روابط

چگونگی رفتار با افراد خشمگین را بدانیم

برای همه ما پیش آمده با افراد خشمگین و عصبانی رو به رو شویم. مدیریت حالت و واکنش های ما به آنها و نحوه رفتار با افراد خشمگین بسیار هائز اهمیت میباشد. میتوان با مدیریت مناسب رفتار با افراد خشمگین آنها را به آرامش دعوت کنیم تا مشکلات بزرگتری پیش نیاید.

با ویکی روان همراه باشید.

عصبانیت چگونه در افراد پدید می آید؟ دلایل گوناگونی برای عصبانیت وجود دارد. احساس درماندگی و نا امیدی و ترس و ناتوانی در مقابل دیگران می تواند باعث بروز رفتار خشمگینانه از طرف شما شود. بحث و دعوا و کتک کاری و ناسزاگویی از پیامدهای عصبانی شدن و شیوه نامناسب رفتار با افراد خشمگین به شمار می رود. وقتی با افراد خشمگین مواجه می شویم چه عکس العملی باید نشان دهیم؟

هر مردی باید حداقل یک بار این مقاله را بخواند. مطمئنم که این مقاله در زندگی بارها و بارها و هر روز مورد استفاده شما قرار می گیرد. باید از رفتارمان با شریک زندگی در مواقع تنش آگاه باشیم.

عصبانیت

خیلی از مردها وقتی با یک زن خشمگین روبرو می شوند، دمشان را روی کولشان می گذارند و فرار می کنند. آن ها با خود این فکر را می کنند که وای عجب موقعیت بدی است، بهتر است که تا جایی که می توانم از این شرایط دور شوم.

وقتی که دود از سر یک خانم بلند می شود، تعداد کمی از مردان در این شرایط می مانند و عملا در این شرایط گرفتار می شوند. بسیاری از این مردها نیز در جواب عصبانیت همسرشان، دلخور و عصبانی می شوند. اینجاست که مشاجره ها و داد و فریادها شروع می شود و در بعضی مواقع منجر به سیلی زدن، کتک زدن و خشونت می شود.

اما آیا واقعا این نوع برخورد با رفتار با افراد خشمگین درست است؟ عکس العمل های بالا بهترین عکس العمل ها هستند؟

نه. راه حل خیلی متفاوت است و این عکس العمل ها نسبت به عصبانیت (همان ترس و خشم) از این ناشی می شوند که مرد همسرش را در همان شروع ماجرا درک نمی کند و خودش و همسر عزیز و مورد علاقه اش را به یک وضعیت وخیم تر هدایت می کند. که نتیجه آن لطمه زدن به رابطه عاطفی میباشد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پوریا رضائی پوریا رضائی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
سمیرا رضایی سمیرا رضایی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

حل های بهتر هم برای نوع رفتار با افراد خشمگین هست

عصبانیت زمانی شروع می شود که در موقعیتی خاص احساس ناتوانی کنیم. این ناتوانی وقتی که چیزی را می خواهید، بیشتر احساس می شود. عصبانیت فقط همین احساس ناتوانی است، هیچ چیز پیچیده دیگری ندارد.

عصبانیت نوعی عکس العمل با ناامیدی است که در مقابل احساس درماندگی ایجاد می شود. به همین دلیل است که اگر در همان مراحل ابتدایی این کمبود احساسی جبران شود، دیگر شعله های عصبانیت زبانه نمی کشد و در همان مراحل اولیه خاموش می شود

حالا اگر با یک زن صحبت کنیم و دلیل عصبانیت او را بپرسیم، شاید باورتان نشود که دلیل عصبانیت او واقعا یک موضوع خیلی کوچک و ناچیز است. دلایلی که یک دختر برای عصبانیت خود بیان می کند عبارتند از:

  • روز بدی داشته است
  • با خشونت با او برخورد کرده اید
  • فقط می خواهد که تنها باشد
  • رفتار مودبانه ای با او نداشته اید

از طرف دیگر دلایل اصلی و درستی که همسرتان را از شما عصبانی می کند عبارتند از:

  • او احساس می کند که به شما خیلی نزدیک نیست
  • او احساس می کند که شما به همان اندازه به او اهمیت نمی دهید
  • همسر شما نیاز جنسی دارد

کلا فرق می کند، درسته؟ دقیقا. هیچ زنی مستقیما سراغ شما نمی آید و به شما نمی گوید که نا امید شده است، نیاز جنسی دارد یا نمی گوید که شما با او خیلی سرد برخورد می کنید. اما دقیقا همین مسائل دلیل اصلی عصبانی شدن همسرتان با شما هستند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 210,000 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
سحر مدیری سحر مدیری
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
مریم بنی عامریان مریم بنی عامریان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
محمد حسین خانی محمد حسین خانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
بهاره محسنی بهاره محسنی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان

نکته ای برای مردان تازه کار در مواجه با همسر و افراد خشمگین

اگر تازه نامزد کرده اید یا تازه ازدواج کرده اید و اگر همسرتان خیلی با شما صمیمی نبود گوش به زنگ باشید. ممکن است که او روز خوبی نداشته باشد و همه چیز برخلاف مراد او پیش رفته باشد. دقت داشته باشید که واقعا زمان هایی وجود دارد که یک زن می خواهد تنها باشد. اگر تازه با نامزدتان آشنا شده اید، تا زمانی که احساس می کنید او نیاز به تنهایی دارد، از او عذرخواهی کنید و تنهایش بگذارید. دلیلی ندارد که او را آشفته تر و حال هر دویتان را بد کنید.

در بالا به نکات مهم در مواجه با همسر و یا نوع رفتار با افراد خشمگین اشاره کردیم. رعایت این نکات میتواند به شما این امکان را بدهد تا به راحتی جو موجود را مدیریت کرده و از تنش بیشتر جلوگیری کنید.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا