Uncategorized

خانواده سالم و خوشبخت از نگاه دختر و پسرها

خب این طبیعی است که خانواده خوشبخت برای هر شخصی معنای متفاوتی دارد در دختر و پسر ها ها اما خب یه ضرب المثل هست که میگه مشت نشان از خرواره و اگر مثلا دختر یک خانواده خوشبخت خوب هست پس طب تجربه و قائده کل خانواده سالم و خوشبخت نیز خوب است . که البته به صورت روشن تر در ادامه در مورد آن بحث کرده ایم .

با ویکی روان همراه شوید .

معیارهای خانواده سالم و خوشبخت

ملاک های خانواده خوشبخت | از قدیم گفته اند: ”مادرو ببین دخترو ببر”. این جمله دلالت بر خیلی موضوعات دارد و در واقع حقیقت است.

خانواده خوشبخت در نظر دختر و پسر خیلی اهمیت دارد و این اهمیت به حدی است که اگر خانواده خوشبخت مورد پسند قرار نگیرد دیگر پسر یا دختر کمتر به چشم می آید.دختران و پسران در انتخاب خانواده خوشبخت چه ملاک هایی دارند؟

خانواده سالم و خوشبخت

ویژگی های خانواده سالم و خوشبخت

این پژوهش با هدف بررسی اولویت های ملاک خانواده سالم و خوشبخت در دختران و پسران انجام شد.

بدین وسیله ۱۶۹ دانشجو (۷۵ نفر دختر و ۹۴ نفر پسر) به شیوه نمونه گیری در دسترس از بین دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی انتخاب و با استفاده از پرسشنامۀ ملاک خانواده سالم و خوشبخت بررسی شدند که اعتبار آن از طریق اعتبار محتوایی و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه و داده های پژوهش با استفاده از آزمون های فریدمن و خی‌دو تحلیل شد.

یافته‌ها حاکی بود که بین دختران و پسران در بیشتر ملاک های خانواده عاشقانه و سالم تفاوت معناداری وجود دارد.

در مطالعه حاضر این الگوها و دلالت های آنها مورد بحث قرار گرفته است.

به طور کلی می توان نتیجه گرفت که شناسایی ملاک های خانواده سالم از دیدگاه دختران و پسران دانشجو می تواند در شناخت ما از ملاک های خانواده سالم و در نهایت در ارتقای سطح ساختار خانواده ها در جامعه مفید باشد.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا