Uncategorized

مخرب روابط عاشقانه را بشناسید

روابط خوب و موفق فرمول خاص و بخصوصی ندارد که مثلا بگوییم فلان کار را انجام بدهی همه چیز حل میشود. نه برعکس شاید خیلی اوقات انجام ندادن کارهایی باعث بهبود و حفظ روابط و رابطه ها شود. ولی خب راه حل ها و پیشنهاد های زیادی از سمت روانشناس ها و پدر و مادر ها وجود دارد که اگر رعایت کنیم قطعا به کمک مان خواهند رسید و باعث میشود زندگی و روابط بسیار خوبی را رقم زده و به موفقیت در زندگی برسیم. در ادامه به بررسی مخرب روابط عاشقانه میپردازیم.

مخرب روابط عاشقانه کدامند؟

با سایت روانشناسی ویکی روان همراه شوید.

تصورات غلط را دور کنید

خیلی ها هستند که با این راهنمایی های اشتباه روابطشان تیره و تار شده است. نمونه هایی زیادی از روابط وجود دارند که با یکسری تصورات غلط از هم پاشیده می شوند.

بنابراین برای جلوگیری از مخرب روابط عاشقانه چه در رابطه ای باشید و چه نباشید سعی کنید این تصورات غلط را از ذهن خود به کلی دور کنید. در زیر چندین نمونه از این اشتباهات و تصورات غلط که به طور معمول در بسیاری از روابط رخ می دهند را برای شما آورده ام.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
حسین توکلی حسین توکلی
دکترای روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
راضیه هاشمیان راضیه هاشمیان
دکترای روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
سعیده حامد سعیده حامد
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پروفسور حسین باهر پروفسور حسین باهر
پروفسور
از 1,200,000 هزار تومان
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان

توقعات و انتظارات بالا

توقعات بالا زمانی که رابطه شما محکم و پایدار باشد خوب است و رضایت را در رابطه بیشتر می کند. اما اگر در شرایط سختی به سر می برید ( به عنوان مثال: از هم دور هستید یا به تازگی فرزندی به دنیا آورده اید و یا در حال تغییر شغل هستید) سعی کنید توقعاتتان را کمی پایین بیاورید.

شواهد نشان داده است زوجینی که ازدواج و خوشبختی محکم و پایدار دارند معمولا استانداردهای بالایی که برای روابطشان در نظر می گیرند برایشان مفید است. اما اگر مشکلات زیاد و رفتارهای مخربی داشته باشند استانداردهای بالا میزان رضایت آن ها را نیز کمتر می کند.

فقط خودتان را می بینید

با مسئولیت های زیادی دست و پنجه نرم می کنید و به دنبال اهداف شخصی خودتان هستید. اما برای این که رابطه سالمی داشته باشید باید به آن رابطه هم توجه نشان دهید.

حرکات و اشارات کوچکی که اهمیت و توجه شما به رابطه را نشان دهد ممکن است کم باشند اما تایرات مثبتی روی شاد بودن رابطه خواهد گذاشت. این حرکات باعث ایجاد حق شناسی و سپاسگزاری می شوند و سپاسگزاری نیز حس رضایتمندی در رابطه را بیشتر می کند.

مخرب روابط را بشناسید

عشق تمام آن چیزی است که نیاز دارید

عشق مهمترین عنصر یک رابطه رمانتیک رضایت بخش است  اما همه چیز نیست. یک رابطه بدون تعهد زیاد به طول نمی انجامد. تعهد یک تصمیم است. تحقیقات نشان داده است عاشق بودن مبنای مناسبی برای یک رابطه نیست. عنصر ضروری برای ایجاد یک رابطه مستحکم و پایدار تعهد می باشد.

این وظیفه همسرتان است که شما را خوشحال کند

این رفتار رفتار سالمی است که طرفین در خوشحالی یکدیگر سهیم باشند. معمولا در ازدواج ها خوشحالی زنان مستقیما در خوشحالی همسرانشان تاثیرگذار است. اما شریک شما مسئول شاد کردن شما نیست این تفکر یک مخرب روابط عاشقانه میباشد.

وقتی رسیدن به نیازهایتان وابسته به شخص دیگری باشد دچار وابستگی افراطی شده اید و وابستگی افراطی نیز کیفیت رابطه را به شدت پایین می آورد.

هرگز اجازه نمی دهید رابطه، شما را تغییر دهد

وقتی دو نفر به یکدیگر علاقمند می شوند طبیعی است که تحت تاثیر آن فرد دچار تغییرات یا رشد در خود شوند. این رشد که آن را “خود توسعه” نیز می نامند منجر به وابستگی متقابل می شود یعنی آن فرد مقابل را در خویشتن پنداری های خود ادغام می کند.

مخرب روابط را بشناسید

رد این خود توسعه گی برای ایجاد استقلال فردی رفتار ایده آلی نیست و مانع یکی شدن فرد با همسرش می شود. باید حد تعادل را رعایت کنید همین که یکسری عادات و رفتارهای جدید در خود ایجاد کنید کافی است نیازی نیست که کاملا خودتان را تغییر دهید و به فرد دیگری تبدیل شوید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
صبا مهرپور صبا مهرپور
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
سمیرا رضایی سمیرا رضایی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
حانیه خوش لهجه حانیه خوش لهجه
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
سید حامد واحدی اردکانی سید حامد واحدی اردکانی
دکترای روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان

مشاوره را فراموش می کنید چون می دانید که تاثیری ندارد

مردم اغلب با شک و تردید به مشاوره ازدواج نگاه می کنند. اما اگر در رابطه تان دچار مشکل سختی شده باشید مشاوره کمک بزرگی می تواند بکند.

معمولا زوج هایی که به مشاوره ازدواج می روند شادتر از قبل هستند و به نتایج بهتری دست می یابند. بیشتر زوج ها از این مشاورین منفعت زیادی می برند و انگیزه بیشتری در روابطشان و زندگی زناشویی پیدا می کنند.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا