روابط

بررسی کامل دوستی زن متاهل با پسر مجرد

دوست شدن زنان متاهل با پسرهای مجرد صحیح است؟

دوستی زن متاهل با پسر مجرد اتفاق جالبی نیست چون می تواند برای هر دو آسیب های زیادی به همراه داشته باشد. اما با این حال در جلسات مشاوره روانشناسی خارج از ایران و داخل کشور مشاهده می کنیم دوست شدن زنان متاهل با پسرهای مجرد وجود دارد و افراد کمی هم به آن گرایش دارند. اما دلیل این گرایش چیست؟ متخصصین چطور علت گرایش زنان متاهل به پسران مجرد را بررسی می کنند؟ در ادامه این مطلب سایت ویکی روان به بررسی دقیق این موضوع و تجربیات متخصص مشاوره روابط زن و مرد از دید علمی می پردازیم.

دلیل دوستی زن متاهل با پسر مجرد چیست؟

با مطالب روانشناسی در سایت ویکی روان همراه باشید.

ممکن است اینگونه فکر کنید که در قرن بیست و یکم مردان و زنان می توانند صرف نظر از وضعیت تاهل خود فقط دوست باشند! زندگی سیاه و سفید نیست. مناطق خاکستری و احساسات زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. پس از کجا شروع کنیم؟ بیایید تمام سناریوهای ممکن را بررسی کنیم که چه زمانی برای زنان متاهل خوب است که دوستان مرد مجرد داشته باشند. اصلا دوستی زن متاهل با پسر مجرد کار درستی است یا نه؟؟؟

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
جواد صادق الحسینی جواد صادق الحسینی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پریوش شیخ الاسلامی پریوش شیخ الاسلامی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
نسرین ترابی صائین نسرین ترابی صائین
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
سمیرا رضایی سمیرا رضایی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

آیا داشتن دوستان مرد برای یک زن متاهل خوب است؟

به نظر شما دوستی یک زن متاهل با پسرها قابل قبول است؟ خیلی ها آن را نشانه خیانت زن به شوهرش می دانند.

ما قبل از ازدواج در خلا زندگی نمی کنیم. بنابراین در طول زندگی خود با دوستان زیادی آشنا شده‌ ایم و برخی از آن ها جنس مخالف هستند. اما وقتی ازدواج می کنیم چه کنیم؟ آیا باید بهترین دوستمان را یک شبه رها کنیم؟ البته که نه. اما رابطه باید تغییر کند زیرا ما متاهل هستیم.

بنابراین، من می گویم بله، داشتن یک دوست پسر از گذشته ما پس از ازدواج کاملا قابل قبول است. حتی آشنایی با افراد جدید در طول ازدواج قابل قبول است. با این حال، من دو اخطار بسیار مهم در مورد اظهارات بالا دارم که تفاوت ایجاد می کند.

  1. چرا ما فقط با یک مرد مجرد دوست هستیم؟
  2. رفتار ما با مرد مجرد چگونه است؟

من می‌ خواهم به این موضوع بپردازم که چرا یک زن متاهل، قبل از دوستان زن، مردان مجرد را به عنوان بهترین دوست قبول دارد. در واقع دلیل دوستی زنان متاهل با پسران مجرد باید بررسی و مطالعه شود. اما یادتان باشد بررسی علل دوستی زن متاهل با پسر مجرد نیاز به بررسی

  1. ازدواج فعلی
  2. وضعیت روانی زن
  3. وضعیت روانی شوهر

دارد. پس به سادگی نمی توان حکم دوستی زن شوهردار با پسر مجرد را صادر کرد.

بررسی دلیل دوستی زنان متاهل با پسران مجرد

با توجه به تفاوت های زن و مرد در روانشناسی دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود افراد دوستی برقرار کنند.

  1. علایق مشترک
  2. اهداف مشترک
  3. عاشق انجام چنین کارهایی باشید
  4. از گذراندن وقت با یکدیگر لذت ببرید
  5. می تواند به شخص مقابل اعتماد کند
  6. احساس حمایت از طرف مقابل داشته باشید

اکنون، سه دلیل اول در مورد علت گرایش زنان متاهل به پسران مجرد کاملا قابل قبول است. به عنوان مثال، آنها ممکن است دوست داشته باشند تنیس بازی کنند و همسر او ورزشکار نباشد یا ممکن است دوست داشته باشند برای معامله در مغازه های عتیقه فروشی کار کنند و شوهر علاقه ای به آن نداشته باشد! شاید آنها از یک تیم فوتبال حمایت می کنند یا همان گروه را دوست دارند. در هر صورت، اگر این کاری است که هر دو از انجام آن لذت می برند و شریک زندگی آن را انجام نمی دهد و ادامه دوستی برای آنها تا حدودی قابل قبول است.

در واقع نتایج به دست آمده از جلسات مشاوره پس از ازدواج بین زوجین نشان می دهد دلیل دوستی زن متاهل با پسر مجرد از دید روانشناسی، پر کردن خلائی است که زن از سمت همسر خود دریافت نمی کند!

دلیل دوستی زنان متاهل با پسران مجرد

مشاوره روابط عاطفی و عشقی

شاید از خود بپرسید چرا خانم های متاهل با پسرهای مجرد دوست می شوند؟ چرا این احساسات را در دوست همجنس خود پیدا نمی کنند یا اصلا چرا با مردان متاهل نیستند؟ در واقع علت گرایش زنان متاهل به پسران مجرد جای بررسی و تامل زیادی دارد.

ما سه دلیل احساسی دیگر برای دوستی داریم. این نوع دوستی بیشتر در مورد به اشتراک گذاشتن جزئیات صمیمی زندگی آنهاست. زن متاهلی که به یک مرد مجرد اعتماد می کند، پیوند عمیق تری با آن مرد مجرد ایجاد می کند.

همانطور که این پیوند قوی تر می شود، ممکن است احساسات او نسبت به دوست مجردش نیز بیشتر شود. مهمتر از آن، او همچنین بین خود و همسرش فاصله ایجاد می کند و منجر به مقایسه بین همسر و دوست شود. قبل از اینکه متوجه شوید، این دوستی از یک دوستی و عشق افلاطونی به یک رابطه جنسی تبدیل شده است، که این یک پیشرفت طبیعی است. زمانی که از نظر عاطفی به کسی وابسته شدیم، می‌ خواهیم از نظر فیزیکی به او نزدیک‌ تر شویم.

دوستی زن متاهل با پسر مجرد قابل تحمل است؟

البته رفتار ما با دوستان مجردمان به همان اندازه مهم است که دلایل ما برای داشتن رابطه با آنهاست.

زن متاهلی که شریک زندگی خود و دوست مرد مجردش را در کنار خود دارد، چیزی را از او پنهان نمی کند. او می گوید که شوهرش کاملا حق دارد رابطه را همان طور که هست ببیند. او در مورد دوستی‌ شان صحبت می کند.

با گنجاندن شوهرش در رابطه، او می تواند دقیقا نحوه تعامل آنها با یکدیگر را ببیند. او می داند که آنها در مورد او یا ازدواج مخفیانه گفتگو نمی‌ کنند. همه چیز در دید عموم است!!!

برخی از زنان متاهل هم هستند که در مورد دوستان مرد رازدار هستند. این می تواند منجر به ایجاد مشکل اعتماد بین زن و شوهر شود.

آیا یک مرد و یک زن فقط می توانند با هم دوست باشند؟

این سوال را زیاد در بخش مشاوره روانشناسی تلفنی ویکی روان دریافت می کنیم که زن و مرد می توانند فقط با هم دوست باشند و چیز بیشتری بین آنها نباشد.

اما مشکل دیگری در رابطه با دوستی زن متاهل با پسر مجرد وجود دارد که ممکن است زنان حتی متوجه آن نشوند. تحقیقات نشان می‌ دهد که زن و مرد نمی‌ توانند با هم دوست باشند و همه اینها به ادراک بستگی دارد.

نتایج یک مطالعه در رابطه با دوستی های جنس مخالف تفاوت های بزرگی را در نحوه نگرش جنسیت ها به دوستی نشان داد:

  1. مردان بیشتر جذب دوستان مونث خود می شدند.
  2. مردان معتقد بودند که دوستان مونثشان جذب آن ها می شوند.
  3. مردان میزان جاذبه احساس شده توسط دوستان مونث خود را بیش از حد تخمین زدند.
  4. زنان جذب دوستان مرد خود نمی شدند.
  5. زنان از احساس مردان نسبت به آن ها بی خبر بودند.
  6. زنان سطوح جذابیتی را که دوستان مرد خود احساس می کردند را دست کم می گرفتند.

به نظر می رسد این مطالعه نشان می دهد که یک مرد مجرد ممکن است جذب دوست زن متاهل خود شود و او هیچ ایده ای در مورد آن نداشته باشد. بدیهی است که این امر باعث ایجاد ناراحتی بزرگ در ازدواج می‌ شود. یادتان باشد مهم ترین ویژگی زن مورد علاقه مردان تعهد کامل و بدون قید و شرط است و دوستی زن متاهل با پسر مجرد آسیب های جدی به شوهر وارد می کند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
بهاره بوربور بهاره بوربور
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 50,000 هزار تومان
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

حکم دوستی زن شوهردار با پسر مجرد و پیشنهاد ویکی روان چیست؟

شاید باور کنید حالا وقت آن است که جامعه دوست شدن زنان متاهل با پسرهای مجرد را قبول کند، اما اینطور نیست.

هر جامعه ای فرهنگ و ساختار خاص خود را دارد، یعنی باید مفاهیم را در دل آنها بررسی کرد. اما مفاهیمی وجود دارند که در تمام جوامع یکسان و لازم و الجرا هستند. برای نمونه همانطور که در مقاله بررسی معنی ازدواج در سایت ویکی روان بیان کردیم، همسر شخصی شدن دارای قوانین خاصی است که به نوعی محدودیت هم در آنها وجود دارد.

یعنی با ازدواج کردن فرد متعهد به رعایت اصولی می شود که در زمان مجردی اجباری به رعایت آنها نداشته است. پس اگر شخصی معتقد به دوستی زن متاهل با پسر مجرد است، یعنی دوست دارد به عنوان یک زن با مردهای مجرد ارتباط داشته باشد لزومی به ازدواج کردن ندارد.

دلیل دوستی زنان متاهل با پسران مجرد بیشتر به مسائل روانشناختی و کمبودهایی مربوط می شود که زوجین در زندگی مشترک خود دارند. به هیچ وجه بحث حیا و آبرو نیست، بلکه برآورده شدن نیازهای واقعی زن و مرد در قالب ازدواج هیچ جایی برای دوست شدن زنان متاهل با پسرهای مجرد باقی نمی گذارد. رابطه زنان متاهل با مردهای مجرد می تواند (با احتمال بسیار زیاد) آسیب های جدی به ازدواج و رابطه فعلی وارد کند، پس اگر برایتان سوال است علت گرایش زنان متاهل به پسران مجرد چیست باید جواب را در دل وضعیت فعلی زندگی مشترک زن و مرد بررسی کنید نه نیاز واقعی یک زن متاهل به داشتن ارتباط پسر مجرد!

ارتباط با مشاور روابط عاطفی بین زن و مرد به خوبی می تواند این موضوع را شفاف کرده و بهترین نتیجه را در زندگیتان ایجاد کند.

مشاوره روانشناسی روابط احساسی و عاطفی

=================

منبع تیم تحریریه ویکی روان + وب سایت hernorm

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

‫5 دیدگاه ها

  1. واقعا برای تان متأسفم که دارید فاحشگی و بی بند و باری را در جامعه رواج و عادی جلوه می دهید! قشنگ معلوم است که نویسندۀ این مطلب یک فرد نابالغ و بدون حس مسؤولیت و به احتمال زیاد مجرد است! و حتی اگر متأهل هم باشد لاقید و بی بند و بار و شهوت ران است. به هر حال خود شما هم در همین جامعه زندگی می کنید و آتش رفتارهای خطرآفرین روزی دامان خودتان را هم خواهد گرفت. من نمی فهمم این گونه زن ها چه اصراری بر ازدواج کردن دارند! خب بابا ازدواج نکنید راحت برید با همۀ مردهای روی کرۀ زمین دوست بشید و زیر کیر همه شون هم بخوابید و از جنده بودن تان لذت ببرید! مردها هم که اصولا دوستان مهربان و دلسوزی برای زنان فاحشه هستند!

    1. سلام چرا یه زن متاهل میتونه باپسر مجرد دوست بشه یعنی دنیای ما خیلی بی قانونه زنی که موقع شوهر دارد بادوست پسر مجردش به شوهرش خیانت میکند مطمئن باشید که این زن اگه طلاق بگیره با این پسرمجرد ازدواج کنه بازم به این پسرهم خیانت میکنه چون هیچ وقت توقانون زندگی یاد نگرفته حلال حروم چیه پس پسر مجرد خوشحال نباشه که اون خانم دوستش داره اگرکسی توزندگی زناشویی به شوهرش هرآدمی میخواد باشه شوهرش پایبند بود توزندگی دومش هم پایبند میشه پس کسی که به همسراولش خیانت کرد به دومی هم میکنه من حرف شمارو قبول دارم بره دنبال همون حرزگیه خودش بهتره تا زندگی یکی دیگه رو خراب کنه

      1. به نظرم نتایج اینطور تحقیقات رو نمیشه به همه تعمیم داد و ممکن هم هست پیچیدگی هایی وجود داشته باشه مثلا زنان مورد مطالعه در ان تحقیقات، دست به پنهان کاری زده باشند. انگیزه هایی دیگه ای برای اینجور روابط وجود داره مثلا تجربه یک دوستی که قبلا نداشته، اوردن شور و هیجان به زندگی، تنوع طلبی و بهتر دیدن یک نفر نسبت به همسر و هر چیزی… و برای ان اقا پسر هم هیجان و هوس و میل به تجربه یک رابطه ای که از قید و بند رابطه با دخترها فرا تر میره. اما به نظرم با هر دلیل و به هر شکلی که باشه، غلط و خطا هست.

  2. یعنی رسما تایید میکنید که میتونن دوست پسر داته باشند؟ یا اشتباه فهمیدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا