پرسش و پاسخ های تربیت فرزندموفقیت تحصیلیپرسش و پاسخ روانشناسی

والدین پر مشغله و افت تحصیلی بچه ها

مریم از شمیرانات

از زمانی که شاغل شده ام نمیتوانم وقت زیادی برای فرزندانم در زمینه درسی و دیگر مسائل بگذارم و این موضوع باعث نگرانی در خانواده و افت شدید تحصیلی فرزندانم شده است. لطفا راهنمایی کنید.

لطفا با ویکی روان همراه باشید.

خانواده کانون محبت و امنیت میباشد و نقش والدین به عنوان مهم ترین شاخص جهت رشد و موفقیت دانش آموز حیاتی میباشد. و به نوعی زندگی خانوادگی خواسته یا ناخواسته تکمیل کننده و مختل کننده در رشد و تربیت فرزند میباشد. به یاد داشته باشید همیشه ارتباط بین والدین پر مشغله و افت تحصیلی بچه ها وجود دارد که میبایست به حل این مشکل پرداخت.

زمانی که والدین شاغل هستند برایشان دشوار است که فرزندان خود را از نظر درسی کنترل کنند و این باعث عقب ماندگی درسی میشود و عدم حضور والدین در مدارس یکی از معضلات آموزشی میباشد.

شما میتوانید با گرفتن راهنمایی های خوب و مشاوره دقیق فرزند خود را در طول سال تحصیلی راهنمایی و کنترل کنید. باید به خاطر داشته باشید که از هر نوع مسائلی که باعث کاهش انگیزه و کاهش موفقیت تحصیلی در فرزندشان میشود حذف کنید.

و نکته مهمی که باعث پیشرفت تحصیلی فرزندتان میشود تشویق به موقع برای خواندن درس و تنظیم برنامه های غیر درسی میباشد. برای فرزندان که سرمایه های بزرگ ما هستند باید وقت بگزاریم و به مشکل والدین پر مشغله و افت تحصیلی بچه ها دامن نزنیم.

در نتیجه با کنترل کردن صحیح شما فرزندتان بیشتر احساس امنیت و خشنودی میکند.

لیدا صفری

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا