پرسش و پاسخ های ازدواج

با حس وابستگی به او چه کنم؟

پرسش: دختری ۲۳ ساله هستم که چند بار حس وابستگی به خواهرزاده و برادرزاده و دوستان را داشته‌ام و در حال حاضر به فردی وابسته شده‌ام. می‌خواهم فراموش کنم ولی نمی‌توانم. موضوع ازدواج نیست ایشان ۵۴ ساله است. چه کار کنم؟

با ویکی روان همراه باشید.

پاسخ: خاطرات، افکار و احساسات، مهمان‌های خوانده و ناخوانده ذهن ما هستند. لزومی ندارد درصدد آن باشیم که این مهمان‌های ناخوانده را از ذهن خود بیرون کنیم تا بتوانیم به زندگی‌مان بپردازیم. مهم آن است که ارزش‌ها و اهداف خود را بشناسید و در جهت آنها متعهدانه عمل کنید. به عبارتی، به جای آن که انرژی روانی خود را صرف فراموش کردن برخی از مهمان‌های ذهنی‌تان کنید این انرژی را بر روی اهداف خود متمرکز کنید. بدین ترتیب پس از مدتی درخواهید یافت که شدت، مدت و فراوانی مهمان‌های ناخوانده ذهنی شما کم‌تر می‌شود. در این مسیر انجام برخی تکنیک‌های ذهنی لازم است که می‌توانید برای آگاهی از آنها از یک کارشناس کمک بگیرید.

عطیه رضایی

اخذ مدرک کارشناسی روانشناسی بالینی از دانشگاه خوارزمی فارغالتحصیل مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه علوم پزشکی ایران کسب رتبه سوم در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان پایاننامه کارشناسی ارشد: نقش میانجی ذهن آگاهی در ارتباط بین نظم جویی شناختی هیجان، مشکلات رفتاری و پیشرفت تحصیلی در نوجوانان مبتلا به اختلال بیش فعالی نقص توجه بررسی رابطه متغیرهای دموگرافیک، اعتقادات مذهبی و باورهای معنوی با رضایت جنسی در زنان دانشجوی متأهل تدوین الگوی رضایت زناشویی بر پایه دلبستگی با نقش میانجی ترس از صمیمیت و مؤلفههای همدلی تألیف، ترجمه و ویراستاری کتاب: رضایی، عطیه غلبه بر افسردگی رابرت لیهی انتشارات ارجمند طرحهای پژوهشی: عنوان: مقایسه روایی تشخیصی ابزار کامپیوتری IVA و چکلیست رفتاری کودک ) CBCL ( جهت تشخیص ADHD در کودکان. سازمان: قطب علمی روانپزشکی و روانشناسی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان. همکار اصلی. ارتباط ارزیابی شناختی مادران وسواسی با ارزیابیهای شناختی وسواسی و شدت علائم وسواس در نوجوانان سرآمد. سازمان: قطب علمی روانپزشکی و روانشناسی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان. همکار اصلی. https://www.wikiravan.com/consultation/adviser/arezaei

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا