پرسش و پاسخ های فردی

ضمیر باطن تاثیر پذیر من

سلام دوستان عزیز، زندگی بالا و پایین کم نداره. اتفاقات زیادی برای ما می افتد که میتوانند زمینه ساز تغییرات کوچک و بزرگ بسیاری در ما باشند. موضوع اصلی این است که ما نمیتوانیم اتفاقات زندگی را پیشبینی کنیم و از خطرات و اتفاقات ناگوار ایمن باشیم اما میتوانیم با سرمایه گذاری بر روی شخصیت و روحم و روانمان با مقابله با آنها برخیزیم و نتایج درخشانی بگیریم. تاثیر بر ضمیر باطن یکی از مواردی است که به موفقیت ما در زندگی کمک بسیار میکند اما باید راه های ارتباط با آن را به خوبی بلد باشید.

ضمیر باطن تاثیر پذیر من

در این نوشتار به بررسی پرسشی میپردازیم که یکی از خوانندگان سایت روانشناسی ویکی روان با بخش مشاوره روانشناسی ما در میان گذاشتند.

پرسش:

سلام

در مقطع از زندگی ام یک دوره نامزی را تجربه کردیم که یه سری اتفاقات منجر شد کلا همه چیز کنسل بشه.

از نظر روحی که وضعیت غیر نرمالی بود ولی به حمدالله به مرور زمان و مطالعه قرآن جهت آرامش و بعد آگاهی و بعد از ان عمل خیلللی بهتر شدم  آنها را بخشیدم .

ولی هر وقت موضوع یا جمله یا قصه ای در کتابها مرتبط با آن جریان مواجه بشم ضمیر ناخودگاهم ربطش میده به آن اشخاص یا به نحوی ربطش میدهد و یا گاهی اوقات فکر میکنم نکنه منم بزرگتر بشم کار اونا را انجام بدم.

آیا ربط موضوعات به این جریانات طبیعی است و اگر جایز نباشد و به صلاح نباشد چه کار کنم که ضمیر ناخودآگاهم این ها را مثل پازل بهم نچسباند.

با تشکر

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
حسین توکلی حسین توکلی
دکترای روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
فاطمه ابراهیم فاطمه ابراهیم
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
لاله دستوری لاله دستوری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

راه های مدیریت ضمیر باطن تاثیر پذیر من

پاسخ:

دوست عزیز و گرامی سلام،

همانطور که در ابتدای این نوشتار گفته شد اتفاقات بسیار زیادی برای ما رخ میدهند که نتایج گوناگونی بر روح و روانمان دارند. این اتفاقات میتوانند گوارا و نیکو و یا ناپسند و تلخ باشند.

پیشنهاد ویژه

اینکه دوره نامزدی تلخی را گذرانده اید بسیار ناراحت کننده است اما به یاد داشته باشید این اتفاقات ممکن است برای هر کسی حتی با شدت بیشتری رخ بدهد.

این دست رخدادها در زندگی بسیار طبیعی و عادی میباشند. به دلیل خاص و ویژه بودنشان و همسویی با علایق عاطفی، آنها تاثیر بیشتری بر روی ضمیر باطن و فکر شما داشته اند.

با یاد داشته باشید نمیتوان این اتفاقات را به کل از ذهن پاک کرد اما میتوان آنقدر آنها را کم رنگ و نامرئی ساخت که در ذهنتان جایی برای آنها یافت نشود.

ضمیر باطن شما به دلیل اتفاق رخ داده نسبت به این موضوع حساسیت ویژه ای دارد که طبیعی نیز میباشد اما میتوانید با تعیین اهداف مورد علاقتان در اینباره سمت و سویی جدید به آن بدهید.

برای نمونه، اگر به دنبال ازدواج هستید، توصیه میکنم خصوصیات فردی مورد نظرتان از همسر آینده تان را به خوبی یاد داشت کنید، همسرتان را به خوبی شرح دهید. نیازی نیست در این کار خساست کنید، هر آنچیزی که فکر میکنید واقع بینانه و معقول میباشد را بنویسید. حال بر روی خودتان تمرکز کنید و ببینید دارای ویژگی های فردی ایده آل برای همسرتان هستید یا نه.

این مهم ترین بخش داستان است، تمرکز بر خودتان. در این پروسه ضمیر باطن خود را دوباره درگیر کنید. یعنی تلاش برای تبدیل شدن به فردی ایده آل به کمک ضمیر باطن. با تبدیل شدن به آن فرد شما میتوانید همسر ایده آلتان را به راحتی جذب کنید.

این تعیین اهداف مهم ترین بخش از مسیر منحرف سازی ضمیرتان از اتفاقات رخ داده است، آن را جدی بگیرید.

با این اتفاقات حالا شما فردی دارای تجربه و بالغ تر هستید که میتواند از اتفاقات گذشته به خوبی درس بگیرد و آنها را در زندگی آتی خود استفاده کند.

با تشکر از همراهی شما با سایت ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا