تربیت فرزندروانشناسی کودک و نوزاد

آینده کودکان را پیش‌بینی کنید

یک آزمایش ساده در سن سه سالگی می‌تواند پیش‌بینی کند که کودکان در آینده به چه نوع فردی در اجتماع تبدیل خواهند شد!

با ویکی روان همراه باشید.

این پژوهش جدید نشان می‌دهد که یک پنجم از جمعیت جهان مسئول ۸۱ درصد از محکومیت‌های کیفری بوده و ۷۷ درصد از آنها بدون پدر بزرگ می‌شوند.

محققان در کینگز کالج لندن می‌گویند که زندگی افراد را می‌توان از اوایل کودکی آنها پیش‌بینی کرد. آنها این کار را از طریق گرفتن تست‌های مختلف از کودکان انجام می‌دهند.

این آزمون‌ها تنها ۴۵ دقیقه طول کشیده و مهارت‌های کلامی، مهارت‌های حرکتی، سرخوردگی و تکانشگری(یکی از حالات شخصیتی انسان) این کودکان را به چالش می‌کشد.

چندین دهه پس از گرفتن این آزمون‌ها، کودکانی که نمرات پایین‌تری دریافت کرده‌اند، بیشتر در معرض خطر سقوط در اجتماع خواهند بود. آنها همچنین به احتمال زیاد سیگاری شده، اضافه وزن داشته و مصرف دارو در آنها بالا خواهد بود. این یافته‌های بحث‌برانگیز نشان می‌دهد که طبق نظر فروید مسیر زندگی شخص در سال‌های اولیه زندگی او مشخص می‌شود.

این پژوهش بر روی جمعیتی از نیوزلند صورت گرفت و محققان به بررسی بیش از ۱۰۰۰ نفر پرداختند که در بین سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۷۳ به دنیا آمده بودند و آنها را تا سن ۳۸ سالگی تحت نظر قرار دادند.

نتایج نشان می‌دهد کودکانی که مغز آنها از عملکرد پایینی برخوردار است ۳۸ درصد بیشتر از سایر افراد احتمال دارد که در آینده انسان‌های ناموفقی باشند و ۲۲ درصد بیشتر به پدرانی بی‌مسئولیت و ناموفق تبدیل خواهند شد. آنها همچنین ۲۵ درصد بیشتر در معرض سیگاری شدن و ۱۵ درصد بیشتر به اضافه وزن دچار خواهند شد.

به گفته محققان یکی از مزایای این پژوهش این است که با آگاهی از وضعیت کودکان و پیش‌بینی آینده آنها می‌توان به آنها کمک کرد و اقدامات زود هنگامی را برای جلوگیری از مشکلات جدی در آینده انجام داد. آنها همچنین به نقش خانواده و نظام آموزش و پرورش در شکل‌گیری شخصیت این کودکان اشاره کردند.

شیما نادری

محسن باقری ابیانه

کارشناس روان‌شناسی 11 سال سابقه فعالیت در نشریات اجتماعی و روان‌شناسی کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا