پرسش و پاسخ روانشناسیپرسش و پاسخ های فردی

مدام افکار منفی به سراغم می آید

سوال: مدتیه که همش فکرای بد و افکار منفی توی ذهنم میاد. مثلا تصمیم می‌گیرم بریم گردش ولی بلافاصله به اتفاقات بدی که ممکنه توی این گردش برای خودم یا اطرافیانم بیفته فکر می‌کنم. بخصوص در مورد دخترم که تازه ۱۸ ماهشه. شب‌ها هم اصلا خوب نمی‌خوابم چون دخترم مدام بیدار می‌شه و من نمی‌تونم درست بخوابم. کمر درد شدید دارم. به پزشک مراجعه کردم و اون معتقده که این درد ناشی از اعصابه. نمی‌دونم مشکلم چیه! لطفا کمکم کنید.

با سایت روانشناسیویکی روان همراه باشید.

پاسخ: با سلام. بطور کلی در ابتدای تولد فرزند به خاطر ایجاد حس دلبستگی که بین مادر و فرزند صورت می‌گیرد این رفتارها تا حدودی طبیعی است و مادران حساس بیشتر دچار این قبیل مشکلات می‌شوند.

این موضوع نیاز به بررسی تخصصی‌تر در گذشته شما دارد. درواقع باید ریشه این افکار منفی بررسی بشود و با روش‌های شناختی – رفتاری این مساله حل شود. قطعا وضعیت جسمانی و روانی ما با هم ارتباط دارد.

شما حتما باید برای درمان تخصصی خودتان و رفع این افکار منفی به روان‌شناس مراجع کنید که بطور ریشه‌ای و اصولی این افکار منفی تان ناپدید شود و افکار منطقی جایگزین آنها شود.

دکتر مریم ایزانلو

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا