روانشناسی کودک و نوزاد

باید به مراقبت از کودک درون خود بپردازید

کودک درون همان شور و هیجان و مایه زندگی شماست. مراقبت از کودک درون ضمانت کننده شادی و سر سبزی زندگیست. روشهای زیادی برای مراقبت از کودک درون توصیه میشود در ادامه قصد بررسی این راهکارها را داریم تا بتوانیم هر چه بهتر مراقبت از کودک درون را انجام دهیم.

با ویکی روان همراه باشید.

معمولا بزرگسالان بیشتر مواقع استراتژی دوران کودکی را فراموش می کنند و به دنبال روش های جدیدی برای رسیدن به آرامش هستند اما فواید کودک درون و مراقبت از کودک درون چیست؟ آیا میتوان با مراقبت از کودک درون خودد به خواسته های درونی برسیم؟

نکته اساسی اینجاست که کودک درون رشته اتصال شما به اصل وجودی تان میباشد. آن را از دست ندهید. در مراقبت از کودک درون کوشا باشید.

خیال پردازی راهی برای مراقبت از کودک درون

کودکان خیلی راحت در ذهن شان داستان سرایی می کنند و با خیال پردازی های مورد علاقه شان از لحظه شان لذت می برند. آنها می توانند اتاق شان را همچون مزرعه ای زیبا ببینند و حتی از بوییدن گل های خوش عطر شادمان شوند.

کودک درون می تواند این خلاقیت را در وجودتان حفظ کند و هر زمان که به آرامش نیاز داشتید به کمک تان بیاید. با خیال پردازی و تصور شرایط ایده آل از اضطراب تان بکاهید. این یک روش برای مراقبت از کودک درون است.

خواب راحت

بچه ها به راحتی خواب شان می برد و هر از گاهی در بین روز چرت می زنند. ممکن است در بزرگسالی این گونه خوابیدن را تنبلی بدانید اما چرت زدن های کوتاه می تواند خستگی را از تن تان دور کرده و آرامش را به شما برگرداند. بدین ترتیب کارآیی و سلامت جسمی و روحی تان نیز افزایش می یابد. کودک دورن تان می تواند چنین کار ارزنده ای برایتان انجام دهد. برای مراقبت از کودک درون میبایست یاد بگیرید تا خواب راحت داشته باشید.

بازی کردن کودک درون

بازی کردن

کودکان همیشه بازی می کنند و از زندگی شان لذت می برند. ما بزرگسال ها چنان گرفتار مسائل روزمره می شویم که به طور کل بازی کردن را فراموش می کنیم و یا این کارها را خاص دوران کودکی می دانیم اما باید یاد آور شد که بازی می تواند ذهن را از توجه به موضوعات اضطراب آور رها کند و یک روش مراقبت از کودک درون است.

بنابراین از کودک درون تان پیروی کرده و از بازی کردن خجالت نکشید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
رضوان شمس رضوان شمس
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
اسما مشمول اسما مشمول
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
سید حامد واحدی اردکانی سید حامد واحدی اردکانی
دکترای روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
راضیه هاشمیان راضیه هاشمیان
دکترای روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
پوریا رضائی پوریا رضائی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

بیداری کودک درون

آیا کودک درون تان را از دست داده اید و نمی توانید از فواید آن بهره مند شوید. نگران نباشید آن هرگز از بین نمی رود فقط به خواب رفته و شما باید آن را بیدار کنید. اگر این اتفاق را می خواهید روش های زیر را به کار برید:

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
شیلا توکلی شیلا توکلی
مشاور روانشناس
از 160,000 هزار تومان
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
فاطمه ابراهیم فاطمه ابراهیم
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
فرشته علی هاشمی فرشته علی هاشمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

اعتماد راهی برای مراقبت از کودک درون

برای اینکه بتوانید کودک از دست رفته درون تان را بیدار کنید و او خود را به شما نشان دهد، باید مطمئن باشد که شما همیشه کنارش هستید. او به حمایت شما نیاز دارد و باید بداند که شما دیگر قصد ندارید او را به فراموشی بسپارید.

نامه نگاری

اگر می خواهید کودک درون تان را بیدار کنید می توانید برایش نامه بنویسید. کاغذی برداشته و روی کاغذ به او سلام کنید و بگویید از اینکه از او غفلت کرده اید خیلی متاسف هستید. بنویسید نمی خواهید بیش از این بدون کمک های او به زندگی پر مشغله تان ادامه دهید و همیشه از یاری های او استقبال خواهید کرد.

کودک درون

رهایی از اضطراب

دست از نگرانی در خصوص هر مساله ای بردارید. اجازه دهید کودک درون تان به جای شما به این اتفاق های کوچ بنگرد و متوجه می شوید که چقدر با آرامش رفتار می کند و حتی به وسیله او می توانید راه حل های مفیدی برای مشکلات تان پیدا کنید.

خلاقیت

برای انجام دادن هر کاری سعی کنید خلاقیت تان را به کار برده و با تصور سازی به روش های جدیدی دست پیدا کنید. مثلا اگر می خواهید غذا درست کنید، مجبور نیستید حتما از یک دستور غذایی خاص پیروی کنید. می توانید خوراکی های مختلف را با ادویه های گوناگون با هم ترکیب کرده و غذای جدیدی تهیه کنید.

به کاربردن خلاقیت ویژگی کودک درون تان است که با این کار او را بسیار شاد می کنید.

مشغله های بزرگسالی و مراقبت از کودک درون

مسلما مسئولیت های بزرگسالی اجازه نمی دهد از آموزش های کودکی تان لذت ببرید اما هرازگاهی به کودک درون تان اجازه بازی و شیطنت های شیرین بدهید تا مسائل و مشکلات بسیار خسته کننده بزرگسالی روح تان را آزار ندهد.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا