داروخانه سلامت

افطار با قند یا خرما ؟

متخصصان توصیه می ‏کنند که هنگام نوشیدن چای از جمله در وعده افطار در ماه مبارک رمضان، خرما، را جایگزین قند یا شکر کنید. خرما بسیار مغذی و انرژی ‏زا است و مصرف آن در هنگام فعالیت ‏های بدنی، ورزشی، انجام کارهای فکری و ایام روزه داری می‏ تواند مفید باشد.

با ویکی روان همراه باشید.

خرما، ویتامین‏‌های متعددی دارد، ویتامین A موجود در آن سبب تقویت بینایی چشم می‌‏شود. همچنین به واسطه داشتن ترکیبات متعدد، در پیشگیری و کنترل بسیاری از بیماری‏‌ها نقش دارد؛ پیشگیری از بیماری‏‌های قلبی و عروقی، حوادث مغزی و پیشگیری از بروز برخی سرطان‌‏ها، در مورد خرما مطرح شده و به اثبات رسیده است. از طرفی ویتامین‌های A و C موجود در خرما سبب تقویت ناخن، رشد مو و طراوت و زیبایی پوست می‏‌شود و سلامت دهان و دندان را به همراه دارد.

خرما، منبع مناسبی از ویتامین‏‌های گروه B، سلنیوم، آهن و منگنز است و بدین ترتیب می‏تواند ماده غذایی مناسبی برای تقویت حافظه باشد. لازم به ذکر است که خرما سبب تقویت و تنظیم دستگاه گوارش است و ترکیبات موجود در آن، اسید معده را تنظیم می‏‌کند. افرادی که معده ‏شان اسید اضافی ترشح می‏‌کند یا به اصطلاح معده‌شان ترش می‏‌کند، می‏‌توانند چند عدد خرما را له کرده و در آبجوش ریخته، هم زده و آب آن را بنوشند.

نباید فراموش کرد که خرما خاصیت ملین دارد و روده‌‏ها را پاکسازی می‌‏کند. ماده نیکوتینیک موجود در خرما، دارویی فوق‏‌العاده مؤثر برای رفع ناراحتی روده‌‏ای است. خوردن خرما، سبب ایجاد و تقویت باکتری ‌های مفید روده ‌ای می‌‏شود.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا