پرسش و پاسخ های ازدواج

چطور خواستگارم را به خانواده معرفی کنم؟

وقت به خیر، خیلی مواقع موقعیت هایی برای ما پیش میاید که نمیدانیم چطور باید در آن تصمیم گیری کنیم. برای یکی از بازدیدکنندگان سایت ویکی روان موضوعی پیش آمده و آن را با ما در میان گذاشته اند که در ادامه به بررسی آن تویط تیم مشاوره ازدواج میپردازیم.

سلام من جنوب کشور زندگی میکنم و با اقا پسری از شمال کشور اشنا شدم و چند ماهی از رابطه ی تلفنیمون میگذره. چند بار هم تماس تصویری باهم داشتیم و هم دیگه رو دوست داریم و تا به حال بخاطر حرفای بچه گانه دعوا نکردیم.

کاملا رابطمون منطقیه باهم دیگه و عقایدمون مثل هم. روز قبل برادرم موضوع رو فهمید و خطم رو عوض کرد تا دیگه ادامه ندم. الان فرد مورد علاقم میگه میخام مادرم رو این همه راه بیارم واسه ی خاستگاری.

بنظرتون چجوری بیان که خانواده ی من قبول کنن.واقعا همون دوست داریم.ولی میترسم برادرم لج کنه و حتی اجازه نده دیگه از خونه بیرون برم.

با سایت روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

سلام دوست عزیز،

اینکه با پسری آشنا شدید و توانستید رابطه را بر اساس معیارهای منطقی در کنار معیارهای احساسی پیش ببرید بسیار نیکو و خوب میباشد. چند مورد در درباره موضوع مورد بحث هست که میبایست به آن اشاره کنیم.

اولین موضوع نحوه آشنایی شما با فرد مورد بحث میباشد. ببینید اینکه افراد در چه موقعیتی با هم آنها میشوند موضوعی بسیار مهم میباشد. اینکه محل آشنایی در نوع نگرش به رابطه تاثیر مستقیم دارد انکار پذیر نیست. شما نحوه آشنایی خودتان را شرح ندادید اما بنا را بر رابطه های مجازی و آشنایی های اینترنتی نمیگذاریم.

به یاد داشته باشید آشنایی های مجازی فی نفسه دارای مشکل و عیب نمیباشند بلکه ذات دید ما به این نوع رابطه ها است که مشکل ایجاد میکند و بنا بر ماهیت شبکه های اجتماعی نمیتوان رابطه با دوام و صحیح را برای آنها متصور بود هر چند که نمونه های بسیاری ناقض این ادعا میباشند اما برای رسیدن به شکل صحیحی از این دست رابطه ها باید مطالعه بسیار انجام شود.

در بحث آشنایی های ابتدایی برای ازدواج همیشه گفته میشودکه تماس های تلفنی نمیتوانند به طور تمام و کمال پاسخ گوی نیازهای هر دو نفر باشند بلکه با رعایت اصول و فرهنگ خانوادگی دو طرف، طرفین میبایست ملاقات های حضوری داشته و در مورد مسائل اصلی زندگی مشترک حضوری صحبت کنند تا به دیگر جنبه های رفتاری همدیگر واقف آیند.

بنابراین به یاد داشته باشید تماس های تلفنی نمیتوانند به تنهای ضامن وجود تفاهم بین افراد باشند.

در مرحله بعد اگر خواستگار مورد نظر شما دارای شرایط ازدواج مورد نظر خانواده و شخص شما میباشد باید نسبت به معرفی ایشان به خانواده اقدام نمائید و به یاد داشته باشید بدون هیچ گونه کم و کاستی پروسه آشنایی و ایجاد حس علاقه بین خودتان و ایشان را برای خانواده شرح دهید تا به عنوان نزدیکترین افراد زندگیتان در جریان آن قرار بگیرند.

اینکه شما خواسته قبلی برای ایجاد این پیوند دارید امری پسندیده است اما به یاد داشته باشید شرایط حاکم بر این رابطه از جمله

  • بعد مسافت بین شهرهای محل زندگی
  • فرهنگ متفاوت خانواده ها
  • آداب و رسوم

باید به خوبی مورد بررسی قرار بگیرند تا در آینده برای هیچ کدام از شما عزیزان مشکلی به وجود نیاید.

در ضمن به یاد داشته باشید شما باید در بیان موضوع آشنایی و خواستگاری خود داستان را طوری ببرای خانواده بیان کنید که بهترین تصمیم گرفته شود، در بسیاری مواقع بهترین تصمیم آن چیزی نیست که ما میخواهیم بلکه میتواند کاملا خلاف آن باشد.

پس سعی کنید از این به بعد رابطه را در سطح منطقی و آشنایی نگه دارید و بیشتر از این وارد موضوعات احساسی نشوید تا در صورت ایجاد جدایی بیشتر متضرر نشوید و بتوانید تصمیمی منطقی و عاقلانه بگیرید.

برقراری دیالوگ های منطقی و به دور از احساس با خانواده شما را به هدف نهایی نزدیک تر میکند.

موفق و پیروز باشید،

تیم روانشناسی سایت ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا