guest-posts

نکات طلایی برای یک ازدواج موفق

چه تازه ازدواج کرده باشید و یا نه هنوز ازدواج نکرده اید، باید بدانید که هر ازدواجی پستی ها و بلندی هایی دارد. علی رغم تمام خوشی ها، لذت ها، و روزهای خوبی که در یک ازدواج وجود دارد، دوره هایی از استرس، خستگی و ارتباطات ضعیف نیز ممکن است بخشی از رابطه باشد.

فیلم آموزشی روانشناسی را در سایت کیلیپو مشاهده کنید.

ازدواج کار می طلبد

ازدواج کار می طلبد، و مانند هر چیز دیگری در زندگی، شما باید تلاش کنید تا به موفقیت در ازدواج برسید. اما کار ازدواج مانند تمیز کردن روشویی و یا بیرون بردن زباله ها نیست.

کاری که برای یک ازدواج موفق (شاد، عملکردی و خوشایند) لازم است، نوعی از کار است که که می تواند راهبردی و جالب باشد.

نکات-طلایی-برای-یک-ازدواج-موفق

در زیر نکاتی آورده می شود که می تواند در این زمینه کمکتان کند:

مستقل باشید

استقلال در ازدواج از مولفه هایی است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای اینکه در یک رابطه شاد باشید، بایستی در ابتدا خودتان شاد باشید.

در واقع این کلید یک ازدواج موفق است. با داشتن این نکته در ذهن، زن و شوهر ها بایستی برای خودشان زمان صرف کنند، از سرگرمی های فردی خود لذت ببرند، و در کل، گاهی برای خود زمان بگذرانند.

نه تنها زمان اندکی دوری از همدیگر شما را نسبت به هم نزدیکتر می کند؛ بلکه این زمان گذراندن باعث می شود با ابعاد روحی خود آشتی کنید، حس به خود را در شما تقویت می کند و باعث می شود روند ترجیحات فردی، اهداف و دستاوردهایتان را چک کنید.

از دیگر سو، مستقل بودن باعث می شود تا بتوانید به عنوان یک متفکر آزاد پیش به سوی جلو قدم بردارید. زمانی که ما حس فردی مستقل خود را حفظ می کنیم، همیشه حرفی برای زدن خواهیم داشت و برای همیشه قوی تر و سالم تر خواهیم بود، و حتی برای شریک خود جذاب تر به نظر می رسیم.

جدیدترین کلیپ انگیزشی تلاش و موفقیت در سایت کلیپ مشاهده کنید.

شنونده ی خوبی باشید

در حالی که زنان باید روی هنر گوش کردن کار کنند، ما این نکته را به عنوان حوزه ی مهمی از توجه، به مردان نیز تاکید می کنیم.

اغلب، مردان تشخیص نمی دهند که تمامی چیزی که شریکشان نیاز دارد یک گوش شنوا است. این به علت برنامه ریزی آنها و روشی است که یاد گرفته اند با دیگران ارتباط برقرار کنند.

به یاد داشته باشید گوش دادن و شنیدن کاملا یکسان نیستند. گوش دادن قلب ما را درگیر می کند. گوشهایتان را باز کنید و به آنچه که او می گوید گوش دهید، زمانی که صحبت می کند به او نگاه کنید، حتی سخنان زنتان را خلاصه کنید و تکرار کنید و به او اطمینان بدهید که واقعا به حرفهایش گوش می دهید.

گوش دادن کلید واقعی برای یک ازدواج شاد است، و در واقع برای هر رابطه ای.

با عدم موافقت ها موافق باشید

خوب بودن با همدیگر به این معنی نیست که زوجین باید سر هر مساله ی کوچکی تفاهم داشته باشند. اغلب زوج ها اکثرا رفتارهای متفاوت از هم، عقاید و سیستم باور متفاوتی دارند و حتی در برخی موارد سر برخی مسائل و حوزه های عمده با هم اختلاف نظر دارند.

تمامی زوجین بایستی در بعضی جاها درجاتی از عدم موافقت را داشته باشند. زوج های موفق و عاشق، به دیدگاه همدیگر احترام می گذارند و حتی گاها با این دیدگاه شوخی می کنند. بدانید که حین داشتن دو دیدگاه متضاد، یکی از آنها الزاما صحیح نیست.

مهم ترین ملاک های ازدواج موفق چیست؟

ممکن است با این سوال روبه رو باشید که مهم ترین ملاک های لازم برای ازدواج موفق چیست؟

موارد زیر به شما کمک می کند تا با مهم ترین معیارهای لازم بیشتر آشنا شوید.

ممکن است برای بررسی برخی از مولفه ها نیازمند گفت و گوی تخصصی با یک مشاور پیش از ازدواج باشید تا بتوانید سطح آن مولفه را در خودتان دقیق تر ارزیابی کنید.

نگرش های شما و شریک زندگی تان در خصوص زن و مرد و تفاوت آن ها چیست؟

آیا در این زمینه شبیه به هم فکر می کنید؟

نگرش های هر یک از شما در خصوص اوقات فراغت، ارتباط با خانواده های یکدیگر، نحوه ی تبادل پول در بین تان، نقش ها و مسئولیت ها چگونه است؟

در مورد مسائل دینی و اعتقادی چگونه می اندیشید؟ آیا تفاوت های قابل توجهی در این زمینه به چشم می خورد؟

آیا از سلامت روانی و عدم ابتلا به بیماری های روانی و یا اختلالاتی مانند افسردگی در خود و طرف مقابل تان مطمین هستید؟

فرد مقابل تان از نظر جذابیت ظاهری نسبی برای شما چگونه است؟

آیا از نظر اقتصادی، تناسبی بین شما وجود دارد؟ در صورت عدم تناسب، احساس شما نسبت به این تفاوت ها چیست؟

در صورتی که از قومیت ها متفاوتی هستید و یا تفاوت اقتصادی قابل توجهی دارید، تا چه اندازه می توانید با تفاوت های فرهنگی طرف مقابل کنار بیایید؟

آیا از نظر شناختی، عاطفی و اقتصادی توانایی ازدواج را دارید؟

آیا تشابه اجتماعی لازم در بین شما وجود دارد؟

منبع: سایت ویدیو کیلیپو

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا