زنگ تفریحداروخانه سلامت

یک روز پرکار را مهمان دمنوش ها باشید

هر کسی برای رسیدن به آرامش روانی راه‌هایی را در پیش می‌گیرد. یکی با ورزش، دیگری با مراجعه به یک مشاور، دیگری با دردل کردن با یک دوست و… اما در این بین دمنوش‌ ها مدتی‌ است که جای خود را در سرتاسر جهان باز کرده‌اند. یکی از مشکلات این روزهای اکثر ما خستگی‌های کاری و فشار روانی همراه با آن است که سردردهایی را برای‌مان به ارمغان می‌آورد که با استفاده از یک دمنوش ، می‌توانیم بر خستگی‌های کاری روزانه و سردردهای ناشی از آن غلبه کنیم.

استفاده از دمنوش برای آرامش

با سایت روانشناسیویکی روان همراه باشید.

* دمنوش میخک می‌تواند خستگی و سردرد ناشی از یک روز پرکار را از شما دور نماید. میخک دارای منیزیم، کلسیم و فیبر است و طبق آخرین مطالعات می‌تواند از سرطان پوست، ریه و دستگاه گوارش پیشگیری کند.

برای درمان سردرد و فشار کاری روزانه میخک خورد شده را به یک فنجان یا لیوان چای اضافه کنید؛ کافئین فشار خون را کاهش می‌دهد در حالی که میخک دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند سردرد شما را آرام نماید.

* اما برای درمان سردرد ناشی از پرکاری نباید معجزه نعنا را فراموش کنید. در واقع دم کرده نعناع غلظت خون را طبیعی می‌کند و برای تسکین سردرد مفید است.

شما می‌توانید پس از انجام کار و فعالیت‌های روزانه برگ نعناع تازه را داخل قابلمه آب جوش ریخته و بخار آن را استشمام کنید؛ حتی استنشاق بوی چای نعناع نیز برای درمان سردرد موثر است.

دمنوش

* تحقیقات نشان داده که زنجبیل هم برای درمان سردرد مناسب است. برای این کار یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل را در یک فنجان آب جوش بریزید، در آن را ببندید تا دم بکشد و پس از ۵ دقیقه میل کنید؛ زنجبیل را می‌توانید حتی در قوری چای همراه با چای دم کنید.

زنجبیل هر چه تازه‌تر باشد بهتر است. همچنین می‌توانید زنجبیل خرد شده را روی پیشانی بمالید تا سردردتان برطرف شود.

مریم صادقی‌شاد

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا