روابط زناشویی

رازهای داشتن روابط زناشویی بلند مدت و پایدار

ازدواج و تشکیل خانواده یکی از بزرگترین مراحل زندگی ماست، این تغییر مرحله میتواند به تغییرات بزرگ و سازنده تبدیل شود اگر با مطالعه و بررسی مداوم همراه باشید. روابط زناشویی بلند مدت و پایدار یکی از خواسته های تمامی کسانی است که قصد زندگی مشتراک دارند. اما رسیدن به این خواسته نیازمند دقت و کنکاش در زندگی کنونی است. به یاد داشته باشید برای بهبود هر چیز ابتدا باید آن را مورد مطالعه و بررسی قرار دهید.

در ادامه قصد داریم رازهای دانستن روابط زناشویی بلند مدت و پایدار مورد بررسی قرار دهیم، با ویکی روان همراه باشید.

ابتدا یک دوستی ساده شروع کنید

اگر مجرد هستید و میخواهید زندگی مشترک شروع کنید زیاد عجله نکنید. ملاقات افراد گوناگون زمان میبرد به یاد داشته باشید پیدا کردن فردی مناسب برای زندگی طولانی کار ساده ای نیست پس اجازه دهید روال کار به آرامی و با دقت زیاد انجام شود.

باید دارای اصولی در پیدا کردن فرد مورد نظرتان باشید تا بهترین نتایج را به دست آورید

  • اینکه اول ملاقات درباره ازدواج و تعداد بچه ها صحبت کنید اصلا فکر خوبی نیست. پس اجازه دهید موارد به آرامی پیش بروند و بعدا به این بحث ها بپردازید. این راه خوبی برای شروع بحث نیست.
  • نیاز به صحبت در مورد اهداف مشترکتان در روزها، هفته ها و ماه های ابتدایی رابطه نیست، شما آنجا هستید تا خوده شخص مقابل را بشناسید. همان کسی که روبروی شما نشسته و احتمال اینکه روابط زناشویی بلند مدت را آغاز کنید کم نیست.
  • بعد از گذشت چند ماه از آغاز رابطه باید دوستتان را به خانواده و دوستان دیگرتان معرفی کنید و ببینید آنها چه نظری درباره وی دارند. به یاد داشته باشید باید به نظرات افرادی دقت کنید که از حسن نیت آنها نسبت به خودتان مطمئن هستید

از خانواده و دوستان در مورد رابطه تان سوال کنید

اینکه عشق میتواند ما را کور کند کاملا درست است. به همین دلیل خیلی مواقع نمیتوانید مشکلات موجود و خیلی واضح را به خوبی ببینیم. به همین خاطر نظرات اعضای خانواده و دوستان بسیار نزدیک میتواند ما را در جریان بیشتر امور بگذارد.

داشتن روابط زناشویی بلند مدت

یادتان باشید این رابطه شماست و برای داشتن رابطه زناشویی بلند مدت و پایدار این شما هستید که باید تصمیم آخر را بگیرید. شاید بعضی از دوستانتان از شریک شما خوششان نیاید، این به این معنی نیست که نمیتوانید رابطه زناشویی بلند مدت را تجربه کنید. در این بخش منظور نظرات کای از سمت کسانی است که خیر و صلاح شما را میخواند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سیما حداد سیما حداد
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
سید حامد واحدی اردکانی سید حامد واحدی اردکانی
دکترای روانشناسی
از 100,000 هزار تومان

در مورد خواسته هایتان صحبت کنید

اگر به فکر کسب روابط زناشویی بلند مدت با شخص مقابلتان هستید باید در بعد از مدتی که رابطه دوستی ساده ای را آغاز کردید درباره علایق طرف مقابل صحبت کنید. روابط زناشویی انواع گوناگون دارند، اینکه شما خواستار کدام یک از آنها میباشید با صحبت و گفتگو مشخص میشود. اینکه شریکتان به روابط زناشویی بلند مدت چگونه نگاه میکند با بحث و همفکری نمایان میگردد.

  • سوالات ساده بپرسید، برای نمونه بپرسید به نظر تو این رابطه چقدر ادامه خواهد داشت؟
  • تعریف تو از روابط زناشویی بلند مدت چیست؟
  • مشکلات زناشویی را چگونه حل میکنی؟
  • اگر جواب سوال بالا بله است بپرسید در روابط زناشویی بلند مدت به دنبال چه چیزی میگردد؟ تنها ازدواج؟ آرامش؟ بچه؟
  • به شرایط خاص در رابطه فکر کنید. اگر اتفاق متفاوتی رخ دهد باز هم در کنار هم میانید؟ اگر شریکتان مجبور باشد به خاطر شرایط خاص کاری به شهر دیگری نقل مکان کند عکس العمل شما نسبت به این وضعیت چگونه خواهد بود؟

اهدافتان را به اشتراک بگذارید

چه کاری برای زندگیتان میخواهید انجام دهید؟ ده سال دیگر میخواهید در چه جایگاهی قرار بگیرید؟ چه شغلی را میپسندید؟ میخواهید شریکتان با شما چگونه رفتار کند؟برای داشتن روابط زناشویی بلند مدت میبایست حتما این موارد و خواسته های بلند مدتتان را با طرف مقابل به اشتراک بگذارید. در صورت داشتن نقاط مشترک میتوانید توقع روابط زناشویی بلند مدت و پایدار را داشته باشید.

رازهای روابط زناشویی بلند مدت

  • در همان شروع باید متوجه شرایط متفاوت و خواسته های طرف مقابل بشوید. نمیتوانید توقع روابط زناشویی بلند مدت داشته باشید اگر شما خواستار زندگی پر از سفر باشید اما شریکتان زندگی ساکن در یک شهر و بدون هیاهو را بخواهد. دیگر جای هیچ بحثی نیست. خواسته اصلی شما برای آینده با هم متفاوت است. اگر از خواستتان کوتاه بیایید دیگر آن فرد سابق نیستید. با دقت قدم بردارید.
  • تفاوت بسیاری میان علاقه به داشتن روابط زناشویی بلند مدت با برقراری روابط زناشویی بلند مدت و پایدار با یک شخص وجود دارد. شرایط از فرد به فردی دیگر متفاوت میشود و شما باید خواسته خود را دنبال کنید. از خود بپرسید آیا داشتن روابط زناشویی بلند مدت با این فرد مطابق خواسته من میباشد؟

با هم به گشت و گذار بروید

از قدیم شنیدیم که باید افراد را در سفر شناخت، کاملا درسته. نیازی نیست به سفرهای طولانی فکر کنید. سفرهای یک روزه با تور و دوستان هم میتونه خیلی کمکتون کنه. رفتارهای بسیاری در طی سفر بروز داده میشه که به هیچ وجه نمیتونید در زندگی روزمره شهری پیداشون کنید.

در طی سفر شرایط خاصی به وجود می آید که شما را در تصمیم گیری درباره رابطتون هدایت میکنه. شاید شریکتان رفتاری عصبی و پر تنش از خود بروز دهد، آیا باز هم خواستار روابط زناشویی بلند مدت با او هستید؟

یک حیوان خانگی بگیرید

این موضوع بسته به نوع فرهنگ و جامعه ای که در آن زندگی میکنید میتواند مورد قبول واقع شود و یا به کل رد گردد. نیازی نیست یک سگ بزرگ بگیرید و خود را به زحمت فراوان بیندازید، اگر شرایط آپارتمانی دارید تنها کافیست یک پرنده خانگی بگیرید و با هم به مراقبت از او مشغول شوید. در روابط زناشویی بلند مدت و پایدار به خصوص قبل از بچه دار شدن نیاز است حتما این مورد را امتحان کنید.

بچه دار شدن از بزرگترین مسئولیت هایی است که بر دوش یک زوج قرار میگیرد. با نگهداری از یک حیوان خانگی میتوانید مسئولیت پذیر بودن خود را محک بزنید.

به هم متعهد شوید

بعد از اینکه رابطه را مورد ارزیابی و آزمایش قرار دادید، وقت آن است تا به شریکتان بگویید به معنای واقعی نسبت به این رابطه متعهد میباشید و برای حفظ سلامت و تبدیل کردنش به روابط زناشویی بلند مدت تلاش میکنید.

نوع تعهد در روابط گوناگون و بسته به شرایطش فرق میکند. در یک رابطه بنا بر نظر طرفین تعهد میتواند کلامی و در رابطه ای دیگر باید عقد موقت و یا حتی دائم باشد. شرایط خود را بسته به طرف مقابل در نظر بگیرید.

امکان دارد تعریف شما از ایجاد تعهدد در رابطه با شریکتان متفاوت باشد. شاید وی در ارتباط با افراد غیر همجنس خیلی بازتر باشد و این در صورت برقراری تعهد خوشایند شما نباشد پس لازم است تعریفتان از تعهد شفاف باشید تا پس از آن دیگر دچار مشکل نشوید.

رازهای داشتن روابط زناشویی بلند مدت و پایدار

برای یک رابطه زناشویی بلند مدت باید صادق باشید

یکی از ابتدایی ترین و مهمترین اصول رابطه زناشویی بلند مدت صداقت است. یکی از بخش های مهم تعهد و مدیریت رابطه زناشویی هم صداقت میباشد، اگر موضوعی به هر شکلی شما را آزار میدهدد و باعث دغدقه فکر شده است باید آن را با شریکتان در میان بگذارید.

  • طرف دیگر سکه صداقت این است که شنونده خوبی هم باشید. باید همیشه گوشهای شنوایی برای شریکتان داشته باشید هر چند که حرف ها و یا انتقادات وی مورد پسند شما نباشد.
  • باز هم معنی صداقت برای افراد مختلف فرق میکند. اما به یاد داشته باشید به توجه به معنای متفاوت در موضوع صداقت اما نتیجه نهایی آن باید شادمان و رضایت دو طرف باشد. هیچ وقت سعی نکنید دنبال رضایت یک طرفه خودتان و یا حتی شریکتان باشید. روابط زناشویی بلند مدت به شرایط برد برد ختم میشود.

دوستان مشترک پیدا کنید

دوستان مشترک علاوه بر ایجاد تفریحات مشترک بین شما فواید دیگری هم دارند. بسیار پیش اومده روابط در حال از هم پاشیدن بوده است و دوستان مشترک زوجین باعث آشتی و شروع مجدد آنها شده اند.

دوستان مشترک و مثل خودتان پیدا کنید اما مراقب باشید مهمترین فرد برای شما شریکتان است نه دوستان مشترکتان. پس باید بیشتر زمان را با شریکتان سپری کنید چون نمیخواهید با دوستانتان روابط زناشویی بلند مدت تعریف کنید.

اهداف مشترک ایجاد کنید

بهترین شرایط این است که اهدافتان مشابه هم باشد. به این فکر کنید که میخواهید سال آیندده همین زمان در چه وضعیتی باشید؟ میخواهید تعطیلات را کجا بگذرانید؟ جاه طلبی های مشترکتان کدامند؟

 برای رابطه و خودتان اهداف مشترک و بلند مدت تعریف کنید تا به هم نزیک تر شوید

شاید این اهداف مشترک شامل پول جمع کردن برای هدفی دیگر باشد، شاید بخواهید برای بچه دار شدن خانه بزرگتری بگیرید، امنیت شغلیتان را بالا ببرید و هر چیز دیگر، تنها این مهم است که هدفی داشته باشید.

بگویید دوستش دارید

شاید خیلی بدیهی به نظر برسد. به خاطر داشته باشید برای داشتن روابط زناشویی بلند مدت اگر طرفتان را دوست دارید باید آن را به زبان بیاورید. روابط زناشویی بلند مدت بر دوش عشق و صداقت نهاده شده اند و تمامی قدم های شما باید بر مبنای این دو اصل باشد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مریم بنی عامریان مریم بنی عامریان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سمیه بهاروند سمیه بهاروند
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
مهرانگیز متقی مهرانگیز متقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پگاه عبادی پگاه عبادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

سرگرمی های مشترک ایجاد کنید

بر خلاف بعضی از کارها که باید تنهایی انجام دهید مانند کارهای شخصیتون، خیلی از کارهای دیگر را باید با هم انجام دهید. در اصل روابط زناشویی بلند مدت طرفین باید با هم به خانه والدینشان بروند.

منظور این نیست که شما هیچ وقت نمیتوانید به خانه پدری تنها بروید، منظور این است که باید برای رفتن به خانه پدر و مادر شریکتان وقت بگذارید.

تعریف کارهایی مقل تفریح کردن، سینما رفتن، پیاده روی، کوه پیمایی و خیلی از موارد دیگر باعث نزدیکی بیشترتان به هم میشود. نیازی نیست کارهای پر هزینه انجام دهید از کارهای ساده تر شروع کنید و یه سلیقه طرف مقابل هم احترام بگذارید.

روابط زناشویی بلند مدت و عشق پایدار خواسته همه است، برای به دست آوردن آن باید تلاش بسیار انجام دهید و وقت بگذارید.

 

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا