پرسش و پاسخ روانشناسیروابط زناشویی

او میخواست اقدام به تجاوز کند

سوال: دو سال پیش با پسری برای اولین بار با ماشین بیرون رفتم. داخل ماشین شروع به صحبت کردیم. او میخواست اقدام بهتجاوز کند. با التماس و خواهش مرا رها کرد. بعد از آن ماجرا افسردگی گرفتم و به دستور پزشک دارو مصرف کردم. داروها تا حدی موثر بود و حالم بهتر شد اما در حال حاضر که نامزد کرده‌ام هیچ تمایل جنسی ندارم. لطفا راهنمایی کنید.

با سایت روانشناسیویکی روان همراه باشید.

پاسخ: سلام ودورد برشما دوست عزیز. پیرو سوال مطرح شده باید بگویم موقعیتی که شما در آن قرار گرفته‌اید اختلال استرس پس ازسانحه یا ptsd نام دارد که به آن «اختلال استرسی پس از ضایعه روانی» یا «اختلال تنش‌زای پس از رویداد» یا «استرس پس از سانحه» نیز گفته می‌شود.

این اختلال در واقع سندرمی است که پس از مشاهده، تجربه مستقیم یا شنیدن یک عامل استرس‌زا و آسیب‌زای شدید همچون اقدام به تجاوز روی می‌دهد که می‌تواند به یک سانحه جدی منجر شود.

بیمار نسبت به این تجربه‌ها احساس ترس و درماندگی می‌کند. او اغلب رفتارهای آشفته و حاکی از بی‌قراری بروز می‌دهد و مدام تلاش می‌کند از یادآوری رویداد و سانحه اجتناب کند. حوادثی همچون سوءاستفاده جنسی، تصادف، سوانح طبیعی مانند زلزله، جنگ و

به طور کلی افرادی که چنین رویدادهایی را تجربه می‌کنند حتی در مورد کودکان، بیشتر از این که ما بتوانیم تجربه آنها را تصور کنیم و احساسات آنها را درک کنیم از آن واقعه رنج می‌برند.

معمولا برای درمان یا حل این مشکل بهتراست با یک روان‌شناس مشورت کنید. روان‌شناس ازطریق آموزش شما در جهت بدست آوردن مهارت برای مواجه شدن با منبع استرس، شما را یاری کرده و در نتیجه ترس‌ها و نگرانی‌های شما برطرف می‌شود و آنگاه به راحتی می‌توانید با همسر آینده خود روابط عاطفی خوبی برقرار کنید.

میتوانید سوالات خود را در بخش مشاوره روانشناسی رایگان مطرح نمائید.

مشاوره روانشناسی رایگان

پروانه صفایی مقدم

متخصص روانشناسی بالینی، عضو تیم مشاوره آنلاین ویکی روان، عضو سازمان نظام روانشناسی، عضو سازمان علوم شناختی و سخنران برتر سمینارها

یک دیدگاه

  1. سلام
    میخواستم ازدیدروانشناختی علت مخالفت افرادراباجامعه بدانم؟
    دوستی دارم حدودا۳۳سال ودخترمجردهستندوکلا ازکشوروبخش های مختلف جامعه ناراضی است.خیلی باهم صمیمی هستیم ولی این دیدگاهش کم کم باعث فاصله بینمان شده
    اگرچه توان کوچ کردن به کشوردیگرراداردولی نمیخواهدبرودومیخوهم کمکش کنم ولی …..
    ضمنادررفاه کامل بزرگ شده وزندگی میکند
    شاید باجواب شما مشکل ادامه این رابطه هم حل بشود
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا