داروخانه سلامت

از خواص دانه کنجد غافل نشوید

دانه کنجد اگرچه به نظر ریز و کوچک می‌رسد اما مزایای زیادی برای سلامتی شما دارد. این دانه‌های کوچک در دوران باستان به خاطر مزایایی که داشتند همانند طلا با ارزش بودند. در این بخش چند مورد از خواص دانه کنجد را با هم مرور کنیم:

با ویکی روان همراه باشید.

* دانه های کنجد سرشار از پروتئین با کیفیت هستند. پروتئین ۲۰ درصد از دانه کنجد را تشکیل می‌دهد. به ازای هر اونس از دانه کنجد، ۷/۴ گرم پروتئین در آن وجود دارد.

* دانه کنجد به سطح کلسترول خون کمک می‌کند زیرا در برگیرنده فیتوسترول‌هایی است که تولید کلسترول را مسدود می‌سازد.

* محتوای بالای فیبر در دانه کنجد، می‌تواند به هضم و گوارش مواد غذایی کمک کند.

* محتوای بالای روی در دانه‌های کنجد به تولید کلاژن کمک می‌کند. همانطور که می‌دانید کلاژن باعث ایجاد الاستیسیته می‌شود و به ترمیم بافت‌های آسیب دیده بدن کمک می‌کند.

* روغن دانه کنجد با پیشگیری از ضایعات آترواسکلروتیک به کمک آنتی اکسیدان و ضد تورم شناخته شده و باعث بهبود سلامت قلب می‌شود.

* دانه‌های کنجد حاوی مواد معدنی منیزیم و کلسیم هستند که خاصیت کاهندگی استرس را دارند. کنجد همچنین در برگیرنده ویتامین‌های آرامپ‌بخش تیامین و تریپتوفان است که به تولید سروتونین کمک می‌کند. سروتونین به کاهش درد، بهبود خلق و خو و افزایش خواب عمیق کمک می‌کند.

* دانه‌های کنجد سیاه سرشار از آهن هستند. این دانه‌ها برای افرادی که به کم‌خونی و ضعف مبتلا هستند توصیه می‌شود.

* روغن دانه کنجد از آسیب اشعه ماوراءبنفش خورشید جلوگیری می‌کند و مانع از ایجاد چین و چروک و لک بر روی صورت می‌گردد.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا