روابط

راه های کاهش وزن برای رابطه شاد را بشناسید

گاهی آنقدر غرق شادی میان زوج ها را میبینیم که دیگر به بحث وزن و تغذیه توجه نمیکنند. از بابتی خوشحالیم از خوشحالی زیاد بین زوج ها ،اما از بابتی متاسف و ناراحتیم که آنها فارغ از کنترل جسمانی و وزن خود به وزن خوشان دیگر توجهی ندارند. اما قصد داریم در اینجا راهکار های علمی و عملی کاهش وزن برای رابطه شاد را توضیح دهیم تا صمیمت روابط زوجها حفظ شود و زندگی شاد و پر از محبتی را با همدیگر تجربه کنید.

اهمیت کاهش وزن برای رابطه شاد و ازدواج موفق

با سایت روانشناسی ویکی روان همراه شوید.

افزایش وزن

طبق مطالعاتی که در تحقیقی در مرکز ملی بیو تکنولوژی انجام شده است محققان دریافتند که رابطه شاد و موفق باعث افزایش وزن می شود. در این تحقیق ۱۶۹ زوج شاد طی ۴ سال مورد آزمایش و تحقیق قرار گرفتند. وزن آن ها هر سال دوبار اندازه گیری می شد و میزان رضایتمندی شان از زندگی مشترکی که دارند نیز اندازه گیری می شد.

تاثیرات رابطه شاد بر وزن

این تحقیق نشان داد زوج هایی که ازدواج موفقی داشتند و شاد بودند اضافه وزن نیز داشتند. در مقابل زوج هایی که از زندگی رضایت کافی نداشتند و شاد نبودند همانطور لاغر باقی مانده بودند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سید حامد واحدی اردکانی سید حامد واحدی اردکانی
دکترای روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
لاله دستوری لاله دستوری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 65,000 هزار تومان
سید علیرضا مرتضوی سید علیرضا مرتضوی
دکترای روانشناسی
از 300,000 هزار تومان
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان

کاهش وزن برای رابطه شاد ضروری میباشد؟

توضیحی که می توان برای نتایج بدست آمده داد این است زوج هایی که ازدواج شاد و موفقی دارند هم اکنون شریک زندگی و همدم خود را یافته اند و دیگر نیازی ندارند که بیش از این روی او تاثیر بگذارند.

آن ها کاملا اطمینان دارند که همسرشان برای همیشه کنارشان خواهند ماند. از طرف دیگر زوج هایی که زندگی شاد و خوبی نداشتند بیشتر سعی می کردند لاغر بمانند و جذابیتشان را از دست ندهند چون اطمینان ندارند که همسرشان برای همیشه کنار آن هاخواهد ماند یانه…

روانشناسانی که این تحقیق را انجام داده اند پیشنهاد کرده اند که زوج ها باید به وزن و سلامت خود اهمیت بدهند چون بی توجهی به این مسائل باعث ایجاد مشکلاتی جدی مثل دیابت و بیماری های قلبی عروقی می شود.

توجه داشتن به وزن فقط به خاطر داشتن ظاهر خوب نیست بلکه زوج های خوشبخت هم باید به خاطر حفظ سلامتی از اضافه کردن وزن جلوگیری کنند.

تاثیرات رابطه شاد بر وزن

پیشنهادات کاهش وزن برای رابطه شاد

فعالیت هایی که قبل از ازدواج انجام می دادید را ادامه دهید. تیم سافت بال یا کلاس یوگای هفتگی را فقط به خاطر این که وارد رابطه ای شده اید ترک نکنید. این کارها را ادامه دهید حتی اگر لازمه آن دور بودن از همسرتان باشد.

شاید اوایل زندگی ترک این کلاس ها اهمیت چندانی برایتان نداشته باشد اما بالاخره بعد از مدتی که وزنتان بیش از حد بالا رفت باعث رنجش و عذاب شما می شود.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
آرزو محمدی آرزو محمدی
مشاور تغذیه
از 75,000 هزار تومان
شیلا توکلی شیلا توکلی
مشاور روانشناس
از 160,000 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان
مریم بنی عامریان مریم بنی عامریان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
محمود مردانی محمود مردانی
مشاور تغذیه
از 300,000 هزار تومان

ورزش کردن

حتما نیاز نیست که برای وزن کم کردن یا لاغر ماندن سخت بدوید یا در باشگاه وزنه های سنگین بلند کنید. می توانید خیلی سرگرم کننده این کارها را انجام دهید. به عنوان مثال می توانید در پارک پیاده روی کنید یا به کلاس رقص بروید. کاری که هر دوی شما به آن علاقه دارید پیدا کنید و در برنامه روزانه خود انجامش دهید. به هر حال کاهش وزن برای رابطه شاد لازم و ضروری میباشد چون با گذر زمان بیشتر حقایق زندگی به چشمتان می آید.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا