روابطخانم ها بخوانند

چگونه در نگاه مردها جذابتر باشیم؟ | خانم ها بخوانند

زمانیکه یک دختر به سن بلوغ می رسد، هویت جنسی خود را پیدا کرده و بر اساس آن سعی در جذب جنس مخالف می کند. به همین علت است که ظاهر برایشان اهمیت دو چندانی پیدا کرده و دائما مقابل آینه خودشان را بررسی می کنند. در ادامه به بررسی سوال چگونه در نگاه مردها جذابتر باشیم از دید روانشناسی میپردازیم.

با سایت روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

فهرست موضوعات بررسی شده

چگونه در نگاه مردها جذابتر باشیم؟

از دیدگاه علم روانشناسی معیارهای مشخصی برای جذب مردها وجود دارد که در بین تمامی خانم ها یکسان می باشد‌. رعایت این معیارها توسط زنان باعث جذابیت واقعی می شود.

جالب است بدانید زنانیکه این معیارها را رعایت نمی کنند عموما مجرد می مانند و حتی نمی توانند مردی را به سمت خودشان جذب کنند.

بنابراین یا گوشه گیر می شوند و یا مجبور می شوند خودشان آغازگر ارتباط بشوند که هر دو مشکلات زیادی را به دنبال دارد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پوریا رضائی پوریا رضائی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
سعید بابایی سعید بابایی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان

زنانه راه بروید

زنانه راه رفتن معیارهای مشخصی مانند سرعت پایین و قرار دادن پاها در یک خط دارد.

با لحن زنانه حرف بزنید

از خشن و سریع حرف زدن پرهیز کنید.

به ناخن هایتان رسیدگی کنید

مردها به ناخن ها توجه ویژه ای دارند.

زیاد با موبایلتان کار نکنید

این یک نشانه منفی برای انتخاب شماست.

به خودتان اطمینان داشته باشید

معمولا گفتن این که به خود اطمینان دارم برایمان راحت تر از عمل کردن به آن است. اعتماد داشتن به خود بدین معنی ست که شما نبست به آنچه که هستید و توانایی هایتان آگاهی داشته باشید و آن را بپذیرید.

در موضوع اینکه چگونه در نگاه مردها جذابتر باشیم اگر تاکنون این احساس را نداشته اید ما راه حل هایی را به شما می گوییم تا اعتماد به نفس خود را بدست آورید:

  • مثلا اگر شما با خودتان منفی صحبت می کنید (صدایی در ذهن تان که به شما می گوید بی ارزش و احمق هستید)، آن را با جملات مثبت عوض کنید. مثلا با خود بگویید: من بسیار انسان با فکر و با تدبیری هستم، من دوست خوبی هستم.
  • هنگامی که اشتباهی می کنید سعی کنید با خودتان صحبت نکنید. افرادی که اعتماد به نفس دارند، هنگام موفقیت هایشان جشن می گیرند و برای این کار اصلا خجالت نمی کشند.

آرام باشید و در لحظه زندگی کنید

اگر دائم به گذشته و آینده فکر کنید نمی توانید از زندگی تان لذت ببرید. به جای فکر کردن در مورد این که در لحظه ی بعد چه اتفاقی خواهد افتاد، از همان لحظه لذت ببرید.

  • اگر عصبی هستید و در مورد چیزی که می خواهید بگویید مطمئن نیستید، یک راه حل عالی این است که از دیگران سوال کنید.
  • اگر آرام باشید و در زمانی که با دیگران هستید سعی کنید از آن لذت ببرید، همیشه دوست دارید در جمع و شاد باشید.

چطور در نگاه مردها جذابتر باشیم ؟؟؟ یک شنونده ی فعال باشید

اگر در حال صحبت کردن با کسی هستید که او را دوست دارید، یکی از بهترین راه هایی که می توانید او را جذب کنید، این است که شنونده ی خوبی نیز باشید. برای این کار:

  • نباید صحبت کسی را قطح کنید و یا او را قضاوت کنید.
  • گاهی سر خود را به علامت مثبت تکان دهید و یا با کلماتی کوتاه مانند بله، تایید خود را برسانید.
  • چیزی که او می گوید را به صورت کوتاه تکرار کنید تا بداند که متوجه حرف های او شده اید.
  • سوالاتی در مورد موضوع بپرسید تا بداند که شما به حرف ها و موضوع بحث علاقه دارید.

صادق، اما مودب باشید

سعی کنید به جای این که چیزی را بگویید که او دوست دارد بشنود، چیزی که فکر می کنید درست است را بگویید.

با این کار هم نظر تان را گفته اید و هم مودب نیز بوده اید. اما نیازی نیست به ایده و نظرات او توهین کنید.

  • او باید شما را برای چیزی که هستید دوست داشته باشد نه آن چیزی که او می خواهد شما باشید. حتی ممکن است خودش گاهی از شما بخواهد نظر تان را بگویید.
  • مثلا اگر نظر شما را در مورد فیلمی که دوست ندارید پرسید، به جای ابزار خوشحالی از دیدن آن فیلم ، نظر واقعی تان را بگویید. زیرا در این صورت است که مکاله ی بین شما جالب و هیجانی می شود.

احساسات و علاقه مندی هایتان را به او بگویید

هنگامی که در مورد علاقه مندی هایتان صحبت می کنید، گفت و گوی فعال تر و مثبت تری خواهید داشت. زیرا هیجان و انگیزه ی شما باعث ایجاد نشاط نیز می شود. این بجواب اینکه چطئر در نگاه مردها جذابتر باشیم است.

  • هنگامی که با شخصی که دوست دارید صحبت می کنید، از گفتن چیزی که برایتان اهمیت دارد نترسید.
  • فراموش نکنید که در مورد علاقه مندی های او نیز سوال کنید. این کار باعث می شود بداند که شما دوست دارید بیشتر او را بشناسید و با شما احساس صمیمی تری خواهد کرد.

کاری که زندگی تان را پربار می سازد، انجام دهید

کاری که دوست دارید را انجام دهید؛ سازی که دوست دارید را بیاموزید، به کلاس رقص بروید؛ ورزش مورد علاقه تان را دنبال کنید.

زندگی تان را با چیز هایی که دوست دارید پر کنید.

  • داشتن سرگرمی های مختلف این شانس را نیز به شما می دهد تا بتوانید با فرد مورد نظر تان بیشتر صحبت کنید و اگر او نیز سرگرمی هایش را به شما بگوید، ممکن است به نقاط مشترکی برسید.

علاقه و نگرانی تان نسبت به او را نشان دهید

برای اینکه در نگاه مردها جذابتر باشیم کارهایی انجام دهید که او متوجه شود که حواس تان به او است و به او توجه می کنید.

اگر در یک مهمانی هستید، از او سوال کنید چیزی نیاز ندارد! اگر می دانید که نگرانی و مسئله ی خاصی دارد، در مورد آن مشکل از او سوال کنید و جویای حالش شوید.

  • بررسی ها نشان داده اند، اگر نشان دهید که فرد مورد اطمینان و قوی هستید، احتمال این که فردی عاشق شما شود نیز بیشتر است. بنابراین جویای حال او شوید و این فرصت را از دست ندهید.

آن چیزی که هستید را صادقانه بگویید

کمدی های عاشقانه ای در مورد افرادی که در مورد خود دروغ می گویند ساخته شده است. شما سعی کنید مانند آن ها نباشید و نقاب دروغین بر چهره تان نزنید.

  • مثلا اگر دوست دارید در خانه بمانید و پیتزا بخورید، وانمود نکنید که از رفتن به نمایش حیوانات هیجان زده می شوید. این کار نه تنها برای شما خسته کننده است، بلکه بعد از مدتی که از این نقش خسته شدید، چهره واقعی تان رو می شود.
  • اگر ریاضی را دوست دارید و به تدریس آن علاقه دارید، نیازی نیست وانمود کنید که به ماجراجویی علاقه دارید و دوست دارید معلم اسنوبورد شوید.

خود واقعی تان را بخاطر کس دیگری تغییر ندهید

گاهی اوقات این که پایتان را از سرگرمی های خود فراتر بگذارید، جالب و هیجان انگیز است. مثلا  برای مدتی یک ورزش یا سرگرمی دیگر را امتحان کنید.

اما نباید خود واقعی تان را فراموش کنید و همیشه یادتان باشد که در زندگی چه می خواستید. بر روی اهداف و اعتقادات خود استوار باشید.

  • تنها زمانی که باید خود تان را عوض کنید، موقعی است که با آن چیزی که هستید خوشحال نیستید؛ پس می توانید خود را عوض کنید تا خودتان راضی تر باشید- نه دیگران.
  • اگر بدانید آن فرد می خواهد شما کاملا عوض شوید، قطعا نمی توانید با او زندگی کنید.

بدانید که ظاهرتان تنها بخش کوچکی از جذابیت شماست

بررسی ها در مورد اینکه چگونه در نگاه مردها جذابتر باشیم نشان داده اند با اینکه جنبه های فیزیکی زنان در جذب اولیه ی مردان نقش مهمی ایفا می کند، اما دیگر فاکتور ها نیز اهمیت دارند. مانند عقاید و شخصیت زن.

  • مردان معمولا زنانی که جوان و سالم به نظر می رسند را دوست دارند – زنانی که پوست خوب، ویژگی های ظاهری جوانانه و … دارند – و از این رو احتمال این که جذب شان شوند نیز بیشتر است.

زیبایی های خود را بشناسید

اهمیتی ندارد چه شکلی هستید، پوست تان چه رنگی است، و موهایتان بلند است یا کوتاه؛ همه ی این ها نوعی زیبایی در شما هستند که باید آن را بشناسید.

  • بررسی ها نشان داده اند افراد معمولا از بیرون، شما را ۲۰ درصد زیبا تر از آن چیزی که از خود تصور می کنید، می بینند. اکثر زنان به جای آن که زیبایی های خود را دریابند، با بی رحمی خود را قضاوت می کنند.
  • شاید شما مطابق با استاندارد های زیبایی دنیا نباشید، اما این استاندارد ها برای چه کسانی هستند؟ استاندارد های زیبایی امروزه از دیروز متفاوت هستند و همیشه نیز در حال تغییر می باشند.

سبک شخصیت خاص خود را داشته باشید

بررسی در مورد اینکه به چه شکل در نگاه مردها جذابتر باشیم میگوید که استایل و شخصیت تان نشان دهنده ی شخصیت و نوع فکر شماست. سعی کنید خاص باشید و از شخص دیگری که جذاب است تقلید نکنید.

اندام خود را حفظ کنید و به خود اطمینان داشته باشید

  • اگر نمی دانید از چه سبکی استفاده کنید، در مورد آن از متخصصین مد تحقیق کنید. گاهی می توانید استایل های مختلف را نیز امتحان کنید، و این بدین معنی نیست که می خواهید کس دیگری باشید.
  • از رنگ ها و لباس هایی که معمولا نمی پسندید استفاده نکنید. اگر نسبت به چیزی احساس خوبی دارید آن را بپوشید.

ویژگی های مثبت خود را بشناسید

آیا شما ویژگی های خاصی دارید که آن ها را دوست داشته باشید؟ این ویژگی می تواند شامل چشم های قهوه تان، موهای جذاب و یا چانه ی ظریف و زیبایتان باشد.

  • سعی کنید از لباس ها، لوازمات و سبک آرایش هایی استفاده کنید تا آن جنبه از زیبایی تان را بیشتر به مخاطب نشان دهند.
  • مثلا اگر گوش های ظریفی دارید، گوشواره های جذابی را انتخاب کنید، اگر گردن بلند و کشیده ای دارید، گردنبند V  شکل براقی به گردن تان بیاویزید، و یا اگر موهای صاف و جذابی دارید، آن را روی شانه تان و در معرض نمایش بریزید.

آرایش کنید

بررسی ها نشان داده اند مردان بیشتر جذب زنان زیبایی می شوند که آرایش می کنند

تحقیقات دیگری نیز اثبات کرده است که مردان از زنانی که آرایش ملایم دارند بیشتر خوششان می آیند (اما اگر بخواهید عادلانه فکر کنیم مردان زنانی که آرایش طبیعی دارند را بیشتر دوست دارند).

  • اگر در آرایش کردن خیلی ماهر نیستید اما دوست دارید آن را امتحان کنید، سعی کنید طبیعی به نظر برسید و فقط به صورت تان نشاط و درخشش بدهید. گاهی تنها با استفاده از اندکی ریمل مژه و برق لب می توانید زیبایی خود را دو چندان کنید.
  • در نهایت آن چیزی که اهمیت دارد این است که کاری را که دوست داری انجام دهید. اگر دوست ندارید آرایش کنید این کار را انجام ندهید.
  • اطمینان حاصل کنید که کاری که بر روی صورت و بدن تان انجام می دهید، چیزی است که خودتان می پسندید. صرفا به این دلیل که فکر می کنید فرد مورد علاقه تان دوست دارد، هیچ کاری را انجام ندهید.

از آرایش کردن برای جوان تر و سالم تر به نظر رسیدن استفاده کنید

در جواب سوال چگونه در نگاه مردها جذابتر باشیم میتوان گفت چیزی که بیشترین تاثیر را در جذب مردان دارد این است که آن ها ویژگی های اولیه ی دیداری را به خوبی درک می کنند.

  • بررسی ها نشان داده اند مردان زنانی را که صورت بچگانه، چشمان بزرگ، بینی کوچک، لب های تو پر، و چانه ی کوچکی دارند را ترجیح می دهند. شما می توانید از ریمل مژه برای درشت تر نشان دادن چشم ها، و برق لب برای گوشتی نشان دادن لب هایتان استفاده کنید.
  • اگر می خواهید اندکی بیشتر آرایش کنید، از پودر های کانتور استفاده کنید تا چهره تان جوان تر و متقارن تر به نظر برسد.

به تن صدایتان توجه کنید

بررسی ها نشان داده اند مردان بیشتر زنانی را انتخاب می کنند که تن صدای رسایی دارند، نه افرادی که با صدای آرام صحبت می کنند.

  • در نهایت شما باید خودتان باشید. مردان زنانی که به خود و صدای شان اطمینان دارند را بیشتر دوست دارند.

لباس قرمز بپوشید

بررسی ها نشان داده اند زنانی که لباس قرمز می پوشند در نظر مردان جذاب تر هستند و گیرایی جنسی بیشتری دارند.

  • رنگ قرمز طیف بسیار گسترده ای دارد، اطمینان حاصل کنید رنگی را انتخاب کرده اید که ظاهر شما را تکمیل می کند.

به بدن خود شکل ساعت شنی بدهید

بررسی ها نشان داده اند مردان بطور متوسط به فرم ساعت شنی علاقه ی بیشتری دارند -یعنی کمر باریک، باسن و بالا تنه پهن تر-، زیرا این شکل نشان دهنده ی سلامت و باروری بدن است. شکل ساعت شنی فرم بدنی نادری است پس اگر بصورت طبیعی چنین اندامی ندارید خود را سرزنش نکنید.

  • شما می توانید با ورزش کردن و باریک کردن کمر تان بدن تان را به شکل ساعت شنی نزدیک کنید. همچنین این کار را می توانید با استفاده از کمربند های مخصوص نیز انجام دهید.

با دوستان خود به گردش بروید

هنگامی که شما با گروهی از دختران بیرون می روید و با یکدیگر وقت می گذرانید، مردان اعضای آن گروه را جذاب تر آن چیزی که واقعا هستند می بینند.

  • ممکن است شما فکر کنید که اگر با دوستان تان که از شما زیبا تر هستند باشید، زشت به نظر برسید. اما این گونه نیست؛ زیرا شما در چشم مردان زیبا تر و جذاب تر از چیزی که هستید به نظر خواهید رسید.

با خود تان مهربان باشید

این مسئله نیز به اعتماد به نفس مربوط می شود. شاید شما سعی کنید یک مرد را جذب خود کنید، اما چیزی که برای او جذاب است این است که شما در نظر خودتان نیز جذاب باشید.

برای اینکه در نگاه مردها جذابتر باشیم میبایست مراقب خودتان باشید، خوب غذا بخورید، ورزش کنید، خواب کافی داشته باشید. و اگر روز خوبی نداشتید، بابت آن خود را سرزنش نکنید، زیرا قرار نیست شما همیشه یک سوپر مدل باشید.

  • اگر شما بخواهید یک مرد را جذب خود کنید حتما مقالات زیادی در مورد چیز هایی که مردان دوست دارند مطالعه می کنید. اما این ها چیز هایی هستند که شما واقعا ندارید.
  • بررسی ها نشان داده اند جذابی شخصیتی در نگاه مردان مهم تر از جذابیت ظاهری است. بنابراین با خود راحت باشید و شخصیت واقعی تان را نشان دهید.

مهم ترین عامل جذابیت در نگاه مردان : لبخند بزنید

بررسی ها نشان داده اند زنان شادی که همیشه لبخند بر لب دارند در نگاه مردان بسیار جذاب تر هستند. اطمینان حاصل کنید که لبخند تان صادقانه است. سعی کنید هم با لب ها و هم با چشم هایتان بخندید.

  • اگر چیزی گفت که از نظر شما خنده دار بود، بخندید. اما از روی اجبار این کار را نکنید.
  • یکی از تکنیک های بسیار قدرتمند این است که همزمان لبخند بزنید و تماس چشمی برقرار کنید.
  • شما می توانید حالت لبخند تان را بسته به موقعیت تغییر دهید – مثلا گاهی با خجالت و گاهی از سر دلسوزی نسبت به حرفی که زده است لبخند بزنید.
  • ورزش کردن باعث سالم ماندن بدن و ذهن می شود.
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 175,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
لاله دستوری لاله دستوری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
حانیه خوش لهجه حانیه خوش لهجه
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 210,000 هزار تومان
محمد امین چالاک محمد امین چالاک
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

تماس چشمی برقرار کنید

احتمالا برقرار کردن تماس چشمی موثر ترین روش معاشقه باشد. زل زدن به چشم طرف مقابل در یک لحظه، هم او را جذب می کند و هم به زانو در می آورد.

  • یک تمرین برای این کار این است که به چشم هایش نگاه کرده و قبل از اینکه نگاه تان را بدزدید، لبخند کوتاهی بزنید. این کار را ۲۰ دقیقه امتحان کنید و اگر جذب شما شد خودش به سمت تان می آید.
  • اگر قبلا با او صحبت کرده اید، در نقاط خاصی از مکالمه تان این تماس چشمی را برقرار کنید.

به امید ازدواج های موفق در جامعمون

دکتر لوح موسوی

روانشناس بین المللی، کارشناس برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مشاور شخصیت ها و مدیران ،برتر، نویسنده کتابهای روانشناسی تلفن دفتر مشاوره ۲۲۸۸۹۴۴۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا