خانم ها بخوانند

پیش نیازهای مادر شدن وقتی داری مادر می‌شوی…

می‌دانم که اوضاع خیلی بر وفق مراد نیست چه برسد به دانستن پیش نیازهای مادر شدن ! یعنی بارداری و ویار و پرهیزهای غذایی و… باعث شده که دل‌تان بخواهد این نه ماه هر چه زودتر بیاید و برود. شاید هم گاهی از خودتان بپرسید «چرا هر چی کار سخته واسه مادر هاست، اصلا چرا شوهرم نباید باردار بشه؟!!!» اما بهتر است به جای این فلسفه‌بافیهای بیفایده، به آینده نه چندان دوری فکر کنید که خانواده دونفره تان، سه نفره می‌شود و یک دغدغه بزرگ به اسم فرزند به زندگی‌تان تزریق میگردد. حالا به جای غر زدن از کمر درد و پا درد این مطلب پیش نیازهای مادر شدن را با ما باشید:

مهم ترین پیش نیازهای مادر شدن که باید بدانید

با سایت روانشناسیویکی روان همراه باشید.

  • یک کلاس آموزشی خودمانی برای همسرتان بگذارید: تعجب نکنید اگر نسبت به احوالات جسمیتان چندان حساس نیست؛ با توجه به چیزی که در سریال‌های تلویزیون دیده است، تنها مشکل یک زن باردار را تهوع میداند! او از گرفتگی عضلات، ناتوانی برای آشپزی، سخت خوابیدن و… هیچ تعبیری ندارد، وقتی هم مادر او را باردار بوده، ایشان در شکم مادرشان تشریف داشته اند و این مصائب را مشاهده نکردهاند! پس از همان ابتدا که قصد باردار شدن دارید، طی صحبت‌های روزانه، برایش توضیح دهید که این نه ماه ممکن است چه چیزی انتظارش را بکشد وگرنه احساس میکند شما دارید خودتان را لوس می‌کنید!
  • مراقب افسردگی های سه ماه اول باشید: با توجه به تغییر سطح هورمونها بعید نیست دچار پرخاشگری و آشفتگی شوید این اتفاق ممکن است در طی سه ماه اول بارداری بیفتد، باید کمی ‌صبر و تحمل پیشه کنید و تعامل‌تان با همسرتان را کم نکنید.
  • به ظاهرتان توجه کنید: درست است که هیکل‌تان به هم ریخته است اما بهتر است به جای یک پیرهن مردانه گشاد، از قبل از بارداری یا همان ماه‌های اول بارداری، چند پیرهن خانگی خوش آب و رنگ به خیاط سفارش دهید تا هم گشاد و راحت باشد هم زنانه و روحیه بخش. این واقعا از پیش نیازهای مادر شدن میباشد که معمولا از یادها میرود.
  • به همسرتان بگویید که او از بچه هم برای شما مهمتر است: فراموش نکنید که همراهی شما و همسرتان برای یک روز و دو روز نیست، شما قرار گذاشته اید که تا پایان عمر در کنار هم خوشبخت باشید، اگر همسرتان نگران این است که شما، با درگیری‌های مادرانه او را فراموش کنید، با او حرف بزنید و به او اطمینان دهید که جایگاهش در قلب شما مستحکم تر از این حرف‌هاست که او فکر میکند.
  • فکر نکنید که به محض فارغ شدن، راحت میشوید: بهتر است از قبل به خودتان آمادگی بدهید، زیرا با تولد نوزاد، دوران جدیدی آغاز میشود که مشکلات خاص خودش را دارد و بی تجربگی شما این مشکلات را کمی ‌برجسته تر میکند، به همین دلیل است که معمولا مادر یا مادر شوهرتان تا مدتی از شما پرستاری میکنند. اگر از قبل آمادگی داشته باشید، کمتر عصبی و کلافه میشوید.

شیما نادری

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا