پرسش و پاسخ های روابط زناشویی

من رابطه جنسی با همسرم ندارم

فریده از شیراز هستم، چند ماه است که رابطه جنسی با همسرم ندارم همسرم نیز گرایشی به من ندارد. بنظر شما میتوانم وارد رابطه ی دیگری شوم؟

من رابطه جنسی با همسرم ندارم

لطفا با سایت روانشناسیویکی روان همراه باشید

با سلام، فریده عزیز:

قبول دارم که نداشتن گرایش جنسی از طرف شریک زندگی میتواند آزار دهنده و عذاب آور باشد و باعث ایجاد کمبود یا خلاء عاطفی شود و به تبع در اعتماد به نفس و صمیمیت بین زوجین تآثیر منفی بگذارد.

به نظر من وارد شدن به رابطه جنسی با فرد دیگری غیر از همسرتان و اینکه میگید رابطه جنسی با همسرم ندارم نه تنها اخلاقی و جامعه پسندانه نیست بلکه آسیب های روانی زیادی برای شما و همسرتان در پیش دارد و همچنین باعث از هم پاشیدگی زندگی مشترک شما میشود.

در نظر داشته باشید که نگرش زن به مسائل جنسی بر اساس عواطف او شکل میگیرد و نمیتواند به راحتی ذهن را از درگیری عاطفی تخلیه کند.

اگر رابطه جنسی با فرد دیگری غیر از همسر شکل بگیرد به دلیل عدم تعهد در این نوع رابطه و استرس ناشی از واژه خیانت، تآثیر این رابطه برای سیستم روانی زن بسیار مخرب میباشد.

به شما پیشنهاد میدهم برای حفظ زندگی زناشویی خود در صدد یافتن علت سرد مزاجی خود و همسرتان که میتواند ریشه در مسائل فیزیکی و روانی داشته باشد، شوید. در زیر به چند علت شایع در سرد مزاجی اشاره میکنم:

اختلال نعوظ، اختلال در انزال و اختلال در میل جنسی علل شایع سرد مزاجی در آقایان و اختلال درد، اختلال در میل جنسی، اختلال در رسیدن به ارگاسم، اختلال در رطوبت دستگاه تناسلی، اختلال در برانگیختگی جنسی و اختلال در ارضا جنسی علل شایع در سرد مزاجی خانمها است.

علل روانی از نظیر رابطه عاطفی سرد با همسر، تنوع طلبی، مشغله ذهنی، کار بیش از حد، افسردگی یا اضطراب، بیکاری، مشکلات مالی، و وجود بیمار در خانواده و بسیاری از مسائل دیگر نیز به سرد مزاجی جنسی در بین زوجین می انجامد.

در پاسخ به اینکه رابطه جنسی با همسرم ندارم اگر به زندگی زناشویی خود علاقه دارید باید در حفظ آن بکوشید و بدانید که تمایلات جنسی انسانها به علت برخی تغییرات فیزیکی، روحی و شرایط زندگی دستخوش تغییر میگردد، شما میتوانید راجع به مشکلی که به وجود آمده و خواسته خود با همسرتان صحبت کنید و در صدد رفع مشکل و افزایش کیفیت رابطه جنسی بر آیید.

به شما پیشنهاد میدهم اطلاعات خود را درباره مسائل و مشکلات جنسی بالا ببرید و در صدد یادگیری راه کارهایی برای بازسازی رابطه جنسیتان باشید، برای مثال راهکارهایی مانند یادگیری هنر هم آغوشی و مهارت های زناشویی که در کاهش پیمان شکنی از سوی زنان و مردان همسردار بسیار سودمند است.

در نظر داشته باشید هر گونه اختلال و مشکل جنسی راه درمان دارد و متخصصان سکسولوژیست میتوانند در این زمینه اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهند و به حل مشکل شما کمک کنند.

فاطمه صبوری پور

سی ساله ليسانس روانشناسی عمومی فوق ليسانس روان شناسی تربيتی دانشجوی دكتری روانشناسی تربیتی

یک دیدگاه

  1. با سلام
    سرد مزاجی جنسی، می تواند دلایل متعددی داشته باشد، از جمله افسردگی، استرس، مشکلات ارتباطی بین زوجین، کاهش میزان تستوسترون، مصرف برخی از داروهای خاص، کمبود صمیمت بین زوجین، کمبود یا کاهش ارتباط کلامی و …
    برقراری ارتباط جنسی با فرد دیگری مانند پاک کردن صورت مساله است.
    علت کم شدن تمایلتان را پیدا کرده و سعی کنید به مرور زمان آن را برطرف کنید.
    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا