تغذیه و سلامت

خواص کاهو با سکنجبین در تغذیه و سلامت

از خواص کاهو با سکنجبین غافل نشوید کاهو اسید فولیک فراوانی دارد و منبع خوبی برای دریافت اسید فولیک به شمار می رود همراه کردن کاهو با سکنجبین برای افراد سردمزاج بیشتر توصیه می شود اگر می خواهید شادی و نشاط به سراغتان بیاید بهتر است کاهو میل کنید.

بررسی انواع خواص کاهو با سکنجبین

کاهو سرد و سکنجبین طبع میانه‌ای دارد و برای آنهایی که در ایام عید به وفور تنقلات و شیرینی‌ با طبع گرم خورده‌اند بسیار لازم و تعدیل‌ کننده مزاج است.

با ویکی روان همراه شوید.

اگر از کمبود آهن نیز رنج میبرید این میان وعده دلچسب را فراموش نکنید.

خواص کاهو با سکنجبین

کاهو سرد و سکنجبین طبع میانه‌ای دارد و برای آنهایی که در ایام عید به وفور تنقلات و شیرینی‌ با طبع گرم خورده‌اند بسیار لازم و تعدیل‌کننده مزاج است.

یونس حیدری پژوهشگر طب سنتی با اشاره به مصرف کاهو و سکنجبین در فصل بهار اظهار داشت:

کاهو همراه سکنجبین نیکوترین اثر را در اعتدال و لینت مزاج دارد و بهتر است سکنجبین را به صورت خانگی و باعسل یا شیره تهیه کنید.

خاصیت کاهو با سکنجبین در تغذیه و سلامت شما

وی در مورد خواص کاهو با سکنجبین بیان کرد:

اگر میزان سرکه سکنجبین از اعتدال خارج شود طبع آن سرد و برای مبتلایان به زخم معده و روده زیانبار می‌شود و اگر شیرینی آن زیاد شود طبع آن گرم و بسیار چاق‌‌کننده خواهد شد.

نام اصلی سکنجبین، سرکه انگبین است و چون در قدیم آن را از ترکیب سرکه و عسل یا سرکه و شیره درست می کردند که در مقایسه با سکنجبین های امروزی که از سرکه و شکر تهیه می شود، مغذی تر بوده است.

وی تاکید کرد:

خواص کاهو با سکنجبین در تغذیه و سلامت

کاهو یک سبزی مغذی و پرفیبر است که به رفع یبوست کمک می کند و طبع سرد آن از خشکی و گرمی مزاج کم می کند.

کاهو علاوه بر خونساز بودنش ضد التهاب و سرشار از آهن است و ماده غذایی مفیدی برای اعصاب است.

در ایام عید به دلیل خاصیت هوا و غلیظ شدن خون انسان در این فصل ایرانیان از دیرباز در روز سیزده بدر برای رقیق شدن خون و رهایی از رخوت و سستی از این ماده غذایی استفاده می کردند.

وی گفت: کاهو برای کاهش حرارت بدن، کبد گرم و شادابی و نشاط بدن مفید و سودمند است.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا