عشق

سخنان بزرگان در باب اهمیت شناخت و صمیمیت

موضوع عشق کارآمد و مسائل مربوط به آن دارای نقاط تیره و روشن بسیاری است که بر اساس برداشت ما از این موضوعات میتواند تغیییر کند. ابن قیم درباره ی اهمیت شناخت و صمیمیت می گوید:

عشق همانندی و آمیختگی نفوس در طبع های آفریده شده ی آنهاست. اگر علت محبت تناسب و همانندی روح محبوب و محب باشد، محبت نیز ثابت و پایدار می ماند.

اما اگر محبت نه به دلیل تناسب و همانندی که به دلیل غرض خاصی باشد، با از میان رفتن آن غرض محبت نیز رخت می بندد.

در ادامه بررسی موضوع اهمیت شناخت و صمیمیت با ویکی روان همراه باشید.

همچنین ابن حزم درباره ی اهمیت شناخت و صمیمیت می گوید:

هر قدر شباهت بین دو انسان در رابطه ی عاطفی بیشتر باشد، مجانست زیادتر و مودت شدیدتر می گردد. همچنین بردون در اینباره می گوید با زنی ازدواج کنید که اگر مرد بود بهترین دوست شما می شد.

درباره اهمیت شناخت و صمیمیت باید گفت بسیاری از افرادی که شکست عشقی می خورند و یا زندگی زناشویی شان با مشکلات جدی چون طلاق روبرو می شود، بیان می کنند که ما اول نمی دانستیم طرف مقابلمان چنین شخصیتی دارد.

او ما را فریب داد و پس از آنکه به اصطلاح خرش از پل گذشت، خود واقعی اش را رو کرد.

این دسته از افراد باید بدانند که در این دنیا انسانهای بسیار متفاوتی وجود دارند که هر کدام مخصوص عده ی خاصی از افراد هستند و قرار نیست که همه ی انسانها در این دنیا بتوانند در کنار یکدیگر زندگی کنند.

حال این وظیفه ی ماست که با شناخت اهمیت شناخت و صمیمیت و با رعایت قوانین علمی روابط عاشقانه، در آنها وارد شویم و تا زمانیکه به شناخت کامل و عقلانی نرسیده ایم، وارد رابطه ی جنسی و متعهدانه نشویم.

فرانکلین در این باره می گوید: پیش از ازدواج چشم‌هایتان را باز کنید و بعد از ازدواج آنها را روی هم بگذارید.

دکتر لوح موسوی

روانشناس بین المللی، کارشناس برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مشاور شخصیت ها و مدیران ،برتر، نویسنده کتابهای روانشناسی تلفن دفتر مشاوره ۲۲۸۸۹۴۴۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا