روانشناسی کودک و نوزاد

راه های درمان زودرنجی کودکان با محبت

با توجه به اینکه نیاز مبرم کودک به عاطفه، محبت و عشق است، والدین باید کودک خود را از نظر نیازهای روحی سیراب نگه داشته و به او احترام بگذارند، او را در آغوش بگیرند، بازی کنند و کودک را مورد محبت خود قرار دهند. در ادامه به درمان زودرنجی کودکان میپردازیم.

با سایت روانشناسیویکی روان همراه باشید.

راه های درمان زودرنجی کودکان

نسرین غلامپور کارشناس روان شناسیدرباره درمان زودرنجی کودکان با بیان اینکه کودکان همچون شیشه صاف، شکننده و بسیار حساس به کلمات و رفتار والدین و بزرگترها هستند، اظهار داشت: با توجه به اینکه نیاز مبرم کودک به عاطفه، محبت و عشق است، والدین باید کودک خود را از نظر نیازهای روحی سیراب نگه داشته و به او احترام بگذارند، او را در آغوش بگیرند، بازی کنند و کودک را مورد محبت خود قرار دهند.
وی تأکید کرد: محبت والدین به کودک باید حد تعادل داشته باشد. دلسوزی بیش از حد می تواند در آینده ضررهای زیادی برای او در پی داشته باشد چراکه دیگران مانند شما با او رفتار نخواهند کرد.
محبت
این روانشناس با اشاره به راهکار خود در این مورد اذعان کرد: ظرفیت شناختی و حافظه کودک محدود است، بنابراین او ممکن است خیلی زود رفتارهایی که به خاطر آنها تشویق شده یا مورد بی توجهی قرارگرفته است را فراموش کند بنابراین باید با پشتکار به تلاش خود ادامه دهید.
غلامپور در ادامه در مورد درمان زودرنجی کودکان با محبت افزود: به علت محدودیت در ظرفیت حافظه کودک از سخنرانی های طولانی مدت در این زمینه، خودداری کنید چون به نسبت میزان زمانی که وقت خواهید گذاشت نتیجه مطلوبی نصیبتان نمی شود و در نتیجه ممکن است تلاش تان بی اثر باشد.
این روان شناس در پایان بررسی راه های درمان زودرنجی کودکان بیان کرد هر رفتاری که نشان دهنده تلاش کودک برای دست یابی به معیارهایی است که شما تعیین کرده اید را مورد توجه قرار دهید. یک نگاه محبت آمیز، فراهم کردن یک هدیه کوچک، می تواند بیانگر اهمیت شما به این سبک جدید رفتار فرزندتان باشد.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا