عشق

14 راز داشتن عشق پایدار (قوانین عشق پایدار)

عشق پایدار و ابدی، بزرگ ترین خواسته زوجی است که رابطه ای را شروع کرده اند! اگر خواهان عشق پایدار بین خود و همسرتان هستید تا خللی در آن ایجاد نشود؛ بهتر است به برخی نکات کلیدی و مهم در زندگیتان دقت کنید. در جلسات مشاوره زوج درمانی توضیحات کاملی درباره تعریف عشق پایدار و راه های دستیابی به آن داشته می شود که در ادامه این مطلب سایت ویکی روان به آن می پردازیم.

تعریف عشق پایدار چیست؟

شاید این سوال در ذهن شما هم باشد که عشق پایدار یعنی چه و چه خصوصیاتی دارد؟

رابطه یعنی شما ارتباط خود را با اجتماع، سیاست، تغذیه، اقتصاد و آموزش و پرورش حفظ کنید. شروع هر رابطه با داستانی ویژه و خاص همراه است.

چه عشق خود را در غیر منتظره ترین حالت پیدا کرده باشید، یا توسط دوستتان به شما معرفی شده باشد و یا هر داستان دیگه به هر حال عاشق شدن یکی از بهترین تجربیات ماست.

در این مواقع، برای شروع رابطه عجله داریم و روزهای اول و چه بسا ماه های ابتدایی به بهترین شکل ممکن سپری می شوند.

  • اما برای داشتن عشق پایدار و مانا چه کاری باید انجام دهیم؟
  • چه کارهایی برای زنده نگه داشتن شور و اشتیاق اولیه خود باید بکنیم؟
  • عشق پایدار چند قانون دارد؟
  • چگونه عشق پایدار داشته باشیم و آن را حفظ کنیم؟
  • چگونه عشق پایدار می ماند؟

در ادامه قصد بررسی شرایط داشتن عشق پایدار از دید علم روانشناسی را داریم، با ویکی روان همراه باشید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
محمد حسین خانی محمد حسین خانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 65,000 هزار تومان
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
محمد اسماعیل زاده محمد اسماعیل زاده
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
لاله دستوری لاله دستوری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

چرا عشق پایدار نیست؟؟؟

چرا خیلی از روابط طولانی مدت نیستند و سریع با مشکلی به ظاهر ساده از هم می پاشند؟

قبلا در ویکی روان درباره مراحل شکست عشقی صحبت کردیم، گفتیم عامل زیادی منجر به این می شوند که رابطه ای سریع با اتمام برسد. اما یکی از مهم ترین دلایل پایدار نبودن عشق و رابطه این است که افراد تنها به خواسته ها و نیازهای خود توجه دارند.

آنها فکر می کنند طرف مقابل باشد برای رفع تمام خواسته های آنها قدم بردارد و به قولی بار رابطه را به دوش بکشد!

یادتان باشد، یکی از قوانین عشق پایدار این است که رابطه یک جاده دو طرفه است و هیچ کس مجبور نیست جور دیگری را بکشد.

همانطور که در رابطه انتظارات زیادی دارید، باید انتظارات همسرتان را هم برآورده کنید.

عشق نوجوانی پایدار است؟؟

عشق نوجوانی هم مانند دیگر انواع عشق می تواند سرانجام خوب یا بدی داشته باشد!

پایدار بودن یا نبودن عشق تماما به دو طرف بستگی دارد، به اینکه بدانند چه چیزی از رابطه می خواهند و برای رسیدن به این خواسته چه کارهایی می توانند انجام دهند.

باز هم تاکید می کنیم، اگر رابطه مشکلاتی دارد، باید شرکت در مشاوره روابط عاطفی آنها را رفع کرده و به نقطه ایمن برسانیم. معماری عشق پایدار در زندگی زناشویی باید بر اساس اصول و شرایط برد برد ایجاد شود تا هر دو طرف بتوانند به نتیجه برسند و احساس خوشحالی کنند.

راه های رسیدن به عشق پایدار چیست؟

عشقم و کجا پیدا کنم

خیلی واضح بگم، وقتی به هر دلیلی با عشقتان دچار مشکل و مجادله می شوید به یاد داشته باشید، باید بین اینکه حق با شماست و یا اینکه می خواهید زندگی شاد داشته باشید یک کدام را باید انتخاب کنید!

متهم کردن انسان ها حتی وقتی حق با شماست کار پسندیده ای نیست. نباید کاری کنید که فاصله بین شما زیاد شود

حفظ یک رابطه کار آسانی نیست، این امر نیاز به سازش با همه شرایط زندگی و کنترل احساسات، احترام متقابل ،حفظ حریم همسر و احترام به وی در طول زندگی دارد بپذیرید که رابطه جنسی در دوره‌ های متفاوت زندگی زناشویی تغییر می‌ کند.

زمانی که شرایط زندگی‌ تان تغییر می‌ کند و تمایلات‌ تان شبیه با تعریف‌ ها و الگوهای تبلیغی نیست سرخورده می‌ شوید و به این فکر می‌ کنید که احتمالا شور زندگی و عشق از رابطه شما و شریک زندگی‌ تان رفته ‌است.

پایداری عشق یعنی شما ارتباط خود را با اجتماع، سیاست، تغذیه، اقتصاد و آموزش و پرورش حفظ کنید. میزان تأثیر شما از این موضوعات و تأثیرگذاری‌ تان برآنها باعث جذابیت یک رابطه.

در یک عشق پایدار و مانا، دوست داشتن با مناسبات، باورها، فکرها و سبک زندگی‌ تان مفهوم پیدا می‌کند

وقتی دیدگاهتان را تغییر می‌ دهید از تکرار خودتان در قالب یک شخصیت از پیش تعریف شده و مضحک خارج می‌ کنید و شریک زندگی‌ تان را نیز از این الگوی اشتباه بیرون می‌ آورید.

1- چگونه عشق پایدار می ماند : حق اشتباه را به همسرتان بدهید

انتظار نداشته باشید یک ‌نفر همه چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید و هر چیزی که «باید» باشید را به‌ عنوان شخصیت غیر قابل تغییر به همسرتان تحمیل نکنید

همه اشتباه می‌ کنند، حفظ یک رابطه مطلقاً عاشقانه اصلاً آسان نیست. این از قوانین عشق پایدار است که باید دیگران را ببخشید تا زندگی بهتر پیش برود.

اما شما با تمرین تغییر می‌ توانید رابطه عاشقانه را با وجود اشتباهات زنده نگه دارید. این از ویژگی های رابطه عاشقانه با همسر است که ارتباط مستقیم با قوانین عشق پایدار دارد.

2- برای داشتن رابطه پایدار و طولانی باید چرا‌های زندگی را درک کنید

حتی در یک عشق پایدار جر و بحث پیش می‌ آید. اینکه بحثی بین شما پیش آمده به معنای بد بودن مسیر زندگیتان نیست.

اما اشتباه نکنید، تحقیر و توهین کردن به یکدیگر واکنش مناسب و نشانه خوبی نیست

به جای آن سعی کنید درباره این مسأله حرف بزنید که «چرا» بحث بالا گرفت و «چرا» عصبانی شدید و «چرا» با نظر هم موافق نیستید.

اگر یاد بگیرید احساستان را بدون آسیب زدن به دیگری بیان کنید، حال روحی خودتان و حال رابطه‌ بهتر خواهد شد. در واقع راز عشق پایدار این است که چرایی با هم بودن بر مشکلات کوچک غلبه کند.

3- عشقتون پایدار و ابدی می ماند اگر تغییر را بپذیرید

بپذیرید که رابطه جنسی در دوره‌ های متفاوت زندگی زناشویی تغییر می‌ کند.

زمانی که شرایط زندگی‌ تان تغییر می‌ کند و تمایلات‌ تان شبیه با تعریف‌ ها و الگوهای تبلیغی نیست سرخورده می‌ شوید. به این فکر می‌ کنید که احتمالا شور عشق و زندگی از رابطه شما و شریک زندگی‌ تان رفته ‌است.

متناسب با تغییرات روحی، جسمی و فکر‌تان از رابطه جنسی لذت ببرید

هیچ‌ الگوی ثابت و لزوما درستی برای این موضوع وجود ندارد، جز اینکه شما احساس کنید از این رابطه راضی هستید.

4- در عشق پایدار تجسس ممنوع است

اگر وسوسه می‌شوید به زندگی و روابط همسرتان در اینترنت، تلفن‌ همراه و حریم کاریش سرک بکشید توقع نداشته باشید همسرتان مثل خودتان رفتار نکند!

از خودتان بپرسید «چرا این کار را می‌کنم؟ آیا او به اندازه کافی به من اطمینان نمی‌دهد؟» اگر خیالتان راحت نیست به‌جای کنترل نامحسوس همین مسأله را با او در میان بگذارید.

فکر نکنید حتما باید نشانه های خیانت همسرتان را ببینید، شما نیاز به شاهدی برای اثبات احساس منفی‌ ندارید، بلکه نیاز به گفت‌ و گو دارید.

سو‌ءظن باید درمان شود و شریک زندگی‌ تان تنها کسی است که می‌ تواند حالتان را خوب کند. در واقع اعتماد داشتن و رفع اصولی مشکلات ذهنی، اولین اصل در تعریف عشق پایدار است که باید در نظر داشته باشید.

5- راز عشق پایدار : با مسائل مواجه شوید به‌ جای اینکه پنهانش کنید

ما رابطه‌‌ ای را دوست داریم که در آن همه چیز را کنترل کنیم و بیش‌ از آنچه باید در آن قدرتمند به‌ نظر برسیم.

این راهی است که می‌ توانیم از آسیب‌ ها و شکست‌ های احتمالی مصون بمانیم. اما این روش در عمل شکست می‌ خورد. رابطه ‌با کنترل دائم دوام ندارد.

برای اینکه سلامت رابطه را تضمین کنید باید با ترس‌ ها، ناکامی‌ ها، رنجش‌ ها، مشکلات و ضعف‌ های خودتان و همسرتان روبه‌رو شوید. برای داشتن عشقی پایدار و طولانی مدت، انکار نکنید و بپذیرید.

شاید به‌ نظر شما منطقی نباشد که روی نکته‌ های منفی خودتان، همسرتان و رابطه بایستید، اما تا زمانی‌ که آنها را نبینید رابطه‌ شما در مسیر تعادل قرار نمی‌ گیرد.

6- رابطه به مثابه فصل‌ های سال است

پیدا کردن عشق زندگی

رابطه زناشویی و عشق پایدار فصل دارد. یعنی باید ارتباط‌ تان را با عنوان بهار، تابستان و پاییز و زمستان تصور کنید.

این تعریف عشق پایدار جدید بویژه زمانی‌ که بچه‌ دار می‌ شوید بسیار مؤثر ‌است.

در نقش والدین خسته‌ ای که گویا از همه چیز رابطه مانده‌ اید و وقف بچه‌ شده‌ اید گویا وسط یک کولاک زمستانی گیر کرده‌ اید. اما به‌ مرور زمان با بزرگ‌ شدن بچه رابطه شما دوباره جان تازه‌ ای می‌ گیرد.

به همین ترتیب بعد از اینکه بچه‌ ها خانه را ترک می‌ کنند، دوباره همین احساس به شما دست می‌ دهد. باز هم با خو گرفتن به شرایط جدید فصل تازه‌ ای را آغاز خواهید کرد. شاید این مهم ترین فرق دوست داشتن و عشق باشد که به مرور زمان شکل می گیرد.

7- در یک عشق پایدار و ابدی باید باعث خنده و شادی هم باشید

یکی از بزرگترین رموز داشتن عشق پایدار این است که باعث لبخند عشقتان شوید.

باید برای شناخت شریکتان وقت بگذارید و بدانید از چه چیزهایی شاد می شود و به چه چیزهایی لبخند میزند؟

خنداندن افراد مهارت ویژه ای است که باید کسبش کنید. به یاد داشته باشید لبخند می تواند تمامی مشکلات را آسان کند.

یکی از دلایل عشق دختر به پسر همین حس طنز و ایجاد شادی در او است. پس برای همسرتان وقت بزارید و خنده را روی لبان او بیاورید.

8- دوباره قرار ملاقات های دو نفره ترتیب دهید

شاید فکر کنید با این همه گرفتاری و سر شلوغی که ما داریم، با وجود بچه ها و هزار دشواری دیگه وقتی برای بیرون رفتن های تنهایی نمیمونه! ما مدت هاست که ازدواج کردیم و این کارها بی معنیست.

شاید حق با شما باشه و دیگه نشه همون ملاقات های اولتون و ترتیب بدین اما فراموش نکنید که باید زمانی رو به تنهایی با هم بیرون برید و تمرکزتون و دوباره رو مهمترین فرد زندگیتون قرار بدین.

روانشناسی زوج درمانی می گوید بهترین زمان ابزار عشق همین قرارهای دو نفره است. چون هم وقت زیادی با هم می گذرانید، هم فرصت مناسبی برای ابراز کلامی عشق بین تان است.

9- حریم همدیگر را حفظ کنید

عشقم و کجا پیدا کنم

قوانین عشق پایدار چیست؟ همین یک مورد را بارها بخوانید تا متوجه شوید برای عشق پایدار چه باید کرد؟؟؟

کسب عشق پایدار نیازمند دقت و ممارست بسیار بر روی اصول اولیه است! هر کس به زمانی برای تنها بودن نیاز دارد. ین هیچ مغایرتی با معنی عشق واقعی ندارد، پس به هم فرصت فاصله گرفتن بدهید.

وقتی شریکتان نیاز به کمی فاصله و زمانی برای تنهایی نیاز دارد، به این معنی نیست که شما را دوست ندارد و نمی خواهد دیگر با شما باشد.

ما برای کسب انرژی مجدد نیاز داریم تنها باشیم و در خلوتمان سیر کنیم.

شاید عشقتان بخواهد زمانی برای خواندن کتاب مورد علاقش صرف کند و یا حتی به بازی های ویدئویی بپردازد. هیچ مشکلی نیست شما هم خودتان را سرگرم کنید تا دوباره زمان با هم بودن فرا برسد.

حتما بخوانید

عشق پایدار به معنی همیشه و مدام با هم بودن نیست. به حریم طرف مقابل احترام بگذارید. با مطالعه طرف مقابل به اخلاقش تسلط پیدا کنید و حتی بدانید کی باید ابراز عشق کنیم.

10- همیشه سلام و خداحافطی کنید

هیچ چیز بهتر از این نیست که به خانه ای پا بگذارید که کسی منتظر شماست.

در بدو ورود سلام کنید، مهم نیست در حال انجام چه کاری هستید برای یک عشق پایدار می بایست ورودی خوب داشته باشید و به آن اهمیت دهید.

با لبخندی بر لب عشقتان را در آغوش بگیرید و به او القا کنید که از بودن در کنارش خوشحال هستید. این از قوانین عشق پایدار است!

شاید فکر کنید بعد از این همه سال دیگر نیازی به این کارهای نیست یا شاید فکر کنید من با انجام این کار بارخوردهای خوبی از طرف مقابل نمی گیرم.

برای تجربه عشق پایدار باید خیلی وقتا بدون توجه به عکس العمل طرف مقابل قدم مثبت بردارید.

11- برای داشتن عشق پایدار باید مدام در حال یادگیری باشید

باید تفریحات، دوستان و علاقه مندی های خاص خودتان را داشته باشید، در تمام شرایط به هم متصل نشید. چیزهای جدیدی یاد بگیرید و برای ارتقای سطح خودتان تلاش کنید.

اگر به خودتان اهمیت بدهید دیگران هم به شما اهمیت می دهند و فرد مهم و ارزشمند تلقی می شوید

اگر شریکتان از شما پرسید چه غذایی دوست دارید و یا چه فیلمی می خواهید ببینید نظرتان را بگویید.

هیچ وقت بدون نظر و خنثی نباشید

شما برای عشق پایدار و همیشگی لازم است نقش خود را به خوبی اجرا کنید. هیچ وقت تمام تصمیم گیری ها را به شریکتان واگذار نکنید.

این خیلی خسته کننده و تکراری است که یک نفر تمام تصمیمات را بگیرد. با این روال بعد از مدتی شاهد کم شدن صحبت ها و تعاملاتتان خواهید شد. دانسته های خود از یک رابطه سالم و رو به پیشرفت را بهبود ببخشید.

در کنار کسب دانش جدید خواسته های خود را شفاف کنید و بدانید عشق چیست و چطور باید از آن مراقبت کنید.

12- باید حامی هم باشید

اگر مدام از شریکتان پیش دوست و آشنا شکایت کنید و چیزهایی که آزارتان می دهد را به آنها بگویید باید بگم در حال از دست دادن عشق پایدار و شانس داشتن رابطه ای لذت بخش هستید.

حتی در صورت وجود مشکلات باید بدانید چگونه همسرتان را نقد کنید.

شکایت های مداوم و همیشگی و گله گذاری های بی دلیل شما را از هدف اصلی رابطه و عشق پایدار دور می کند

خیلی ها از غیبت کردن و گله گذاری های مداوم لذت میبردیم و نمی توانیم آن را متوقف کنند. اما یادتان باشد برای شروع یک رابطه خوب و تجربه عشق پایدار هیچ وقت دیر نیست. رازتان را برای خودتان نگه دارید.

اگر شما هم می پرسید چگونه عشق پایدار داشته باشیم و آن را حفظ کنیم؟ این پاسخ را بارها در ذهنتان مرور کنید: باید حامی باشید، به صورت مستقیم نه غیرمستقیم.

باید حمایت تان از همسر گرامی را نشان دهید تا به خوبی آن را احساس کند. پایداری عشق با حمایتگر بودن بیشتر می شود.

13- جذابیتتان را حفظ کنید

به ظاهرتان برسید، برای بهتر شدن خودتان وقت بگذارید و اینکه عشقتان خوب به نظر میرسد را به زبان بیاورید.

بگذارید حس جذاب بودن در شریکتان زنده شود و بداند برای شما چشم نواز است

جذابیت در ظاهر باعث ایجاد روابط زناشویی بین شما می شود و این اتفاق داوطلبانه به عشق پایدار و سالم کمک شایان می کند.

حتما بخوانید

همانطور که گفته شد باید ظاهر خود را در بهترین حالت حفظ کنید، مهم نیست چند وقت از ازدواج تان می گذرد، باید در بهترین حالت باشید و خوب بودن طرف مقابل را به وی گوش زد کنید.

این تکنیک ها نه تنها از رازهای عشق پایدار است، بلکه کمک زیادی به پیشگیری از شکست عشقی می کند. پس در آن استاد شوید.

14- از متخصص زوج درمانگر کمک بگیرید

بعضی مواقع هر کاری می کنیم نتیجه بهتری حاصل نمی شود.

مسلما تلاش می کنیم تا رابطه ما صمیمی تر شود، اما انگار یک مشکل خیلی کوچک یا پیش پا افتاده مانع دستیابی به خوشبختی ما می شود.

در این مواقع، بهترین کار کمک گرفتن از متخصص زوج درمانی است تا شرایط را به خوبی بررسی کرده و راهکارهای عملی ارائه دهد. مشاور روانشناس شرایط شما را به صورت اختصاصی بررسی می کند و بهترین پیشنهادات برای داشتن یک رابطه پایدار ارائه می دهد.

پس از مشاور نترسید و هر چه سریع تر اقدام کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سیما حداد سیما حداد
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
سحر مدیری سحر مدیری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
جواد صادق الحسینی جواد صادق الحسینی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

در بالا تنها با لیستی کوچک از راه های کسب عشق پایدار اشاره شد.

راه های بسیار دیگری برای لذت بردن از رابطه تان و داشتن عشق پایدار وجود دارد که با تمرین و ممارست در آن خبره خواهید شد

یادتان باشد برای رسیدن به چیزهایی که خواهان آن هستید، باید تلاش کنید و در مدام در آن بهتر شوید هیچ چیز خوب ساده به دست نمی آید.

شما را به مطالعه یکی از تاثیر گذارترین مطلب در راستای کسب عشق پایدار با عنوان آشنایی با ده راه کسب روابط زناشویی موفق دعوت می کنیم.

شما دوست عزیز، در صورت نیاز به مشاوره می توانید از بخش مشاوره روانشناسی آنلاین سایت ویکی روان استفاده و با مشاور مورد نظرتان جلسه مشاوره غیرحضوری برگزار کنید.

مشاوره روانشناسی آنلاین

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا