بزرگانفرهنگ و هنر

تشکر جمشید مشایخی از شایعه‌سازی اخیر

جمشید مشایخی متولد ۶ آذر ۱۳۱۳ در تهران است. او که تحصیلات ناتمام در زمینه تئاتر دارد دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر می‌باشد. حاصل ازدواج استاد جمشید مشایخی با گیتی رئوفی سه فرزند است به نام‌های نادر، نغمه و سام. معروف‌ترین فرزند این زوج خوشبخت نادر است که رهبر ارکستر تهران است. این تحصیل‌کرده اتریش است و سابقه رهبری بسیاری از ارکسترهای معروف ایران را دارد.

با ویکی روان همراه باشید.

جمشید مشایخی در سال ۱۳۳۶ با استخدام در اداره هنرهای دراماتیک رسما وارد دنیای تلویزیون شد اما کار حرفه‌ای خود را به عنوان بازیگر از سال ۱۳۴۹ آغاز کرد. بازی تاریخی استاد مشایخی در مجموعه دیدنی هزار دستان در نقش رضا تفنگچی یا همان رضا خوشنویس را هیچ کسی فراموش نخواهد کرد.

یادم می‌آید چند سال پیش قبل از درگذشت مرحوم ناصر حجازی، قرار شد که چند نفر از هنرمندان را جهت عیادت به منزل ایشان ببرم. یکی از این چند نفر استاد مشایخی بود که شخصا به منزل ایشان رفتم تا با هم به منزل مرحوم حجازی برویم. در راه خیلی صحبت کردیم. از استاد در مورد این پرسیدم که چرا در کنار نقش‌های ماندگاری که در بعضی مجموعه‌های فاخر تاریخی داشته، در بعضی مجموعه‌های ضعیف نیز هنرنمایی کرده است؟ استاد معتقد بود که آن نقش‌های ضعیف‌تر را برای کمک به کارگردانان آن مجموعه‌ها بازی کرده با این‌که می‌دانسته چنین نقش‌هایی به کارنامه هنری‌اش خدشه وارد می‌کند.

لازم به ذکر است که مجموعه‌های «گل‌های داودی» و «کمال‌الملک» نیز از آن مجموعه‌های ماندگاری است که استاد مشایخی در آنها ایفای نقش داشته‌اند.

اما چندی پیش متاسفانه شایعه‌ای در فضای مجازی دست به دست می‌چرخید مبنی بر درگذشت استاد مشایخی. جالب این‌که این خبر به سرعت از سوی ایشان و منابع خبری تکذیب شد. جالب‌تر این‌که خود استاد مشایخی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام ویدئویی منتشر کرد و از کسی که این شایعه را ساخته و روانه فضای مجازی کرده تشکر کرد.

محسن باقری ابیانه

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا