پرسش و پاسخ های تحصیلیپرسش و پاسخ های فردی

دچار یاس و ناامیدی هستم

پرسش: من از کودکی تا مقطع سوم دبیرستان از آن دست دانش‌آموزانی بودم که محکم و سرسخت درس می‌خواندم و در هر آزمونی نتبجه اول را کسب می‌کردم. به آینده درخشان خود هیچ شکی نداشتم. در سال سوم راهنمایی در آزمونی شرکت کردم که در مدرسه نمونه دولتی قبول شدم. تنها من و چند نفر دیگر در بین دانش‌آموزان کلاس به این موفقیت رسیدیم تا اینکه آن تصادف پیش آمد و من شش ماه روی تخت بودم و بعد از آن مشکلات افسردگی و به دنبالش افکار خودکشی به سراغم آمد تا جایی که در آن سال نتوانستم درس بخوانم. از سال بعدش وارد مدرسه بزرگی شدم. من برای رهایی از افسردگی و عقب‌افتادگی چند سالی سردرگم بودم و درس نخواندم تا اینکه از دو ماه قبل از کنکور درس خواندم و در رشته مهندسی مدیریت پروژه قبول شدم. به خاطر مشکلاتم و اینکه اعصاب ضعیف خود ادامه ندادم و سال بعد از آن وارد رشته روان‌شناسی شدم. تا الان هم با معدل‌های بالا گذراندم و یک ترم دیگر مانده تا ۶ ترمه تمام کنم. همیشه در ذهنم چیزی که می‌خواستم نشدم و آن چند نفری که در مدرسه با هم بودیم پزشک یا دندان‌پزشک هستند. به آینده تحصیلی‌ام هم زیاد دل‌خوش نیستم و دچار یاس و ناامیدی هستم درگیری ذهنی زیادی دارم و در ضمن یک وابستگی عشقی و عاطفی نیز داشتم که تحت نظر پزشک می‌باشم. دارای اختلال دو قطبی هستم. گاهی پر از انرژی و افکار مثبت هستم و گاهی اصلا حال خوبی ندارم. حدود یک سال است که در فکر کنکور دادنم. نمی‌دانم که می‌توانم موفق شوم یا خیر با این حالی که دارم امیدوارم بتوانید کمکم کنید.

با ویکی روان همراه باشید.

پاسخ: سلام دوست عزیز. پیرو سوال مطرح شده، شما توانایی و استعداد زیادی داشتید و دارید منتها خللی ایجاد شده و مدت‌زمانی که فاصله ایجاد شده شما را دچار تعارض کرده و تعارض حل نشده، ایجاد اضطراب کرده و در کنار آن افسردگی. بهتر است به جای احساس یاس و ناامیدی به یک روان‌شناس بالینی مراجعه کنید، دوست عزیز بیماری اختلال دوقطبی موردی نیست که با پیامک قابل درمان باشد، بهتر است زودتر برای درمان اقدام کنید.

پروانه صفایی مقدم

متخصص روانشناسی بالینی، عضو تیم مشاوره آنلاین ویکی روان، عضو سازمان نظام روانشناسی، عضو سازمان علوم شناختی و سخنران برتر سمینارها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا