خودارضایی

علت خود ارضايي مردان متاهل چیست؟

خودارضایی مردان متاهل معمولا باعث ناراحتی همسر آنها می شود. چون فکر می کنند همسرشان از ارتباط جنسی لذت نمی برد که استمنا می کند و این می تواند زمینه ساز خیانت شوهرشان شود! علت خود ارضايي مردان متاهل به موارد زیادی مربوط می شود اما می تواند از دید عمومی به آن نگاه کرد. البته در جلسات مشاوره سکسولوژی و روابط جنسی موضوع خود ارضایی در مردان متاهل توسط متخصص مورد بررسی قرار می گیرد، اما قصد داریم در این مطلب سایت ویکی روان، به بررسی کامل دلیل استمنا کردن مردهای ازدواج کرده صحبت کنیم.

این مطالب به قلم دکتر پروانه صفایی مقدم، مشاور روانشناس بالینی و عضو تیم مشاوره آنلاین سایت ویکی روان به رشته تحریر درآمده است.

علت خودارضایی مردان متاهل چیست؟

با بخش مطالب روز روانشناسی در ویکی روان همراه باشید.

همانطور که قبلا در مقاله تعریف خودارضایی گفتیم، مهم‌ ترین عامل در خودارضایی می‌ تواند فانتزی های جنسی (تفکرات ذهنی و تجسم تصویر نزدیکی در قوه خلاقیت ذهن) باشد!

اگر مردی از اعمال خاصی در رابطه جنسی لذت ببرد، تنها بخشی از این لذت مربوط به واکنش‌ های جسمی اوست و درصد زیادی از آن به واسطه روان وی کنترل می‌ شود

به عنوان مثال در فانتزی جنسی اکثر مردان ریختن مایع منی بر روی نقاطی از بدن همسرشان لذت‌ بخش است. حال آنکه از نظر جسمی خروج منی لذت داردT اما محل ریخته شدن آن از نظر جسمی تاثیری بر لذت‌ بخش بودن آن ندارد!

از نظر روانی برای مرد این حرکت  لذت‌ بخش است. در غریزه جنسی، 2 فرایند جسم و روان گام به گام پیش می‌ روند و جالب است بدانید گاهی وقت‌ ها قدرت روانی و ذهنی آن چندین برار قدرت جسمی و فیزیکی آن است.

تا جایی که ممکن است مردان بدون آنکه عمل فیزیکی انجام دهند به واسطه دیدن یک تصویر محرک و با کمک قدرت روان خود می‌ توانند تحریک شوند، پس ممکن است یکی از مهم‌ ترین دلایل خود ارضایی مردان متاهل همین عامل باشد که همسر آنها حاضر نمی‌ شوند برخی از اعمالی که آن مرد در لیست فانتزی جنسی خود قرار داده است را انجام دهد.

در این صورت شاید آن مرد از نظر جسمی ارضا شود، اما از نظر روانی و ذهنی نیاز وی تامین نشده لذا با تصویرسازی و قدرت تجسم به آن نقطه دست میاید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
شیلا توکلی شیلا توکلی
مشاور روانشناس
از 160,000 هزار تومان
سعید بابایی سعید بابایی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
راضیه هاشمیان راضیه هاشمیان
دکترای روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان

روانشناسی خود ارضایی مردان متاهل

این مسئله برای مردان پر اهمیت است و می‌ تواند حتی جزء یکی از دلایل خیانت‌ های آنها به حساب بیاید. توجه داشته باشید فانتزی جنسی به مرور شکل می‌ گیرد و تغییر یافتن آن به ندرت امکان پذیر است. به همین دلیل خیلی از آقایان متاهل تمایلی به ترک کردن خودارضایی ندارند و این عادت را تغییر نمی دهند!

معمولا اکثر مردان متاهلی که به خودارضایی اعتیاد دارند قبل از ازدواج نیز آن عمل را انجام می‌ داده اند. لذا با علم به عوارض خودارضایی برای مردان، چون در خودارضایی کنترل فشار و تصور به دست خود فرد می‌ باشد در اینصورت فرد قادر نیست تا از رابطه جنسی با همسر خود ارضا شود.

معمولا مردان خودارضایی را از همسر خود پنهان می‌ کنند. این عمل چه قبل و چه بعد از ازدواج، عمل شایسته ای نیست.  

راه درمان خود ارضایی چیست؟

ما ایرانی‌ ها یاد گرفته‌ ایم همیشه به درمان بیاندیشیم، اما من به شما توصیه می‌ کنم بهتر است به پیشگیری فکر کنید.

قبل از ازدواج راجع به فانتزی‌ های جنسی یکدیگر سوالات خود را مطرح کنید. این یکی از موضوعات همیشگی در جلسات مشاوره قبل از ازدواج است که باید مطرح شود!

فانتزی جنسی همان اعمالی است که تصور می‌ کنید از آنها لذت بیشتری می‌ برید. ممکن است برخی از افراد آنقدر نسبت به این فانتزی واکنش بالایی نشان دهند که هرگز خارج از آن ارضاء نشوند.

به این نوع گرایش «فتیش» گفته می‌ شود. شاید از نظر شما فانتزی جنسی یا فتیش همسر شما قابل تجسم نباشد و شاید بگویید خب این عمل چه لذتی برای اون می‌تواند داشته باشد؟

در پاسخ باید گفت قدرت فانتزی جنسی یا در حد بالاتر فتیش، یک قدرت روانی و ذهنی است و نباید هرگز آن را مسخره کنید و برعکس باید به آن احترام بگذارید.

نتیجه خودارضایی کردن مردهای متاهل چیست؟

متاسفانه خیلی از مردان و زنان نیازهای خود را برای همسر خود مطرح نمی‌ کنند. توجه داشته باشید رابطه نزدیکی در راس هرم رابطه زناشویی قرار گرفته و به صورت مستقیم و غیرمستقیم و ناخودآگاه روی سایر رفتارها، کنش‌ ها و واکنش‌ های افراد تاثیر دارد.  

پس به فانتزی جنسی همسر خود احترام بگذراید و از روی میل آن را انجام دهید؛ مطمئنا خودتان شاهد تاثیر آن خواهید بود.

در غیراینصورت همسرتان در بهترین حال به استمنا کردن ادامه می دهد یا در حالت بدتر وارد روابط موازی می شود که می تواند زندگی مشترک شما را به کل نابود کند! پس در هر حالت باید خودارضایی کردن مردان متاهل را جدی بگیرید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مهندس محمد خانی مهندس محمد خانی
مهندس آی تی
از 150,000 هزار تومان
سید علیرضا مرتضوی سید علیرضا مرتضوی
دکترای روانشناسی
از 300,000 هزار تومان
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

خانم ها معمولا در مواجه با خودارضایی کردن شوهرشان درگیر احساسات ضد و نقیض می شوند.

اگر با این صحنه مواجه شدید یا حتی به همسرتان شک کردید، بهترین کار این است که موضوع را با مشاور روانشناس روابط جنسی درمیان بزارید تا در کنار هم بهترین تصمیم را بگیرید.

او را سرزنش نکنید، حتی به رویش نیاورید که موضوع را می دانید. خودتان را هم سرزنش نکنید، اجازه دهید مشاور سکسولوژیست و روابط عاطفی موضوع را به صورت ریشه ای بررسی و بهترین راه درمان را پیشنهاد دهد.

پروانه صفایی مقدم

متخصص روانشناسی بالینی، عضو تیم مشاوره آنلاین ویکی روان، عضو سازمان نظام روانشناسی، عضو سازمان علوم شناختی و سخنران برتر سمینارها

‫6 دیدگاه ها

  1. عالیه عالی بود من با بچه هایی سرو کار دارم که مواد مخدر مصرف میکردن الان با ترک چند وقت مواد شروع به خود ارضاعی میکنن هرچند که اونارو به روانپزشک هدایت میکنم دوست داشتم خودمم اطلاعاتی داشته باشم تا شاید بتونم کمکشون کنم هرچند که خودم هم این بیماری را داشتم و تجربه شخصی دارم نوشته های شما هم خیلی کمک خواهد کرد ممنون

  2. سلام.من به بیماری خودارضایی به شیوه ی پیچیده نه عادی مبتلا هستم.آیا شما تضمین می کنید بعد از انجام کار هایی که شما گفتید این مشکل ومسائل ومشکلات مربوط به این کاملا حل میشوند؟

  3. من هنگام رابطه با دوست دخترم فانتزی سکسی دارم و از او درخواست میکنم خواهرش را نزد من بیاورد تا او را جهاد نکاه خود کنم

  4. خیلی درست بود این مقاله، من چند سالی بود از رابطه جنسی لذت میبرم ولی ارضا روحی و عمیق نمیشدم و از وقتی که تونستم فانتزی خودم رو اجرا کنم در سکس زندگیم متحول شده و همسرم رو چند برابر دوست دارم و سکس رو فقط با اون میخام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا