اعتماد به نفس

علائم کمبود اعتماد به نفس چیست؟ (17 مورد واقعی)

نشانه های اعتماد به نفس پایین در روانشناسی چیست؟

علائم کمبود اعتماد به نفس کم نیستند، می توان با بررسی نکات شخصیتی به نشانه های اعتماد به نفس پایین افراد پی برد، البته این کاری است که در جلسه های مشاوره افزایش اعتماد به نفس آن را انجام می دهند. علت عدم اعتماد به نفس در افراد مختلف متفاوت است که در این مطلب سایت ویکی روان کاری به آن نداریم. در ادامه این متن به بررسی تمامی نشانه های کمبود اعتماد به نفس خواهیم پرداخت و آنها را از دید علم روانشناسی مورد بررسی قرار خواهیم داد. یادتان باشد آگاهی از نشانه های عدم اعتماد به نفس اولین قدم برای بالا بردن و تقویت این حس حیاتی است.

پیش از شروع این مطلب پیشنهاد می کنیم مطلب تعریف اعتماد به نفس چیست را حتما در ویکی روان مطالعه کنید تا بیشتر با مفهوم این عبارت آشنا شوید.

علائم کمبود اعتماد به نفس کدامند؟ مهم ترین نشانه های کمبود اعتماد به نفس

راه های کاهش استرس

با مطالب روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

اعتماد به نفس را میتوان کلید رسیدن به هر نوع موفقیتی نامید. کلیدی که اگر در دستان شما نباشد هیچ چیز نخواهید داشت و به هیچ جایگاهی نخواهید رسید.

همانطور که قبلا در مورد علائم اعتماد به نفس بالا در ویکی روان توضیح دادیم اعتماد به نفس بالا می تواد پلی برای رسیدن به تمام خواسته هایتان باشد.

یکی از روانشناسان ویکی روان اظهار کرد:

در بررسی سلامت روان افراد یکی از فاکتورهای مهم بررسی اعتماد به نفس افراد است.

وی افزود:

از علائم پایین بودن اعتماد به‌ نفس این است که افرادی اعتماد به نفس ندارند در مواجه با مشکلات و مسایل روزمزه زندگی بسیار شکننده، آسیب‌ پذیر و ناقص هستند. از نشانه های عدم اعتماد به نفس این است که آنها به انواع استرس و اضطراب مبتلا هستند و همیشه یک فشار روانی را احساس میکنند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سید علیرضا مرتضوی سید علیرضا مرتضوی
دکترای روانشناسی
از 300,000 هزار تومان
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

راه تشخیص علائم پایین بودن اعتماد به‌ نفس چیست؟

از اولین نشانه های کمبود اعتماد به نفس در افراد این است که آنها جمله‌ هایشان را ناقص گذاشته و کامل کردن آن را به مخاطبان وا می ‌گذارند. 

دیگر علائم پایین بودن اعتماد به‌ نفس آن است که این افراد همواره از یک نوع لباس با حداقل تغییرات و تنوع استفاده می‌ کنند. این روانشناس ویکی روان تاکید کرد:

این افراد در هنگام سخنرانی بیش از آنکه به سخنرانی فکر کنند به واکنش مخاطبان توجه می‌کنند.

وی افزود:

همچنین افراد با اعتماد به نفس ضعیف، نیازهای خود را همواره با نوعی تردید و شک بیان کرده ،همچنین نظرات و مخالفت خود را نمی ‌توانند به خوبی ابراز کنند. اما بارزترین علائم کمبود اعتماد به نفس در بین همه مردم چی هستند؟ چطور باید به این نکات پی ببریم؟؟؟

موارد پایین می توانند انگیزه ای شوند تا بتوانید روزهای بهتری تجربه کنید. همانطور که قبلا هم در ویکی روان گفتیم شناخت دقیق نشانه های اعتماد به نفس پایین اولین قدم برای درمان آن است.

پس خوب مطالب زیر را بخوانید و دنبال نشانه های عدم اعتماد به نفس در خود باشید. اگر یک یا چند مورد از آنها را پیدا کردید بهتر است دنبال راهی باشید تا آنها را برطرف نمائید.

برای این کار می توانید از مقاله تکنیک های بالا بردن اعتماد به نفس در سایت روانشناسی ویکی روان استفاده نمائید.

۱- شرم و خجالت نشانه نداشتن اعتماد به نفس است

علائم کمبود اعتماد به نفس چیست؟ (17 مورد واقعی)

خجالت یکی از اصلی ترین علائم کمبود اعتماد به نفس است. احساس شرم باعث کاهش عزت نفس و از بین رفتن غرور می شود.

کودکانی که خجالتی هستند از برقرار کردن تماس چشمی و قرار گرفتن در جمع خودداری می کنند

بهترین راه برای مقابله با شرم، برطرف کردن مشکلاتی است که باعث شرم و خجالت می شوند. برای مثال با کودک تان صحبت کنید و ببینید که چه چیزی باعث شرمندگی او می شود و چه چیزی او را در زندگی سرخورده و ناتوان کرده است.

علت عدم اعتماد به نفس در بیشتر افراد خود کم بینی های بی مورد است.

مشاوره برای تقویت اعتماد به نفس در ویکی روان

۲- بدبینی از نشانه های کمبود اعتماد به نفس است

بدبینی یکی از نشانه های کمبود اعتماد به نفس است.

وقتی شما نسبت به خودتان احساس خوبی نداشته باشید، نمی توانید به چیز های دیگر احساس خوب داشته باشید

بدبینی به راحتی قابل تشخیص است.

زیرا چنین افرادی غالبا در مورد اتفاقات پیش بینی های منفی دارند که با نظر دیگران متفاوت است. اگر شما همیشه نیمه خالی لیوان را می بینید به خودتان کمک کنید تا جوانب مثبت مسائل را نیز مشاهده کنید.

این روند آهسته طی می شود اما یک راه مطمئن برای افزایش عزت نفس است. بهترین راه این است که یاد بگیریم اعتماد به نفس چیست و چطور باید از آن استفاده کرد.

پیشنهاد می کنیم مطلب تفاوت اعتماد به نفس یا عزت نفس را در ویکی روان حتما مطالعه کنید.

۳- اغراق کردن های بیهوده از دیگر علائم کمبود اعتماد به نفس است

مردان غیر جذاب

وقتی اعتماد و عزت نفس مان پایین باشد، غالبا می خواهیم که زندگی مان را در نظر دیگران بزرگ تر و بهتر جلوه دهیم و اغراق می کنیم.

حتما بخوانید

اتفاقات زندگی مان را با اغراق و بطور غیر واقعی تعریف می کنیم تا توجه و احساس ترحم دیگران را جلب کنیم. در نتیجه بی دلیل دروغ می گوییم و بزرگ نمایی می کنیم که همین کار باعث میشود فشار بیشتری روی خود احساس کنیم، اما چرا؟

چون خودمان می دانیم داریم دروغ می گوییم.

۴- سرزنش کردن دیگران یکی از علائم پایین بودن اعتماد به‌ نفس

وقتی ما در مورد خودمان احساس خوبی نداشته باشیم دائما سعی می کنیم کسی را پیدا کرده تا او را سرزنش کنیم.

گیر دادن های بی مورد به دیگران (به خصور اطرافیان) بدون شک از نشانه های عدم اعتماد به نفس ما است، چون قصد داریم چیزی را مخفی کنیم

ما اعتقاد داریم اگر قربانی شرایط خاصی شده ایم، پس حتما حقی از ما ضایع شده است و فردی مقصر است. این مسئله حقیقت ندارد و بطور ناخودآگاه این را می دانیم و همین مسئله در نهایت باعث شرم می شود.

البته این مورد هم با چند جلسه مشاوره روانشناسی اعتماد به نفس بهبود قابل توجه می گیرد.

۵- نداشتن حد و مرزی مشخص از نشانه های کمبود اعتماد به نفس است

اگر فردی اعتماد به نفس نداشته باشد، ممکن است به دیگران اجازه دهد تا از او برای جلب توجه استفاده کنند.

زیرا او به سختی می تواند به دیگران نه بگوید. این از مهم ترین نشانه های کمبود اعتماد به نفس می باشد. این نداشتن حد و مرز باعث جمع شدن افراد نامناسب و سود جو اطراف آن فرد می شود و اعتماد به نفس او را کم تر می کنند.

برای مثال اگر فکر می کنید که دوستان فرزندتان از او سو استفاده می کنند، به او کمک کنید تا حد و مرزهایی برای خود و روابطش تعیین کند.

به دیگران اجازه ندهید شما را بازیچه خود قرار دهند چون این کار به مرور باعث کاهش اعتماد به نفس شما می شود. ادامه این روند میتواند به بروز بدترین نوع افسردگی هم منجر شود.

۶- تخریب کردن دیگران از علائم کمبود اعتماد به نفس است

اعتماد به نفس پایین
چنین افراری همیشه از بدبختی و تخریب کردن دیگران صحبت می کنند.

اگر شما همیشه از نقص های افراد صحبت می کنید، در واقع در حال پوشش دادن و مخفی کردن ضعف های خود هستید.

می خواهید به این طریق به دیگران نشان دهید که کمبودهای شما اهمیت چندانی ندارند چون افراد دیگر سراسر عیب و ایراد هستند.

متاسفانه این از بدترین نشانه های کمبود اعتماد به نفس است که در جامعه به آن غیبت کردن هم می گویند و تاثی مخربی بر روحیه فرد غیبت کننده خواهد داشت.

پیشنهاد می کنیم مطلب تعریف اعتماد به نفس کاذب چیست را در سایت ویکی روان مطالعه نمائید.

۷- طرد شدن اجتماعی از علائم نداشتن اعتماد به نفس رایج است

از نظر روانشناسی بالینی وقتی فردی برای خودش ارزش قائل نباشد، خیلی زمان می برد تا باور کند که دیگران نسبت به او اینگونه نیستند.

وقتی فردی بر اساس زمزمه ها و اعتقادات درونی اش فکر می کند که فرد بی ارزشی است و قابل دوست داشتن نیست، خود را از دیگران دور نگه می دارد زیرا فکر می کند که دیگران و اجتماع برای او خطر محسوب می شوند.

این کار که به آن انزوای اجتماعی می گویند نتیجه عکس دارد و فرد را در موقعیت بدتری قرار می دهد. زیرا در چنین شرایطی خود را عقب می کشد و فرد دیگری نسبت به او قدرت پیدا می کند.

از نشانه های اعتماد به نفس پایین این است که در اغلب مواقع خود را در مصاحبه ها و صحبت ها در عقب قرار می دهد و نظرات خود را ابراز نمی کند تا باعث مشاجره نشود.

فردی که اعتماد به نفس کمی دارد سعی می کند عقاید خودش را بیان نکند و با خود و دیگران صادق نیست. نکته: از این عبارات استفاده کنید “من عقاید خاص خود را دارم” ” من معتقد هستم”.

خانم هایی که اعتماد به نفس پایینی دارند نمی توانند بدون آرایش کردن خانه را ترک کنند. وقتی آرایش می کنید یا لباس خوب می پوشید احساس اعتماد به نفس کاذب و دروغینی پیدا می کنید.

به جای این که از چیزی که هستید راضی باشید، با داشتن آرایش احساس خوبی پیدا می کنید. نکته: این جمله را هر روز تکرار کنید “من خیلی زیبا هستم”. این توهم نیست، بلکه تکرار باعث ایجاد باورهای جدید در شما می شود.

۸- از یک انتقاد ساده، برداشت شخصی می کنید

رفتار با مرد افسرده

از دیگر علائم کمبود اعتماد به نفس این است که وقتی یکی از عزیزان یا همکاران تان در مورد کار شما اظهار نظر و یا انتقادی کرده است، تمام مدت به او فکر می کنید و اعصابتان را خرد می کنید.

یا وقتی دوستتان در مورد انتخاب شما نظری می دهد، بر سر او فریاد می کشید و توانایی شنیدن آن را ندارید.

به جای این که انتقادات را بصورت عینی برداشت کنید، با آن ها احساسی رفتار می کنید. نکته: پیش از واکنش نشان دادن تا ۳ بشمارید و خوب آن را برانداز کنید.

وقتی کسی در مقابل انتقاد شخصی دیگر سریع واکنش تند نشان می دهد، این نشانه جسور بودن یا شجاعت او نیست، بلکه این از بارزترین علائم کمبود اعتماد به نفس در اوست.

نگذارید علائم و نشانه های استرس در شما بروز کند، انتقادات را شخصی نکنید و این را در نظر بگیرید که اگر هم شخصی باشند شاید فرد مقابل در حال تلاش برای خودنمایی بیشتر است پس در دام او نیفتید.

۹- از علائم کمبود اعتماد به نفس این است که برای تصمیمات ساده دو دل هستید

خب دوستان عزیز و همراه ویکی روان از نشانه های اعتماد به نفس پایین اینه که پس از یک تصمیم خیلی ساده، سریع نظرتان عوض می شود.

مثلا هنگام تصمیم گرفتن در مورد انجام یک فعالیت با دوستان و یا سفارش غذا. بر اساس علائم کمبود اعتماد به نفس شما دائما نظرتان را عوض می کنید و فورا تصمیم دیگری می گیرید و بار ها این کار را تکرار می کنید.

نکته: این را تکرار کنید” من قاطع هستم و بر روی زندگی ام تسلط و کنترل دارنم”. حتی اگر تصمیم اشتباهی گرفته باشید چه اتفاقی می افتد؟ آسمان به زمین می آید؟ نه …

پس لطفا سخت نگیرید.

۱۰- از نشانه های عدم اعتماد به نفس اینه که خیلی سریع عقب می کشید

پیش از شروع و اقدام برای رسیدن به هدف هایتان، پا پس می کشید و منصرف می شوید.

این از رایج ترین رفتارهای اجتماعی همه ماست، خوب دقت کنید. حتی بین دوستانتان هم این مورد را به خوبی می بینید.

نداشتن اعتماد به نفس یعنی تا کاری را شروع می کنید و به مشکلی کوچک بر می خورید سریع دلسرد می شوید و پا پس می کشید.

این یعنی به موفقیت تان اعتماد ندارید بنابراین بطور کلی آن را کنار می گذارید. ببینید همه ما چقدر کارهای انجام نشده یا رها شده در زندگی داریم؟ همه اینها از نشانه های کمبود اعتماد به نفس ما در آن برهه زمانی بوده، به موفقیت خود ایمان داشته باشید.

با تلاش می توان به جاهای خوبی رسید. نکته: این را تکرار کنید “من موفق خواهم شد و به هیچ وجه شکست نمی خورم“.

متاسفانه این علائم نداشتن اعتماد به نفس در همه کارها نمود پیدا می کند و افراد نمی توانند آن را مدیریت کنند تا اینکه خلا کارهای عقب افتاده را در زندگی خود احساس کنند و برای جبران قدمی بردارند!

۱۱- از علائم کمبود اعتماد به نفس این است که خودتان را با دیگران مقایسه می کنید

علایق مردها در زندگی مشترک

از دیگر علائم کمبود اعتماد به نفس میتوان به این اشاره کرد که همیشه به کسانی که از شما موفق تر هستند توجه زیادی می کنید و اجازه می دهید که ارزش خود را پایین تر ببینید.

به جای ماجراجویی های بی نتیجه و تمرکز بر روی دیگران، به همه افراد اطراف تان نگاه کنید. اگر کسی موفق شده است، او را تحسین کنید و به این فکر کنید که:

اگر کسی در این دنیا توانسته است به موفقیتی دست پیدا کند، پس بدون شک شما هم می توانید

دلیل نداشتن اعتماد به نفس این است که موفقیت های دیگران را محال می دانید و خودتان را لایق نمی بینید.

جمله بالا را باور کنید و کنترل زندگیتان را در دست بگیرید. نکته: این را تکرار کنید” من به اندازه ی کافی موفق هستم”.

۱۲- از نشانه های اعتماد به نفس پایین اینه که بیشتر مواقع بی دست و پا و تنبل هستید

بدن ضعیفی دارید، قد تان بلند نیست و … ؛ با همه ی این ها به جای این که دائما خودتان را سرزنش کنید، انرژی مثبت داشته باشید و به خودتان افتخار کنید.

قد و هیکل ارزش اصلی شما به عنوان یک انسان نیستند. اگر اینطور فکر نمی کنید پس دیگر نشانه های اعتماد به نفس پایین هم در شما به وفور دیده می شود.

نکته: هر روز چند دقیقه را صرف دقت کردن و تمرکز بر روی بدن خود کنید.

۱۳- از نشانه های کمبود اعتماد به نفس اینه که نمی توانید از خانه بیرون بروید!

مشاوره آنلاین طلاق در سایت ویکی روان

نه منظورمان این نیست که اصلا از خانه بیرون نمی روید.

منظورمان این است که از نشانه های نداشتن اعتماد به نفس اینه مورد است که اگر خانم هستید نمی توانید بدون آرایش از خانه بیرون بروید و به کارهایتان برسید.

اگر آقا هستید حتما باید بهترین لباس هایتان را بپوشید تا به خود اجازه دهید از درب منزل بیرون بروید. خلاصه اینکه وضعیت شما داخلی و خارج خانه با هم فرق دارد.

۱۴- از دیگر علائم اعتماد به نفس پایین : ارتباط ضعیف با جنس مخالف

این موضوعی است که افراد زیادی از آن رنج می برند.

در واقع عدم توانایی در برقراری با جنس مخالف (حتی در حد روابط اجتماعی) یکی از بارزترین علائم اعتماد به نفس پایین در افراد است که البته درجه بندی های مخصوص به خود را دارد.

افرادی که قصد دارند این موضوع را به شکل ریشه ای درمان کنند از مشاوره خودشناسی استفاده می کنند تا به نتایج عالی برسند.

بله دوستان متاسفانه از نشانه های عدم اعتماد به نفس این است که این دست افراد باید در مقابل دیگران در بهترین حالت خود باشند چون فکر می کنند وضعیت ظاهری آنها، لباس های فاخر و ماشین شان نشان دهنده شخصیت آنهاست نه ذات درونی. در مقاله راه های شروع صحبت با دختر در ویکی روان توضیحات کامل تری در این مورد دادیم.

15- گفتگوی درونی منفی 

افرادی که اعتماد به نفس پایین دارند بیشتر مواقع گفتگوهای منفی ذهنی دارند. آنها اوضاع را از آنچه هست بدتر می کنند، به همین خاطر در روانشناسی نشخوارهای ذهنی از علائم نداشتن اعتماد به نفس است که با چند جلسه روان درمانی رفع خواهد شد.

16- ترس از شکست نشانه کمبود اعتماد به نفس است

افرادی که به خودشان اطمینان ندارند یا از قضاوت دیگران هراس دارند، همین از شکست های احتمالی ترس داشته و برای کاری اقدام نمی کنند! در واقع تشخیص نداشتن اعتماد به نفس با بررسی ویژگی های شخصی ممکن است.

اگر قصد ندارید کاری را شروع کنید چون از عواقب آن ترس دارید، این می تواند یکی از نشانه های نداشتن اعتماد به نفس واقعی در شما باشد.

17- تلاش برای راضی نگه داشتن دیگران

افرادی که قصد دارند در بیشتر شرایط دیگران را راضی نگه دارند و کاری کنند تا مورد توجه قرار گیرند، باید بیشتر روی اعتماد به نفس خود کار کنند. در واقع از علائم عدم اعتماد به نفس برتری دادن دیگران به خود است به نوعی که قصد دارند همه را راضی نگه دارند یا مبادا کاری انجام دهند تا دیگران از آنها رنجیده شوند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پگاه عبادی پگاه عبادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فاطمه ابراهیم فاطمه ابراهیم
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
پروفسور حسین باهر پروفسور حسین باهر
پروفسور
از 1,200,000 هزار تومان
سحر مدیری سحر مدیری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

نتیجه گیری ویکی روان درباره نشانه های اعتماد به نفس پایین

خب در این مطلب سایت روانشناسی ویکی روان مهم ترین علائم کمبود اعتماد به نفس را برایتان بیان کردیم، اما به هر حال می توانید به راحتی آنها را درمان کنید و زندگی بهتری را تجربه نمائید.

همچنین دانستن دلایل کمبود اعتماد به نفس می تواند تاثیر زیادی بر روند درمانی شما داشته باشد.

موارد بسیار دیگری را می توان به نشانه های کمبود اعتماد به نفس اضافه کرد، اما بیشتر آنها شخصی هستند و توسط مشاور روانشناس تشخیص داده می شوند. به همین خاطر برای تشخیص و درمان نشانه های عدم اعتماد به نفس باید از متخصص روانشناس کمک بگیریم.

در صورت نیاز می توانید از بخش مشاوره روانشناسی آنلاین سایت ویکی روان برای ارتباط با مشاورین و روانشناسان سایت از هر جای دنیا بدون نیاز به نصب نرم افزار استفاده نمائید و به مشاورتان به صورت صوتی و تصویری صحبت کنید.

اگر علائم کمبود اعتماد به نفس را در خود مشاهده می کنید و نیاز به تمرینات عملی و ذهنی برای بالابردن و افزایش اعتماد به نفس دارید، می توانید از خدمات آنلاین مشاوره اعتماد به نفس ویکی روان استفاده کنید.

مشاوره آنلاین اعتماد به نفس و عزت نفس

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

‫6 دیدگاه ها

  1. من چنتایی از علائم کمبود اعتماد به نفس که گفتین و دارم تا حالا فکر میکردم اعتماد به نفس خوبی دارم اما ظاهرا کاذب بوده تا الان
    چطور میشه قطعی در این مورد نظر داد؟

    2
    1
  2. سلام.
    من یک گفتگوی درون خیلی بدی با خودم دارم و مدام خودم و سرزنش می کنم.
    هر کاری می کنم اصلا راضی نیستم و دو دقیقه هم نمی شه که می گم کاشکی اون کار و می کردم تو محل کار هم معروف شدم به خانم مردد البته خدا لعنتشون کنه خیلی اذیت می شم از این اسم من که راضی نیستم.
    حالا فهمیدم چرا اینطوریم من، چون قبلا فکر می کردم وسواس دارم. خیلی اتفاقی تو سایتتون می گشتم که مقاله نشانه های کمبود اعتماد به نفس و دیدم و مالعه کردم.یک وبلاگ هم دارم که با اسم ویکی روان این مطلب و منتشر کردم

    1
    1
    1. خب این یعنی شما خودتون و قبول ندارید دیگه
      تو هر موردی که میخواهد باشه گفتگوی درونی شما باید در جهت تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس باشه در در جهت تخریب اونها
      از نشانه های کم بودن اعتماد به نفس اینه که فرد از درون با خودش تو جنگه و حتی سعی میکنم خودشون تخریب کنه
      جالب تر اینکه معمطلا افراد غریبه با این افراد بهتر از خودشان رفتار می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا