تحصیلی و کنکور

موفقیت در دو ماه باقی مانده تا کنکور اتفاق می افتد یا خیر؟

خیلی ها از همین الان کم اوردن، دیگه دارن کم کم میکشن کنار چون اعتقاد دارند موفقیت در دو ماه باقی مانده تا کنکور امکان پذیر نیست، دیگه زمانی نمونده که بخوای یه حرکت اساسی کنی و رشد زیادی داشته باشی.
با ویکی روان همراه باشید.
همیشه واسه شاگردام مثال میزنم میگم: از الان تا کنکور داره از آسمون پول میباره؛ تا میتونی با همه توان، با همه ابزار‌هایی که داری فقط پول جمع کن؛ حساب کتاب نکن چقد شد و چیکار میتونم کنم باهاش. بعد از کنکور تا زمان اعلام نتایج وقت حساب کردنه!
الانم به شما میگم. حساب کتاب نکنید، به حرفای بیرون گوش نکنید. فقط تلاش کنید. دوماه دیگه حسرت این روزا رو میخورید. اگه شک دارید که موفقیت اتفاق میوفته یا نه؛ حداقل امتحان کنید. دست رو دست نذارید. آینده و زندگی و همه چیزتون رو به یه مشت فکر منفی و بی ارزش که فقط سرعت‌گیرِ مسیرتون هست نفروشید‌.
تا حالا چیزی راجع‌ به اثر پروانه‌ای شنیدید؟؟ اثر پروانه‌ای به این معناست که تغییری جزئی در شرایط اولیه میتواند به نتایج وسیع و پیش‌بینی نشده در ستاد های سیستم منجر گردد.
حالا این یعنی چی؟ مثال زدن که بال زدن پروانه میتواند باعث وقوع طوفان در کشوری دیگر در آینده شود.
حالا ربطش به موضوعِ ما چیه؟ کنکور هم یک سیستم آشوب‌ناکه و شرایط اثر پروانه ای رو داره. پس بدون هر ذره‌ای زحمت که الان تا کنکور میکشی روز کنکورت طوفان به پا میکنه.
هنوزم میخوای کم کاری کنی؟!
دو ماه زمان باقی مانده تا کنکور میتونه خیلی تعیین کننده باشه حیفه حسرت روزهایی که الان داری از دست میدی و چند ماه دیگه و شاید تمامی عمرت بخوری. تمرکز حواس داشته باش و بدون که راه چندانی نمونده. حتی کسب موفقیت در دو ماه باقی مانده تا کنکور برای تو دور از انتظار نیست باید مثبت بین باشی.

دکتر سبحان پرنده افشار

دکتر سبحان پرنده افشار پزشک و مشاور تحصیلی حرفه ای رسانه و صدا و سیما در مقاطع دبیرستان و کنکور تماس : 09196886408

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا