پرسش و پاسخ روانشناسی

نگاه نادرست برادر شوهرم به من

با سلام، مدتی است که متوجه نگاه نادرست برادر شوهرم به خودم شدم. این قضیه به شدت من را عصبی کرده و نمیدانم باید چکار بکنم. یکبار میخواستم به همسرم موضوع را بگویم اما نتوانستم. میترسم این موضوع یعنی نگاه نادرست برادر شوهرم به من اساس خانواده من را به هم بریزد. لطفا راهنمایی کنید. نیلوفر از اصفهان.

پاسخ:

با سلام و عرض ادب. با ویکی روان همراه باشید.

این مساله و گمانی که شما به برادر همسرتان پیدا کرده اید بسیار حساس می باشد. زیرا از طرفی اگر گمان شما اشتباه باشد تهمت بزرگی زده شده و اگر صحیح باشد ممکن است موجب اختلافات شدید تری بشود. بنابراین نکته اول اینکه سعی بکنید این موضوع را تا حد امکان به دیگران منتقل نکنید. اما درصورتیکه رفتارهای ایشان از حد معمول گذشت و دست به کارهایی مانند ارسال پیام کرد مستقیما با ایشان برخورد کنید. اگر رفتارهای ایشان ادامه پیدا کرد ارتباط را به حداقل برسانید و در صورت ادامه دادن به همسرتان اطلاع دهید.

در کنار تمامی این موارد بهتر است ریشه را در خودتان هم جستجو کنید. گاهی پوشیدن لباس نامناسب برای عده ای از افراد که مشکلات روانی جنسی دارند موجب تحریک و انحراف می شود. پیشنهاد می شود پوشش خود را در مواقع حضور چنین افرادی تغییر دهید. همچنین گاهی صمیمیت بیش از اندازه موجب تحریف ارتباط می شود و اثرات سوء در بر دارد. پیشنهاد می شود صمیمیت را در این ارتباط مدیریت کنید‌.

دکتر لوح موسوی

روانشناس بین المللی، کارشناس برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مشاور شخصیت ها و مدیران ،برتر، نویسنده کتابهای روانشناسی تلفن دفتر مشاوره ۲۲۸۸۹۴۴۸

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا