عشق

شکست عشقی در سال کنکور و 8 روش درمان

چطور شکست عاطفی در سال کنکور رادرمان کنیم؟

با شکست عشقی در سال کنکور چه باید کرد؟ شاید یکی از بدترین تجربیات همین باشد که در بحبوحه رقابت درسی شخصی شکست در رابطه عاطفی را تجربه کند! در جلسات مشاوره آنلاین شکست عشقی توضیحات زیادی درباره شکست عاطفی در سال کنکور داده می شود، با این حال قصد داریم در این مطلب سایت ویکی روان به بررسی دقیق آن از دید روانشناسی بپردازیم.

با شکست عشقی در سال کنکور چه باید کرد؟

با مطالب بلاگ روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

سوالات زیادی از دانش آموزان در بخش مشاوره تحصیلی آنلاین ویکی روان دریافت می کنیم که درگیر رابطه عاطفی یا شکست عشقی شده اند و نمی دانند چطور با آن کنار بیایند. مراحل آماده سازی برای کنکور به خودی خود دشوار است، به همین خاطر باید حواسمان به اتفاقات پیرامون آن هم باشد. حالا بر میگردیم به سوال اصلی: شکست عشقی در سال کنکور؛ چگونه با آن مواجه شویم؟

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سید حامد واحدی اردکانی سید حامد واحدی اردکانی
دکترای روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
پروفسور حسین باهر پروفسور حسین باهر
پروفسور
از 1,200,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
لاله دستوری لاله دستوری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
اسما مشمول اسما مشمول
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان

8 روش مقابله با شکست عشقی در سال کنکور

عشق و عاشقی احساساتی پیچیده و فراگیر هستند که بر هر انسانی تأثیر می‌ گذارند. در زمان کنکور، که یکی از مهم‌ ترین مراحل زندگی دانش‌ آموزان است، تجربه شکست عشقی می‌ تواند به شدت تأثیرگذار باشد. در این مقاله، درباره شکست عشقی در سال کنکور صحبت خواهیم کرد و به بررسی اینکه چگونه می‌توان با این تجربه برخورد کرد و از آن عبور کرد، می‌پردازیم.

تجربه شکست عشقی در سال کنکور

در طول سال کنکور، داوطلبان با فشارهای فراوان روبرو می‌شوند. این فشارها شامل تنش‌های ذهنی، استرس و تمرکز بر درس‌ها و آزمون‌ها می‌باشد. اما اگر به این فشارها، شکست عشقی هم اضافه شود، می‌تواند به چالشی روانشناختی بزرگ تبدیل شود.

شکست عشقی در سال کنکور می‌تواند باعث تحت تأثیر قرار گرفتن روحیه و انگیزه داوطلب شود و تمرکز را بر درس تضعیف کند. با این حال، برخی راهکارها و راهنمایی‌ها وجود دارد که به داوطلبان کمک می‌کند با شکست عشقی سال کنکور بهتر مقابله کنند و برای موفقیت در تحصیلات خود به تلاش ادامه دهند.

مقابله با شکست عشقی در سال کنکور

شاید روش کنار آمدن با شکست عشقی در هر فرد متفاوت باشد، اما راهکارهای کلی وجود دارد که به کنار آمدن سریعتر با شکست عشقی سال کنکور کمک می کند. در این بخش از مقاله، به برخی از راهکارها برای مقابله با شکست عشقی در سال کنکور می‌پردازیم. اما پیش از هر چیز پیشنهاد می کنیم مقاله تعریف شکست عشقی چیست را در ویکی روان مطالعه کنید تا ذهنیت درستی درباره تعریف صحیح آن پیدا کنید.

1- آنچه اتفاق افتاده را بپذیرید

اگر می خواهید در طول امتحانات با دلشکستگی مقابله کنید این اولین کاری است که باید انجام دهید. باید آنچه بین شما دو نفر اتفاق افتاده را بپذیرید. به خودتان اجازه دهید درد را احساس کنید، انکار اتفاقی که برای شما افتاده است تنها باعث افزایش درد می شود.

بنابراین، بپذیرید که این اتفاق افتاده است، او شما را ترک کرده یا به شما آسیب رسانده است، این کار را برای شما آسان نمی کند، حتی ممکن است برای مدتی احساس ناراحتی و نارضایتی داشته باشید، اما باید خود را به قبول و پذیرش این واقعیت تشویق کنید.

2- مکان مطالعه خود را تغییر دهید

کنکور و شکست عشقی

تغییر فضای مطالعه به شما کمک می کند تمرکز خود را حفظ کرده و هوشیار بمانید. سعی کنید در اتاق‌های مختلف مطالعه کنید، همچنین برای مطالعه می‌توانید به کتابخانه بروید. زیرا اگر دائماً در جایی بنشینید، ممکن است بعد از مدتی احساس بی حوصلگی کنید و شروع به فکر کردن در مورد رابطه خود و حوادث گذشته مرتبط با آن کنید.

3- با اطرافیان صحبت کنید

شکست عشقی در سال کنکور تجربه دشواری است. صحبت کردن با کسی در مورد جدایی خود، چه دوست، یکی از اعضای خانواده یا مشاور روانشناس، می‌تواند مفید باشد. برون ریزی احساسات حین مطالعه می تواند تمرکز بر روی درس را دشوار کند. صحبت کردن با کسی برای مقابله با شکست عشقی در سال کنکور، می‌تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را پردازش کنید و به شما احساس آرامش بدهد.

4- خود مراقبتی را تمرین کنید

مراقبت از خود در این دوران بسیار مهم است. مراقبت از سلامت جسمی، عاطفی و روانی خود ضروری است. مطمئن شوید که خوب غذا می خورید، آب زیادی می نوشید و به اندازه کافی ورزش می کنید. تمرکز حواس یا مدیتیشن را تمرین کنید و کارهایی را انجام دهید که شما را خوشحال می کند.

5- بر اهداف بلند مدت تمرکز کنید

مهم است که به هدف بلندمدت فکر کنید. وضعیتی که الان در آن هستید موقتی است. تنها چیزی که شما روی آن کنترل دارید واکنش شما به موقعیت است نه طرف مقابلتان یا احساسات او. در وهله اول به دلایلی که در حال مطالعه هستید فکر کنید و سبک زندگی که در آینده می خواهید را تصور کنید.

6- سعی کنید روی رابطه وسواس نداشته باشید

وقتی فکر می کنید که چگونه با جدایی در طول امتحانات کنار بیایید، سعی کنید وسواس نداشته باشید. وقتی در طول امتحانات کنکور یا هر زمان دیگری دچار دلشکستگی می‌شوید، گفتن از انجام دادن آسان‌تر است. به یاد داشته باشید که وسواس در مورد آنچه اتفاق افتاده و بازپخش وقایع، وضوح بیشتری به شما نمی دهد. این فقط حواس شما را پرت می کند و گذر از شکست عشقی در سال کنکور را بسیار سخت تر می کند. یکی از عوارض شکست عشقی پرت شدن ذهنتان از موضوع اصلی است، پس نباید وسواس فکری پیدا کنید.

7- با دوستان و خانواده برنامه ریزی کنید

قبلا در ویکی روان توضیح دادیم یکی از مراحل شکست عشقی دوری و تنها گزینی است. برای غلبه بر جدایی با دوستان وقت بگذرانید. هنگام مواجهه با جدایی یا دلشکستگی، مهم است که خود را منزوی نکنید. به یاد داشته باشید که سلامت روان شما مهم است. بنابراین، ایده خوبی است که سعی کنید هر روز یک فعالیت اجتماعی ترتیب دهید، پیاده‌روی یا قهوه با دوستان یا حتی یک تماس تلفنی می‌تواند سازنده باشد.

8- بعد از شکست عشقی در سال کنکور به مشاور روانشناس مراجعه کنید

مراجعه به روانشناس در مواجهه با شکست عشقی در سال کنکور می‌تواند یک اقدام مفید و سازنده باشد. روانشناسان متخصص در زمینه مشاوره روابط عاطفی می‌توانند به شما در مدیریت احساسات ناشی از این شکست عشقی کمک کنند. آن‌ها با درک عمیقی از روند ارتباطات و عواطف انسانی، شما را راهنمایی می‌کنند تا با این تجربه سخت مواجهه شوید و بهبود یابید.

روانشناسان به شما فرصت می‌دهند تا در محیطی امن و متمرکز بر شما، در مورد احساسات و افکارتان صحبت کنید و برای یافتن راه‌حل‌های مناسب و مؤثر برای مقابله با شکست عشقی همراهی کنند. به طور کلی، مراجعه به روانشناس می‌تواند در تسلط بر احساسات، سازش با تغییرات و بهبود روحی شما کمک کند و به شما امکان می‌دهد با اعتماد به نفس بیشتر و با انگیزه‌تر به مسیر تحصیلی‌تان ادامه دهید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 175,000 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان

نتیجه‌گیری در مورد شکست عشقی در سال کنکور

بهترین کار در وحله اول پیشگیری از شکست عشقی است اما اگر درگیر آن شدید نگران نباشید. نمی توان آن را انکار کرد، مقابله با جدایی یا دل شکستگی سخت است. در نهایت، باید به خاطر داشت که شکست عشقی در سال کنکور یکی از چالش‌هایی است که در مسیر تحصیلات ممکن است با آن مواجه شوید.

برای پشت سر گذاشتن آن و تمرکز بر مطالعات خود، انعطاف و اراده زیادی لازم است. به یاد داشته باشید که این پایان کار نیست، فقط یک مرحله کوچک است. این همه زندگی شما نیست زندگی فراتر از این است و اهداف شما برای زندگی شما بزرگتر از این است.

باور کنید، می توانید از این دوران چالش برانگیز عبور کنید و در طرف مقابل قوی تر ظاهر شوید. با استفاده از راهکارها و مشاوره مناسب، می‌توانید این چالش را مدیریت کرده و به موفقیت در تحصیلات خود دست یابید. به خودتان اعتماد کنید و به روحیه و انگیزه‌تان اهمیت بدهید.

در هر صورت برای درمان شکست عشقی در سال کنکور می توانید از مشاورین روانشناس سایت ویکی روان کمک گرفته و برای درمان احساسات خود اقدام نمائید.

مشاوره برای شکست عشقی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا