مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

راههای بهبود زندگی در سالهای اول ازدواج کدامند؟

سالهای اول ازدواج از حساسیت بالایی برخوردار میباشد، به دلیل شرایط گوناگون میبایست نهایت دقت را به خرج داد تا بدون مشکل سالهای اول ازدواج طی شود و زندگی به ثبات مورد نظر دست پیدا کند. در ادامه ۸ موردی که به شما کمک می کنند تا در سال های اول زندگی مشترک پیشرفت کنید ذکر میشوند.

با سایت روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

ازدواج آسان نیست. همه از حامیان موسسه های برنده جایزه گرفته تا آرایشگر مو این موضوع را به تازه ازدواج کرده ها با خوشحالی گوشزد می کنند.

اگرچه به ندرت هم پیش می آید که راهنمایی مناسبی برای راه های غلبه کردن به مشکلات به آن ها پیشنهاد کنند. نو عروس و تازه دامادها معمولا در سالهای اول ازدواج از این قبیل نصیحت ها می شنوند: “با عصبانیت و قهر به رخت خواب نروید” و “همیشه با هم صادق باشید”.

اهمیت سالهای اول ازدواج

اولین سال ازدواج برای خوشبختی در آینده بسیار اهمیت دارد. در اول ازدواج با یک درمانگر صحبت کردیم که سال اول ازدواج را “ سال سیمان مرطوب ” نامید.

چون این سال زمانی است که هر دو زوج می فهمند که چگونه به عنوان شریک زندگی کنار هم زندگی کنند بدون اینکه به یکدیگر گیر بدهند و بدون اینکه عادت های بدشان را ادامه دهند.

چرا که در آینده ممکن است به مشکل بر بخورند. سال اول ازدواج الگوهای خوب و راه های مناسب کنار هم بودن را پیدا کنید تا بتوانید در ادامه زندگی به راحتی کنار هم زندگی کنید.

 وقتی که ازدواج کردم، نمیدانستم چگونه از خودم مراقبت کنم چه برسد به فرد دیگری. چگونه می‌توانستیم من و همسرم از همان ابتدای ازدواج زندگی شادی داشته باشیم؟ و چگونه می‌توانستیم سال اول ازدواجمان را به خوبی سپری کنیم و خوشحال تر از روزی که ازدواج کردیم باشیم؟

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مهندس محمد خانی مهندس محمد خانی
مهندس آی تی
از 150,000 هزار تومان
مریم بنی عامریان مریم بنی عامریان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نسرین ترابی صائین نسرین ترابی صائین
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
سیما حداد سیما حداد
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

چگونه سالهای اول ازدواج بهتر شوند؟

به‌عنوان فرزندی که در یک زندگی خشن و ناراحت کننده بوده و نقش های زناشویی در خانواده او کمرنگ بوده، بزرگ شده است، امید خود را از دست داده بودم از اینکه چگونه یک شریک خوب باشم و چگونه با موفقیت جهانم را در کنار فردی دیگر بسازم بدون اینکه خودم را در این روند فراموش کنم. بنابراین قصد داشتم با این قضیه منطقی برخورد کنم.

مقاله مشابه: برای یک ازدواج برد برد تلاش کنید

برای کتاب جدیدم به نام” چگونه متاهلی باشیم” از  صدها مرد و زن ،از بین ۲۰ کشور و در تمام زمینه‌های زندگی مشترک سوالاتی پرسیدم راجع به اینکه چگونه زندگی موفقی داشته باشیم. ۸ نکته ی مهم در این باره را از سراسر جهان آموخته‌ام که در اینجا ذکر می‌کنم.

 خانه خود را محل راحت و امنی بساز

 فضایی فراهم کنید که هر دوی شما واقعاً در آنجا بخواهید با هم زندگی کنید. زنان دانمارکی اهمیت این موضوع را به من آموختند. شما هرگز خانه ای را دوست ندارید که مانند یک دفتر کار و یا هتل باشد که فقط دو نفر در آن راه می روند.

زنانی که من دیدم خانه خود را با ظرافت با شمع ،پرده و دیگر چیزها تزیین می کردند و سعی می‌کردند فضای شاد و زیبایی بسازند که یک زن و شوهر بخواهند جهان خود را به دور از بقیه شروع کنند.

داشتن جهانی عاشقانه

 رمانتیک بودن را فراموش نکنید این نصیحت فرانسوی‌ها بود. سر میز شام گوشی خود را خاموش کنید. پوشیدن لباس مناسب می‌تواند بسیار جذاب باشد.

 شریک زندگی شما همیشه باید تلاش کند تا بارها و بارها شما را بدست آورد

با خودت سازگار باش

 تمام روزها نباید عالی و راحت و خوب باشد اما باید سعی کنید که حال خوبی داشته باشید. در مورد نواقص و نقاط ضعف ها صحبت کنید و خودتان را سرزنش نکنید. قدیمی ها می گویند ازدواج مانند دوی ماراتن است نه سرعت.

نماینده سایت شوید برخی روزها و مجبورید همسرتان را از یک کوه بالا بکشید او را از داخل مرداب گل عبور دهید. وسواس داشتن به اینکه آیا ازدواج مستحکمی دارید و یا اینکه آیا همه چیز را درست انجام می‌دهید می‌تواند شما را به سمت شکست بکشاند.

اینه را بارها از زنان قبیله ای کنیا و تانزانیا شنیده بودم که میگفتن توسط زنان مسن تر نصیحت می شود- الگوی ازدواجشان- به یکباره اصول زندگی زناشویی را یاد نمی گیرید. همانند یک پروسه است. به خودتان اجازه دهید که به شریک زندگی خود متکی باشید.

آشنایی با سالهای اول ازدواج
سالهای اول ازدواج

البته می‌توانید به خودتان توجه کنید، یکی از چیزای خوب در مورد سالهای اول ازدواج این است که مجبور نیستید زندگی خود را تمام کنید. اجازه دهید همسرتان گاهی از شما مراقبت کند. زن هلندی بسیار بر این موضوع تأکید می‌کردند.

مقاله مشابه: ۱۴ راز کلیدی برای داشتن ازدواج موفق و عاشقانه

آنها بسیار در رسیدن به اهداف خود مصمم بودند و حتی تنها به سفر می رفتند. اما بعد از بچه‌دار شدن به هیچ وجه به فکر داشتن کارنیمه وقت نمی افتادند و اجازه می‌دادند شوهرشان برای مدت طولانی تمام مسائل مالی زندگی را بر عهده بگیرد.

همیشه تشکر کن

 در آمریکا شکایت در مورد ازدواج تقریباً ورزشی المپیکی محسوب میشود. زنان در سراسر جهان در بندرهای کشوری که سفر کردم وقتی صحبت از شکایت در مورد ازدواجش شد امریکایی‌ها به عنوان بدترین مجرمان در زمین شناخته شدند.

زن هندی که در روستاهای کوچک در کنار رودخانه برهماپوترا زندگی می کنند به من توصیه کردند که داشتن انتظارات غیرمنطقی در مقابل همسرم و مقایسه رابطه با دیگران، مواردی که باعث نارضایتی می‌شود.

در عوض مرا به قدردانی و تشکر تشویق می‌کردند. تشکر برای تمام احساس های خوبی که شوهرم در رابطه ما ایجاد میکند. به جای نکات منفی به نکات مثبتی که شریک زندگی شما دارد توجه کنید.

حتی پیام کوتاهی که همسرتان برای تشکر از شما برایتان میفرستد می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

مراقب خودت باش

بیشترین توصیه های مکررم را از همسر و مادری یهودی ارتودوکسی دریافت کردم که در اورشلیم زندگی می‌کرد و شش فرزند داشت، به من گفت: از دست دادن خود در زندگی آسان است”  مراقبت از شوهر رابطه‌تان اما ممکن است در این بین خودت را هم فراموش کنی.

ماجراجویی را ادامه دهید

افسردگی بعد از ازدواج کاملاً طبیعی است به خصوص در سالهای اول ازدواج . بعد از تمام هیجاناتی که ازدواج دارد کاملاً طبیعی است که مدتی حالت افسردگی داشته باشید. اما چگونه آن هیجان را بعد از ازدواج حفظ کنیم؟

هلن فیشر، متخصص انسان‌شناسی و متخصص روابط اجتماعی نوشت:

تحقیقات نشان داده است که ریسک پذیری یا تلاش برای نوشتن چیزی جدید می‌تواند باعث آزاد شدن دوپامین در مغز شود

منظورم این نیست که فقط در اتاق خواب به ایده پردازی بپرداز ایم ( اگرچه شروع خوبی است) می توانید غذای جدید درست کنید یا با غواصی در پارک تفریحی همان تصویر را ببینید. رشد و انجام کارهای جدید را با هم دیگر ادامه دهید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
راضیه هاشمیان راضیه هاشمیان
دکترای روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
حانیه خوش لهجه حانیه خوش لهجه
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
جواد صادق الحسینی جواد صادق الحسینی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سمیه بهاروند سمیه بهاروند
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
زهرا محبوبی زهرا محبوبی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان

درک کنید که برابری، تقسیم پنجاه پنجاه در تمام اوقات نیست

این درس آخر را از پدری بازنشسته در سوئد آموختم که روی یک کتاب عکاسی کار می‌کرد. زمانی که ازدواج کردم نگران این بودم که کارت فمینیستی من زمانی که من و همسرم کارهای ما را تقسیم کنیم لغو خواهد شد.

اکنون متوجه شدم که این مفهوم مضحک است. روزها ،هفته ها ،حتی گاهی من تمام کارهای خانه را انجام می‌دادم ( لباسهای شسته شده،پخت وپز،تخت خواب) زیرا شوهرم قبلا در کار بود.

در آخر، مهمترین چیزی که به عنوان یک متحد تازه وارد در طول یک سال اول ازدواج و سالهای اول ازدواج (که بسیار سخت بود) یاد گرفتم که زندگی زناشویی هر کس شبیه هیچکس دیگری نیست. نصیحتی که برای دیگری تاثیر گذار است ممکن است در مورد شما تاثیری نداشته باشد. به نصایح و مشاوره‌های قابل اعتماد توجه کن. سپس مسیر خود را پیدا کن.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا