیامکی و بدون دیدارحضوری و تماس تلفنی با دختر۱۹ ساله درارتباط هستم که مادر ایشان بر این ارتباط نظارت داشته‌اند. ما در این ارتباط شئونات را حفظ کرده و احساس و علاقه‌ای بین‌مان نیست و فقط هدف، شناخت منطقی و عاقلانه بوده. تعداد پیامک کم و با فاصله زمانی. مدت یک ماه پیش من به خواستگاری ایشان رفتم؛ با اطلاع و آمادگی و رضایت خود ایشان اما در همان جلسه اول ایشان به من گفتند شما تمامی ملاک‌های مورد نظر من را دارا می‌باشید و می‌دانم که مرا خوشبخت می‌کنید اما در این مدت هیچ احساسی نسبت به شما در من به وجود نیامده و به همین خاطر جواب من منفی می‌باشد. لازم به ذکر است که برعکس ایشان هرچقدر زمان می‌گذشت و من بیشتر ایشان را می‌شناختم علاقه من به ایشان بیشتر می‌شد. ایشان در حین ارتباط اشاره‌ای به عدم به وجود آمدن علاقه نکردند و در واقع با حرف‌های‌شان نشان می‌دادندکه علاقه وجود دارد. بعد از این جریان، خانواده ایشان با او حرف زدند و از او خواستند که نظرش را تغییر دهد چون من تمام ملاک‌های ایشان را داشته‌ام اما ایشان کماکان جواب‌شان منفی است. آیا اگر ما یک ارتباط نزدیک‌تر مثل مکالمه تلفنی و یا دیدار حضوری و گفتمان رو در رو داشته باشیم این علاقه در ایشان به وجود می‌آید؟ خانواده ایشان با این امر موافق هستند.

با ویکی روان همراه باشید.

پاسخ: وضعیت شما و داشتن ملاک‌های ازدواج یکی از شرایط مهم و اساسی است اما علاقه و گرایش به طرف مقابل هم مهم است. با توجه وضعیت ایشان احتمال آن می‌رود که این خانم برای دوستی علاقه‌مند و برای ازدواج در موقعیت و سن فعلی آمادگی ندارند. بنابراین پیشنهاد می‌کنم در صورت اتمام زمان تعیین شده از طرف خانواده شما به فکر گزینه‌های دیگری باشید یا اینکه به صورت منطقی‌تر پیشنهاد یک دوره رفت و آمد را برای شناخت بیشتر داشته باشید. همچنین حتما از مشاوره پیش از ازدواج غافل نشوید.

پروانه صفایی مقدم

متخصص روانشناسی بالینی، عضو تیم مشاوره آنلاین ویکی روان، عضو سازمان نظام روانشناسی، عضو سازمان علوم شناختی و سخنران برتر سمینارها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا