پرسش و پاسخ های فردی

روی ظاهرم حساسم

پرسش: آقای مجرد ۳۴ ساله‌ای هستم. بیش از حد روی ظاهرم حساسم. این موضوع تمام زندگی مرا تحت تاثیر خود قرار داده و نمی‌دانم باید چه کنم.

الف. محسنی از نوشهر

با ویکی روان همراه باشید.

پاسخ: زیبایی و جذابیت ظاهری از دغدغه‌های جدی آدم‌های امروز است اما واقعیت‌هایی در این میان نادیده گرفته می‌شود. این‌که جذابیت و زیبایی اشتراک دارند اما جذابیت از زیبایی مهم‌تر است. حتما افرادی را دیده‌اید که ظاهرشان چندان زیبا نیست اما به طرز جالبی جذاب هستند.

شاید زیبا‌رویان توجه بیشتری جلب کنند اما عموما آدم‌ها، جذب افرادی با جاذبه بالای شخصیتی می‌شوند. در این میان برخی به دلایلی توجه بیشینه به ظاهر خود نشان می‌دهند و با وجود دانستن نکاتی مانند آنچه ذکر شد نمی‌توانند با این تفکرات مقابله کنند. در صورتی که جزو این دسته هستید بهتر است به یک روان‌شناس یا مشاور متخصص مراجعه کنید.

عطیه رضایی

اخذ مدرک کارشناسی روانشناسی بالینی از دانشگاه خوارزمی فارغالتحصیل مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه علوم پزشکی ایران کسب رتبه سوم در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان پایاننامه کارشناسی ارشد: نقش میانجی ذهن آگاهی در ارتباط بین نظم جویی شناختی هیجان، مشکلات رفتاری و پیشرفت تحصیلی در نوجوانان مبتلا به اختلال بیش فعالی نقص توجه بررسی رابطه متغیرهای دموگرافیک، اعتقادات مذهبی و باورهای معنوی با رضایت جنسی در زنان دانشجوی متأهل تدوین الگوی رضایت زناشویی بر پایه دلبستگی با نقش میانجی ترس از صمیمیت و مؤلفههای همدلی تألیف، ترجمه و ویراستاری کتاب: رضایی، عطیه غلبه بر افسردگی رابرت لیهی انتشارات ارجمند طرحهای پژوهشی: عنوان: مقایسه روایی تشخیصی ابزار کامپیوتری IVA و چکلیست رفتاری کودک ) CBCL ( جهت تشخیص ADHD در کودکان. سازمان: قطب علمی روانپزشکی و روانشناسی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان. همکار اصلی. ارتباط ارزیابی شناختی مادران وسواسی با ارزیابیهای شناختی وسواسی و شدت علائم وسواس در نوجوانان سرآمد. سازمان: قطب علمی روانپزشکی و روانشناسی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان. همکار اصلی. https://www.wikiravan.com/consultation/adviser/arezaei

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا