عشق

۱۱ راه درمان شکست عشقی بدون رنج کشیدن

درمان شکست عشقی بدون رنج کشیدن خواسته همه ما است، اینکه بتوانیم با کمترین آسیب و ضربه های روحی بتوانیم از شکست عاطفی گذر کنیم بسیار عالی است. اما برای درمان شکست عشقی چه کنیم؟ در جلسات مشاوره روانشناسی درمان شکست عشقی در ویکی روان، متخصص روانشناس توضیحات زیادی درباره عبور از شکست عشقی می دهد که در این مطلب به آنها اشاره می کنیم.

راه درمان شکست عشقی بدون رنج کشیدن چیست؟

با وبلاگ روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

گذراندن مراحل شکست عشقی کار ساده ای نیست، هر شخص به میزانی تحت تاثیر آن قرار می گیرد اما همیشه راه چاره وجود دارد!

موارد زیر را بارها بخوانید تا در درمان شکست عشقی استاد شوید و کنترل احساسات تان را در دست بگیرید.

۱- دنبال ارتباط با او نباشید

جدا شدن توانایی حرکت به جلو را به ما می دهد، به عنوان مثال زمانی که هیچ دلیلی برای صحبت با دوست دختر سابق خود ندارید، این کار را انجام ندهید. وقتی هیچ فرزندی با هم ندارید و آنقدر دور از هم زندگی می‌کنید که با هم برخوردی ندارید پس نیازی نیست جویای اخبارش باشید!

مطمئنا، غم و اندوه جدایی دردناک است اما وظیفه او نیست که در این روند برای دلجویی من در کنار من باشد. هیچ دلیلی وجود ندارد که دوباره با هم دوست شوید، شاید روزی امکان‌ پذیر باشد اما نه اکنون.

۲- دنبال درمان قطعی شکست عشقی باشید

مراحل عبور از شکست عشقی

چیزی که در این برهه از زندگی بیشتر به آن احتیاج داریم راهنمایی است، یعنی من به کسی نیاز دارم که با او صحبت کنم. بعضی اوقات، داستان های وحشتناکی در ذهنم می سازیم و به شخصی احتیاج داریم که به من کمک کند تا با آنها را مقابله کنم. ر

وش های مختلفی وجود دارد و می توانید همه آنها را امتحان کنید.

مثلا با دوستان صمیمی خود اختلاط کنید یا حتی از متخصص درمان شکست عشقی کمک بگیرید تا اوضاع سامان داده شود.

۳- پیاده‌ روی کنید

خیلی ساده به نظر می رسد، اما همیشه توصیه می کنیم فعالیت بدنی داشته باشید.

قرار دادن یک پا در مقابل پای دیگر و حرکت به جلو، یک درمان ساده شکست عشقی است چون ذهنتان را برای مدتی از موضوع اصلی منحرف می کند. به جای اینکه به خاطرات خود فکر کنید و موارد دردناک را دوباره به یاد بیاورید، دوباره راه بیفتید، پیاده روی راهی عالی برای فعالیت است. راه رفتن ذهن را پاک می کند.

۴- بهترین روش درمان شکست عشقی؟ ذهن آگاهی

در مورد ذهن آگاهی و آگاهی لحظه حال بسیار گفته شده است. اینترنت پر از منابع عالی است و احتمالا چشمتان به گروه‌ های مراقبه در اینترنت یا اطرافتان خورده است. در این مطلب خیلی به این موضوع نمی‌ پردازیم، اما توجه خود را معطوف به امروز و مرور نکردن گذشته یا نگرانی در مورد آینده کنید.

سعی کنید با مدیتیشن و ذهن آگاهی تمرکزتان را روی موضوعات دیگر بزارید، این راه یک درمان سریع شکست عشقی و عاطفی موثر است.

۵- حواس پرتی ایجاد کنید

این مورد ممکن است برخلاف ذهن آگاهی به نظر برسد. هر از گاهی، خود درمانی با خواندن کتاب یا دیدن فیلم های متفاوت مشکلی ایجاد نمی‌ کند. این کارها بسیار بهتر از فکر کردن به عشق سابق تان است.

البته قبلا در ویکی روان درباره روش های فراموشی عشق از دست رفته صحبت کردیم که می توانید استفاده کنید.

۶- مطالعه را بیشتر کنید

برای کنترل اوضاع و درمان شکست عشقی بدون رنج کشیدن این کار لازم بود. مثل این است که تکالیف را انجام می دهید، مثل اینکه امور را کنترل کرده و تمام تلاش خود را برای کمک به خودتان انجام می دهید.

کتاب خواندن یعنی گرفتن ایده های جدید، اما سعی نکنید رمان های عاشقانه بخوانید که روند غلبه بر شکست عشقی را کند می کند 🙂

۷- یک راه درمان شکست عشقی در روانشناسی استفاده از نوشتن و خلاقیت است

نوشتن همیشه مفید بوده است. عجیب نیست که یک راه درمان شکست عشقی در روانشناسی، تمرکز روی نوشتن است.

فردی در جلسه مشاوره روانشناسی آنلاین شکست عاطفی می گفت:

نوشتن من را از راهی نجات داد که حتی پخش موسیقی هم نمی‌ توانست انجامش دهد! فکر می کنم به زودی مجموعه ای از مقاله هایم را منتشر خواهم کرد. بعضی از آنها واقعا خوب هستند. نمی گویم همه باید نوشتن را بپذیرند، اما خلاقیت به هر شکلی کمک‌ کننده است.

۸- عزت نفس خود را دوباره بسازید

اگر شریک زندگی شما شخصی بود که شروع‌ کننده جدایی بوده، معمولا شروع به فکر کردن در مورد خصوصیات ظاهری و خصوصیات شخصیتی خود می کنید، این سوال را از خود می پرسید چه کمبودهایی دارید که باعث می شود کسی عاشق شما نشود؟

به جای خصوصیاتی که ندارید، بر آنچه واقعا ارزش دارد و آنچه برای این رابطه به ارمغان آورده اید تمرکز کنید

این کار بهترین انتقام بعد شکست عشقی است که می تواند از عشق سابقتان بگیرید، یعنی روی بالا بردن عزت نفس خود کار کنید.

۹- دوباره به این رابطه برنگردید

الان زمان خوبی برای ابراز عشق و علاقه شما نیست!

بازگشت اغلب یک راه حل سریع است که باعث می شود موقتا احساس ارزشمندی کنید و حالتان بهتر شود اما بعد از مدتی ممکن است چیزی جز احساس گناه و پشیمانی نداشته باشید. بسیاری از این افراد پس از بازگشت ابراز پشیمانی می کنند، چون دید و سرمایه گذاری آنها سطحی بوده است.

۱۰- تمام خصوصیات منفی او را بنویسید

درمان شکست عشقی در روانشناسی

لیستی از تمام خصوصیات بد این شخص را بنویسید.

به هر خصوصیت آزار دهنده ای که آنها دارند و همچنین به همه مصالحه هایی که باید در رابطه برقرار کنید، فکر کنید. آن لیست را در تلفن خود نگه دارید تا بتوانید هر زمان که فکر کردید همه چیز عالی است به آن مراجعه کنید.

به جرات می توان گفت این بهترین روش درمان شکست عشقی است که می توانید استفاده کنید.

۱۱- مسافرت رفتن هم گزینه خوبی برای درمان سریع شکست عشقی است

شاید فکر کنید هیچ درمان سریع برای شکست عشقی وجود ندارد اما اینطور نیست!

اگر بتوانید ذهنتان را آگاهانه کنترل و هدایت کنید برنده شده اید، مسافرت کردن کمک می کند این کار را به خوبی انجام دهید، پس سعی کنید محیطتان را عوض کرده و تجربیات جدید کسب کنید.

همانطور که مشاهده کردید همین ۱۱ روش برای درمان شکست عشقی بدون رنج کشیدن مناسب هستند، اما به شرطی که آنها را با تمرکز بالا انجام دهید.

در کل اگر احساس می کنیم عبور از شسکست عشقی و عاطفی برای شما دشوار است، می توانید با مشاور روانشناس مورد نظرتان در سایت ویکی روان صحبت کرده و به شیوه ای اصولی از این مرحله زندگی عبور کنید تا آثار سو آن به حداقل برسد:

مشاوره برای درمان شکست عشقی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا