روانشناسی

تاثیر آفتاب روی سلامت روانی

بر اساس تحقیقات روان شناسی نور آفتاب تاثیر زیادی بر روی سلامتی روانی دارد: درجه حرارت، آلودگی و باران نه خیلی زیاد. یک مطالعه جدید درباره تاثیر آفتاب روی سلامت روانی نشان می دهد زمانی که حرف از سلامتی روانی و هیجانی به میان می آید، در مدت زمان بین طلوع و غروب آفتاب، آب و هوا بسیار متغیر است که می تواند در این مورد اهمیت زیادی داشته باشد.

با ویکی روان همراه باشید

روان شناس، فیزیک دان و آمارگر BYU در یک مطالعه در باب تاثیر آفتاب روی سلامت روانی با هم همکاری می کنند.

نور آفتاب خیلی مهم است. این تصور خیلی هم جدید نیست، اما براساس مطالعه اخیر BYU، وقتی پای سلامتی روانی و هیجانی شما در میان باشد، در مدت زمان بین طلوع و غروب، آب و هوای متغیر حاکم می تواند در این مورد بسیار پراهمیت باشد.

اهمیت و تاثیر آفتاب روی سلامت روانی

روز شما می تواند به شکل آزاردهنده ای مملو از درجه حرارت بالا، آلودگی شدید هوا و شاید حتی توده هایی از ابرهای بارانی باشد، اما این ها لزوما شما را از کار باز نخواهند داشت. اگر شما می توانید به میزان کافی نور آفتاب جذب کنید، سطح اضطراب هیجانی شما بایستی ثابت باقی بماند. زمان در معرض نور آفتاب قرار گرفتن را حذف کنید، به هر جهت، اضطرابتان می تواند به سرعت بالا برود. این مطالعه در اصل برای جمعیت بالینی اجرا می شود، نه فقط آن ها که مبتلا به اختلال عاطفی فصلی تشخیص داده شده اند.

مارک بیچر، متخصص بالینی و روان شناس مجوز دار در بخش های مشاوره و روان شناختی BYU اظهار داشت که “این یکی از قسمت های حیرت انگیز تحقیق ما است”. “در روز بارانی یا یک روز با آلودگی زیاد به نظر می رسد که مردم اضطراب بیشتری دارند. اما ما این موضوع را مشاهده نکردیم. ما میزان تابش خورشیدی یا میزان نوری که عملا به زمین برخورد می کند را مورد بررسی قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: آب و هوای معتدل باهوش ترتان میکند

ما سعی کردیم که روزهای ابری، روزهای بارانی، آلودگی و … را در نظر بگیریم، اما از برنامه حذف شدند. چیزی که واقعا با اهمیت بود مدت زمان بین طلوع و غروب آفتاب بود”. درمانگرها بایستی بدانند که در ماه های زمستان نیاز بیشتری به خدماتشان خواهد بود. با کمتر در معرض نور آفتاب قرار گرفتن، کارمندان مخصوصا نسبت به اضطراب هیجانی آسیب پذیر خواهند بود. اقدامات پیشگیرانه باید مورد به مورد اجرا شده باشد.

مطالعه علمی درباره تاثیر آفتاب روی سلامت روانی

این مطالعه که در ژورنال اختلالات عاطفی منتشر شد، با یک گفتگوی ساده که حس کنجکاوی حرفه ای بیچر را تحریک کرد، آغاز شد.

لاورنس ریس، متخصص فیزیک در BYU گفت “مارک و من سال ها دوست و همسایه بودیم. و ما اغلب با هم سوار اتوبوس می شدیم” . ” و طبیعتا شما در مورد مسائل عادی صحبت می کنید، مانند این ها: کلاس ها چطور پیش می روند؟ این ترم چطور بود؟ نظرت در مورد آب و هوا چیست؟ بعد یکی از روزها تا حدی طوفانی بود و من از مارک پرسیدم که آیا این روزها کارمند بیشتری می بیند. او گفت زیاد مطمئن نیستم، این سوال خیلی گسترده است و سخت است که در موردش اطلاعات صحیحی ارائه شود.

جرقه ای در سر ریس زده شد. به عنوان یک متخصص فیزیک، ریس به اطلاعات آب و هوا در ناحیه پرووو دسترسی داشت. به عنوان روان شناس، بیچر داده های سلامت هیجانی در مورد کارمندانی که در پرووو زندگی می کردند را در اختیار داشت.

ریچر گفت: “ما فهمیدیم که به یک سری اطلاعات مفید و خوب دسترسی داریم که بسیاری از مردم به آن ها دسترسی ندارند”. “سپس ریس گفت، بسیار خوب، من اطلاعات آب و هوا را گرفتم و من گفتم، اطلاعات بالینی را گرفتم”. بیا هر دو را با هم ادغام کنیم! قدرت دو نیروی توام اعجاب انگیز است، میدانید که؟

این دو سپس دنیس اگت متخصص آمار را به گروه اضافه کردند. او طرح را در مورد آنالیز داده ها توسعه داد و کلیه آنالیزهای آماری در پروژه را انجام داد.

نور آفتاب

چندین مطالعه درباره موضوع تاثیر آفتاب روی سلامت روانی تلاش کرده اند اثر آب و هوا بر روی وضع روانی را با نتایج ترکیبی مورد بررسی قرار دهند. بیچر ۴ دلیل را برای نشان دادن اینکه این مطالعه یک نوع پیشرفت در مورد تحقیق قبلی است، ارائه داد:

این مطالعه چندین متغیر هواشناسی از جمله خنکی باد، بارندگی، تابش خورشید، سرعت باد، درجه حرارت و موارد دیگر را آنالیز کرد.

  • این اطلاعات هواشناسی در عرض یک دقیقه در منطقه ای که کارمندان در آن ساکن هستند، می تواند آنالیز شود.
  • این مطالعه به جای جمعیت کلی به جمعیت بالینی متمرکز شد.
  • این مطالعه نتایج حاصل از درمان سلامت روانی را برای بررسی چندین جنبه از اضطراب روان شناختی بکار برد به جای اینکه به تلاش های خودکشی یا خاطرات آنلاین استناد کند.
  • داده های هواشناسی از ایستگاه فیزیک و اخترشناسی BYU و داده های مربوط به آلودگی از آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده تامین شد. داده های سلامت روانی و هیجانی از مرکز خدمات مشاوره و روان شناختی BYU فراهم گردید.

۳ متخصص BYU سریعا همکاری در این تحقیق را شروع کردند. ۱۰ مولف دیگر که در مطالعه نقش داشتند شامل داوی ارکسون، جانی بینگام، جارد کلوندت، راسل بیلی، کلارک ریپلینگر، جسیکا کیرچوئفر، روبرت گیبسون، درک گرینر، جاناتان کوکس و آر دی بوردمن می شود. هم ریپلینگر و هم کیرچوئفر در حال حاضر دانشجویان دکتری در برنامه روان شناسی مشاوره ای BYU هستند.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا