مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

با مادرم به خاطر خواستگارانم مشکل دارم

مشکلات ازدواج در کشور ما به خاطر عدم شناخت خواستگار و دیگر موارد، روزبه روز بیشتر می‌شود و نگرانی‌های خانواده‌ها از این بابت بیشتر شده است.

خانم سپیده احمدی.۱۹ ساله از بیرجند

با ویکی روان همراه باشید.

سوال:

مدتی است که با مادرم به خاطر خواستگارانم مشکل دارم . خواستگاران خوب با موقعیت های عالی دارم اما مادرم میگوید تو هنوز به سن ازدواج نرسیدی و می ترسم که در آینده این موقعیت ها برای من فراهم نشود. می شه راهنماییم کنید؟

پاسخ:

سن ۱۹ سالگی برای ازدواج زود نیست و مسئله ای که مهم هست برای شما توجه به بلوغ جنسی و بلوغ فکری هست.قطعا زندگی مشکلات خاص خود را به دنبال دارد گرچه می توان با نگرش های مثبت و تعهد به زندگی آن را پابرجا و محکم نگه داشت و قطعا نگرانی مادر شما به خاطر مشکلات زندگی و اینکه هنوز به بلوغ نرسیده باشید می تواند باشد.

البته موضوع قابل توجه دیگر در ارتباط با شما این است که در درجه اول باید خودشناسی داشته و به تمام نکات زندگی زناشویی دقت کنید و بدانید که بعد از ازدواج در طی آن زن و شوهر قسمت اعظم زندگی خود را با یکدیگر می گذرانند پس شناخت خود و توانایی ارزیابی شخص مقابل امری مهم است.شما می توانید برای آموزش دیدن و سنجش خود به مراکز مشاوره مراجعه کنید

پیشنهاد ما: موانع ازدواج دختران و پسران

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا