موفقیت کاریمدیریتموفقیت

آشنایی با راه های صرفه جویی مثل مدیر موفق

حتم دارم شما هم میدانید اولین قدم در راه پولدار شدن صرفه جویی است. صرفه جویی یه خصوص صرفه جویی مثل مدیر موفق به شما این امکان را میدهد تا بیشتر ورودی مالی و زمانی خود را مدیریت و صرفه جویی کنید. با این روش شما میتوانید پس از گذشت زمانی مشخص به مقداری قابل توجه از وجه نقد دسترسی داشته باشید که همان سرمایه کار شما برای اقدامات میباشد. به یاد داشته باشید مدیریت زمان به سبک افراد موفق خود نوعی صرفه جویی به حساب می آید.

در ادامه قصد بررسی شیوه صرفه جویی مثل مدیر موفق را داریم تا بدانید چگونه میتوانید در این زمینه پیشرفت کنید.

با ویکی روان همراه باشید.

راه های صرفه جویی مثل مدیر موفق را بشناسید

۱- یک روش صرفه جویی مثل مدیر موفق این است که یک دفتر یا تقویم تهیه کنید و از بزرگترین مخارج تا ریزترین آن ها را حتی با تاریخ در آن یادداشت کنید. سعی کنید حتی الامکان چیزی را از قلم نیندازید. حتی اگر چکی را خرج می کنید و یا از کارت های اعتباری استفاده می کنید، سعی کنید همه و همه را در دفتر مورد نظر یادداشت کنید. با این شیوه اولاً در آخر ماه در حالی که بهت زده شده اید نمی گوئید: «نفهمیدم پولم چطور تمام شد». ثانیاً با احتساب روزانه مخارجتان، با کسری بودجه مواجه نمی شوید.

۲- چنان چه در طول سال پاداش و اضافه کاری دریافت کردید، آن را پس انداز کنید و تا می توانید به آن دست نزنید. آن وقت در پایان سال می بینید که همان پول هایی که به نظرتان اندک بوده و به قول خودتان متوجه نمی شدید کجا خرج می شده، مبلغ قابل توجهی شده است که می توانید روی آن حساب کنید. این بارزترین صرفه جویی مثل مدیر موفق است.

حتما بخوانید: روانشناسی مدیر موفق

۳- هیچ وقت هزینه های احتمالی را از یاد نبرید. وقتی وسایل منزل دچار استهلاک شوند به این فکر می افتید که وسایل نو خریداری کرده و جایگزین وسایل مستهلک کنید. پس باید همیشه مقداری پول بابت این مسئله داشته باشید که این امر مستلزم پس انداز ماهانه و سالانه شماست تا در این مواقع بدون نگرانی از هزینه ها، وسایل مورد نظر را خریداری نمائید.

۴ – هیچ وقت برای کارهای غیرضروری از مساعده و یا حتی وام استفاده نکنید. مثلاً‌ تصور کنید وام گرفته اید تا یک خودرو خریداری کنید. پس از خریداری خودرو هم بایستی به فکر دادن اقساط وام باشید و هم هزینه های خودروی خریداری شده را بپردازید.

صرفه جویی

این چنین است که گاهی اوقات فکر می کنید دیگر از پس مخارج برنمی آیید و یا نرسیده به آخر ماه با کسری بودجه روبرو می شوید و یا اگر برای مسافرت های برون شهری از مساعده استفاده کنید باز هم ممکن است در پایان ماه با کسری بودجه مواجه شوید؛ اما چنانچه موارد ۲ و ۳ را رعایت کرده باشید این مشکلات گریبان شما را نخواهد گرفت.

۵- صرفه جویی مثل مدیر موفق ایجاب میکند تا همیشه هزینه های معمولی و ماهانه که ثابت است، مثل قبوض و مخارج روزمره، را در اول ماه محاسبه کرده و سعی کنید تا آن جا که می توانید بیشتر از آن خرج نکنید. در این صورت است که تا پایان ماه هیچ نگرانی از بابت کسری بودجه نخواهید داشت.

۶- برخی از افراد، صرفه جویی را با هزینه نکردن برخی از ضروریات اشتباه می گیرند. مثلاً از پرداختن هزینه بیمه اتومبیل خود صرف نظر می کنند که در این صورت ضرر را چندین برابر پرداخت می کنند. (البته اگر ضرر مالی باشد). اگر خدای ناکرده تصادفی اتفاق بیفتد که حتی یک فرد آسیب ببیند، برخی اوقات جبران ناپذیر است؛ بنابراین هزینه های ضروری را هیچ گاه از قلم نیندازید و در محاسبات اول ماه حتماً آن را در نظر بگیرید.

۷- به روشنایی منزل تان توجه کنید تا آن جا که می توانید لامپ های اضافی و پرمصرف را روشن نکنید.

همانطور که مشاهده کردید میتوان با رعایت تعدادی مورد صرفه جویی مثل مدیر موفق را به انجام رساند. همیشه به یاد داشته باشید صرفخ جویی مفیدتر زندگی کردن است نه سخت تر.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا