پرسش و پاسخ های روابط زناشویی

در آشنایی با افراد جدید برای شروع رابطه مشکل دارم

ازدواج به راستی از سخت ترین و حساس ترین مراحل زندگی ماست. باید آنقدر به این مرحله اهمیت دهید تا بتوانید به سلامت آن را طی کنید. در ادامه به سوال مطرح شده توسط یکی از بازدیدکنندگان سایت ویکی روان در مورد ازداج و آشنایی با افراد جدید میپردازیم.

راه های آشنایی با افراد جدید و انتخاب آنها

با سایت روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

سلام وقت بخیر من ۲۶ساله ام ۵ سال پیش یه نامزدی ناموفق داشتم جدا شدم اون عقد به صورت سنتی و با نظر والدین بود بدون علاقه ولی الان میخوام مثل بقیه همسالام زندگی شروع کنم.

ولی خب از یه طرف اعتماد نمیتونم بکنم از طرفی هم مواردی که بهم پیشنهاد میشه با معیارای من جور درنمیاد یا مواردی که تو اینترنت پیشنهاد آشنایی میدن با معیارام جور درنمیاد.

در کل نمیتونم انتخاب درست داشته باشم وقتی موردی هم هست از چندین مورد مثلا سن شغل و محل سکونتش خوشم نمیاد ردش میکنم تو دلم میگم شاید یکی
بدتر از این بیاد حسرتش رو بخورم.

کلا نمیدونم چطور تو آشنایی با افراد جدید انتخاب درستی داشته باشم احساس آرامش کنم از حرف مردم تموم شم نمیخوام برای فرار از این موقعیت انتخاب غلط داشته باشم از یه طرفم نگرانم زیاد شدن سنم هستم.

مثلا یکی دو روز پیش موردی پیشنهاد داد بهم از اینستا که آشنا شیم همسنیم پرستاره و اهل شهر دیگست من میدونم کلا مردا بهتره یکم بزرگتر از خانم ها باشن از یه طرف از پرستارا تو محیط کار حرفای خوبی نشنیدم و محل سکونتش شهر دیگه نمیتونم برم من بهش اینا رو مطرح کردم گفت حل میشه ولی از نظر من حل شدنی نیست سن و..

الان پیشنهاد دیدن از نزدیک رو رد کردم چون ترسیدم بعد دیدن اصرار کنه و ول کن نباشه یا امیدوار شه من خوشم نمیاد یکی ازم دلشکسته و کلا دو دلم استرس داره خفم میکنه ناراحت شه کلا خیلی موقعیت ها رو اینطور از دست دادم لطفا کمکم کنین.

نه راه و چاه رو برام نشون بده یا راهنماییم کنه بخدا تنهام مشاوره ها زیاده به چندتا مراجعه کردم کمک چندانی نشده در ضمن من کک و مک داره صورتم جای جوش از اینم میترسم که مورد پسند نباشم.

پاسخ به سوال

سلام خدمت شما

در رابطه با سوال شما چیزی که خیلی حائز اهمیت هست اینکه تصمیم ازدواج مهمترین تصمیم زندگی یک فرد هست و قطعا باید تمام جوانب بررسی و مورد تحقیق قرار بگیرد اما در آشنایی با افراد جدید این دلیل نمیشود که تک تک موارد را بدون شناخت و بدون فکر رد کنید.

در درجه اول باید ملاک هاتون رو براساس شرایط و موقعیت خودتون ازجمله سن .ظاهر .تحصیلات و خانواده و فرهنگ و مذهب مشخص کنید و در یک برگه بنویسید و خصوصیات طرف مقابلتون رو هم در برگه ای دیگر و مقایسه کنید.

هر دو برگه را باید یک سری خط قرمز مشخص کنید اگر فرد مورد نظر نسبت به بقیه از نقاط منفی کمتری برخوردار بودند اونو انتخاب کنید اما اینکه اصلا کسی نقطه منفی نداشته باشد چنین چیزی امکان ندارد.

پس با توجه به شرایط خودتون باید بهترین انتخاب رو داشته باشید و قبل از اینکه ازدواج شما رسمی بشه توصیه میکنم مشاوره قبل از ازدواج رو مراجعه کنید

در رابطه به صورتتون هم بجای اینکه اون رو عیب محسوب کنید برای خودتان بهتر است از روشهای جدید درمان برای رفع اون اقدام کنید و دراخر اضافه میکنم که اشناییهای اینترنتی زیاد قابل اعتماد نیست و باید خیلی تحقیق و بررسی بشود.

موفق باشید

غزل عبادی

در صورت نیاز شما دوست عزیز میتواند با مراجعه به بخشمشاوره روانشناسیپرسش و یا مشکلات احتمالی خود را با مشاورین و متخصصینروانشناسیویکی روان در میان بگذارید.

مشاوره روانشناسی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا