روانشناسی فردی

بررسی راه های مدیریت انرژی میان فردی

مزایا و مشکلات انرژی میان فردی را با هم بررسی میکنیم تا به این موضوع و اهمیت مدیریت انرژی میان فردی پی ببرید.

 با ویکی روان همراه باشید.

انرژی میان فردی به انرژی پخش شده از قلب هر فرد مربوط می شود

جزء مغناطیسی ناحیه قلب را می توان از چندین فوت فاصله از بدن با مغناطیس سنج های مبتنی بر دستگاه تداخل کوانتومی فوق هادی (SQUID) اندازه گیری کرد (وبسایت Heart math). ما می توانیم تغییرات انرژی میان فردی اشخاص دیگر را در قلب خودمان، در صورت اعتقاد به تواناییمان، احساس کنیم.

من با یکی از دوستانم در حال بحث در مورد اینکه چه کسی می خواهد شام درست کند، بودیم. وقتی خواستم توضیح بدهم چطور می خواهم این کار را انجام بدهم می توانستم در قلبم یک حس خفیف منفی را احساس کنم. این احساس را به دوستم گفتم. و او پذیرفت، او ایده مرا برای انجام این کار دوست نداشت. او مایل بود که شام درست کند چون من قبلا این کار را بارها برای او انجام داده بودم.

با اعتقاد به واقعی بودن انرژی میان فردی، ما می توانیم به شناخت و درک سودمندی و مشکلات بالقوه آن بپردازیم. همان طور که معمول و ضروری است، ما به مقیاس ها و اندازه گیری های بیشتری بواسطه دانش متداول نیاز داریم تا از این اعتقاد پشتیبانی کنیم. با توجه به شواهدی که حاصل می شود شما قادر هستید این ایده را با فرض وجود انرژی میان فردی در غیر از خودتان امتحان کنید و سپس برای آزمون آن آزاد هستید.

وقتی شما با کسی از روی احساس صحبت می کنید، از خودتان بپرسید که آیا آنچه که شما در قلبتان احساس می کنید می تواند با آنچه که شخص می گوید یا قصد دارد ارتباطی داشته باشد. این احساس ممکن است که در ابتدا از طریق کانال های ارتباطی غیرکلامی استاندارد نظیر آهنگ صدای شخص، حالت چهره و حرکت بدن به شما برسد یا ممکن است که شما یک ارتباط مستقیم از قلب آن شخص دریافت کنید.

انرژی

جنبه های مثبت انرژی میان فردی

وقتی انرژی میان فردی مفید در نظر گرفته می شود، مشابه با سایر فرم های برهم کنش میان فردی، این نیز می تواند یک تبادل معکوس و دوطرفه باشد که منجر به تحول دوسویه، مثبت، فعال و روحی- روانی شود. هر طرف انرژی را برای ترقی و تکامل خودش دریافت می کند و مقداری از آن را به شخص فرستنده برمی گرداند. زمانی که این کار به خوبی انجام شد، هر دو طرف وضعیت بهتری دارند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
سید حامد واحدی اردکانی سید حامد واحدی اردکانی
دکترای روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
بهاره محسنی بهاره محسنی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
بهاره بوربور بهاره بوربور
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان

جنبه های منفی انرژی میان فردی

انرژی میان فردی می تواند برای کنترل افراد بکار گرفته شده و به هر دو طرف صدمه بزند. داستانی که در ادامه آورده شده پتانسیل نیروی منفی آن را نشان می دهد:

یک زن ۲۲ ساله دریافت که می تواند هر فردی را از هر گروه از مردم که بخواهد جذب کند. “آن یکی”، او با خودش فکر کرد و مرد خیلی زود به او نزدیک شد. سپس دریافت که می تواند به افرادی که در سازمانی که او کار می کرد دست پیدا کند تا به این وسیله اموری را انجام دهد که او می دانست آن ها تمایل نداشتند او انجام دهد. او به این قدرت هیجان انگیز و وحشتناک دست یافت.

حتما بخوانید: چگونه باهوش تر شویم؟

چندی بعد او در بازخورد گروهی شرکت کرد و به او گفته شد که از قدرت جذبه و تواناییش برای مانیفست (توافق) سوءاستفاده می کرد. اکنون او در اوایل دهه ۵۰ زندگیش هر روز دعا می کند که هرگز دیگر قدرت جذبه و نفوذش را به شکل تخریب کننده استفاده نکند. همچنین او تلاش می کند به خاطر جوانیش که برای استفاده از این انرژی ها بی تجربه بود طلب بخشش کند.

او قدرتش را صرف خوش گذرانی و تفریح کرد، بدون تشخیص اثرات منفی احتمالی. این کار مثل این بود که به یک نوجوان سوئیچ ماشین داده شود بدون اینکه در مورد قوانین رانندگی در جاده به او آموزش داده شود.

JY  همکار Facebook این اختلاف در سوء استفاده از انرژی میان فردی را گزارش کرده است:

“یک روان شناس اینترنتی به وضوح ادعا کرد که او یک استعدادیاب در زمینه انرژی غیرمادی (روحانی) است. او تنها می خواست افراد باهوش، ساده و با انرژی بالا را جذب کند. حدس بزنید وقتی همه این موجودات باهوش و روحانی را جذب کرد چه اتفاقی افتاد؟؟ خیلی سریع تماما نتیجه معکوس بدست داد. بیشتر آن ها در اثر این نحوه جذب کردن آن ها خشمگین و دیوانه شدند. پس ازآن او گفت نه، نه، نه. من تنها افرادی را که واقعا خوب هستند، متعادل و سالم اند می خواهم (یعنی افراد ثروتمند که می توانند بازی های او را تحمل کرده و حمایت کنند)…

در واقع زندگی بسیار پیچیده است. من تمایلی به تقسیم بندی افراد براساس انرژیشان ندارم. خصوصیت متعال می تواند در چند روز به خصوصیتی دون تبدیل شود، من این حالت را بارها و بارها دیده ام. و دیده ام افرادی را که به خاطر خصوصیت متعالیشان جذبه داشتند ولی به خاطر انرژی زیادی که آن ها به دنبال آن بودند، تقریبا تبدیل به درندگان و خون آشام هایی چندش آور شدند. تعامل با دیگران بیش از هر زمان دیگری پیچیده و گیج کننده است.

همان طور که JY برای ما بیان می کند، تمرکز دائمی بر روی انرژی میان فردی در ابتدا می تواند مشکل آفرین باشد. ما روابط بسیار بیشتری نسبت به کای (حوزه انرژی) داریم. منظورم این هست که خودمان را در مورد این مفهوم نادیده گرفته شده از ارتباط که در حال محو شدن است، ارادی تر کنیم.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
علیرضا مرادی علیرضا مرادی
مشاور حقوقی خانواده
از 75,000 هزار تومان
راضیه هاشمیان راضیه هاشمیان
دکترای روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
رضوان شمس رضوان شمس
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سحر مدیری سحر مدیری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
فاطمه روحی فاطمه روحی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مهندس محمد خانی مهندس محمد خانی
مهندس آی تی
از 150,000 هزار تومان

حسن ختام

انرژی میان فردی وجود دارد و می تواند هم به صورت مثبت و هم به صورت منفی بکار گرفته شود. به عنوان بخشی از مطالعه رویدادها، انرژی میان فردی به نظر می رسد به تجربه simulpathity (همدردی) – توانایی ما در احساس درد و اندوه و به شکل خوشبینانه ای احساسات مثبت افرادی که نگران آن ها هستیم، مربوط باشد. افرادی که به سهولت هم simulpathity و هم انرژی میان فردی را تجربه می کنند نشانه هایی از ارتباط بین این دو نشان می دهند.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا