آرامشروانشناسی

در جستجوی راه ترک الکل و دارو

متاسفانه رواج اعتیاد مصرف الکل و دارو های روان گردان مخرب این باور را در افراد مختلف به وجود آورده که میتوانند با مصرف این مواد اعتیاد آور مشکلات و حوادث ناگوار در زندگی خود را فراموش کنند در واقع به دنبال آرامش با الکل و دارو هستند. یا حتی ممکن است اگر تا بحال مصرف نکرده باشند با این باور غلط که میتوانند واقعیت را از خود دور کنند معتاد به الکل و این دارو ها بشوند. اینکه چه مقدار این مواد میتوانند به بدترین شکل ممکن و سریعترین زمان به روح و جسم و روان شما ضربه های مهلک وارد کنند موضوعی بدیهیست اما برای رهایی از این باور غلط و ترک الکل و دارو ما برای شما راهکارهایی علمی و عملی آورده ایم که با مطالعه و تفکر در آنها میتوانید به راحتی از این منجلاب خطرناک رهایی یابید.

چند راه برای ترک الکل و دارو

با ویکی روان همراه شوید.

ترک الکل و دارو

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
رضوان شمس رضوان شمس
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سمیرا رضایی سمیرا رضایی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
علیرضا مرادی علیرضا مرادی
مشاور حقوقی خانواده
از 75,000 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
جواد صادق الحسینی جواد صادق الحسینی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان

به خودتان زمان بدهید

چه مستقیما تحت تاثیر یک رویداد تلخ باشید و چه غیرمستقیم، طبیعی است که احساس اضطراب و افسردگی، وحشت، و ناامنی درمورد آینده کنید. برای پذیرفتن چیزی که روی داده زمان لازم است، هفته‌ها و شاید ماه‌ها، یاد بگیرید که با آن زندگی کنید و وارد پروسه التیام و سازگاری شوید.

در جریان ترک الکل و دارو اگر احساسات و هیجانات‌تان بعد از طی یک دوره بهبود پیدا نکرد،یک درمانگر حرفه‌ای می‌تواند با ارائه رهنمودها به شما کمک کند .

برای ترک الکل و دارو به برنامه عادی‌تان برگردید

بعد از تجربه یک تراژدی، بهترین کار این است که به محض این‌که توانش را پیدا کردید به برنامه عادی روزمره‌تان برگردید. حتی اگر گرسنه نیستید، سعی کنید غذاهای همیشگی را طبق روال عادی بخورید و رژیم غذایی متعادل داشته باشید. مثل قبل به رختخواب رفته و برخیزید.

روزهای‌تان را برنامه‌ریز کنید و سعی کنید فعال بمانید تا ذهن‌تان روی چیزهای مثبت متمرکز بماند. از الکل و دارو دوری کنید چون اعتیاد فقط همه‌چیز را بدتر می‌کند. درعوض، ورزش روزانه را دربرنامه بگنجانید، یوگا یا مدیتیشن راه‌های خوبی هستند .

درموردش حرف بزنید

یادتان باشد در ترک الکل و دارو موضوع را به بعدها موکول نکنید و هرچه زودتر به خودتان اجازه دهید در مورد این واقعه ناخوشایند با دیگران گفتگو کنید. حرف زدن درباره احساسی که دارید شاید سخت باشد اما به آرامش شما کمک می‌کند. جوری که احساس راحتی می‌کنید عمل کنید اما آنقدر منتظر نمانید تا این احساسات دردرون‌تان ریشه بدوانند و حضور عشق را در زندگی احساس کنید.

ابراز احساسات با یادداشت کردن و سایر راه‌های مبتکرانه هم می‌تواند مفید باشد. اگر احساس می‌کنید خانواده یا دوستان‌تان نمی‌توانند حامی خوبی برای‌تان باشند و پشتیبانی‌تان کنند، از یک متخصص کمک بخواهید .

جستجوی آرامش و فراموشی حوادث با الکل و دارو

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 175,000 هزار تومان
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان

صبور باشید

افراد واکنش‌های متفاوتی نسبت به فجایع و حوادث دلخراش دارند. راه”درست” یا “غلطی” برای فکر کردن یا احساس کردن و یا واکنش نشان دادن وجود ندارد. نسبت به عکس‌العمل‌ها و احساسات خودتان صبور باشید، همین‌طور نسبت به واکنش‌ها و احساسات دیگران مرتکب این اشتباه نشوید و این تراژدی را بهانه‌ای برای نوشیدن الکل و مست و بیخیال شدن نکنید؛

این فقط یک بهانه است! شما لایق این هستید که زندگی‌تان را به حالت عادی برگردانید، در تله یک ترس و تنفر پاینده نیفتید.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا