مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

آشنایی بامهم ترین بررسی های پیش از ازدواج

ازدواج کردن از مهمترین و مسعود ترین اتفاق ها در زندگی یک فرد میباشد اما از آنجا که بسیار اهمیت دارد باید با دقت هم انتخاب کرد به همین خاطر باید قبل از هرگونه اقدامی یک سری سنجش ها را از همسر آینده خود انجام دهیم که در صورت موفقیت آمیز بودن این سنجش میتوان با او ازدواج کرد. به عبارتی در بررسی های پیش از ازدواج باید فهمید که او برای شما فرد و همسری مناسب میباشد یا نه؟ آیا او شما را درک میکند یا نه؟ آیا با همدیگر هم طبقه هستید یا نه؟ باید دید که نسب به همسر آینده خود چه احساسی دارید؟ پاسخ به این سوال ها و ده ها سوال دیگر را با خواندن این مطلب فرا بگیرید.

مهمترین بررسی های پیش از ازدواج

با ویکی روان همراه شوید.

بررسی های پیش از ازدواج

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سعیده حسنی سعیده حسنی
مشاور روانشناس
از 300,000 هزار تومان
سحر مدیری سحر مدیری
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
حانیه خوش لهجه حانیه خوش لهجه
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان
صبا مهرپور صبا مهرپور
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
فاطمه شکری فاطمه شکری
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

اصالت خانوادگی

در این مورد از بررسی های پیش از ازدواج باید ارتباط همسر با اعضای خانواده و نوع روابط آن ها را در نظر بگیرید. وقتی با فردی درباره مسائل و روابط خانوادگی او صحبت می کنید دو نشانه بد ممکن است بروز داده شود. یک: وقتی می گویند همه چیز افتضاح بود یا هست و دو: وقتی می گویند همه چیز عالی بود یا هست.

باید در میان صحبت ها به این مسئله پی ببرید که آیا او قادر به پذیرفتن، بخشیدن و حمایت کردن خانواده اش هست یا خیر. کشف کنید که همسر تان تا چه حد دیگران را سرزنش می کنند و برای دیگران دردسر ساز هستند. باید توضیحاتش متعادل باشد. همانند این مثال: “پدرم مرد خوبی است، خیلی دوست داشتنی و بخشنده است.

او دچار افسردگی شده اما باز هم سعی می کند که خوش بین و شاد باشد. همیشه مرا دوست داشته و حمایتم کرده اما هیچوقت کارهای من به چشمش نمی آید و می دانم که این بخاطر بی تفاوت بودنش نیست” این یک نمونه متعادل است چون همه چیز را همانطور که هست توضیح داده است.

روابط گذشته مهمترین بخش از بررسی های پیش از ازدواج

به روابطی که همسر تان در گذشته داشته و اکنون دارد دقت کنید. دوستان قدیمی بهترین نشانه ها می توانند باشند. آیا همسر شما خودشان را به خاطر از دست دادن دوستانشان مسئول میدانند؟ آیا همسر شما درباره معشوقه سابق خود به حالت انتقاد آمیز حرف می زنند؟

“آدم خودپسندی بود” یا “خیلی شکاک بود” شاید این حرف ها درست باشد اما وقتی رابطه ای به آخر می رسد همه همین احساس نسبت به هم خواهند داشت و دیگر جذابیتی برای هم ندارند. بنابراین از او بخواهید منصف باشد.

کنترل عصبانیت

این مورد از بررسی های پیش از ازدواج معمولا با مشاهده آشکار می شود نه با سوال پرسیدن. وقتی به آن چیزی که می خواهند نمی رسند یا ناراضی و عصبانی هستند در رفتارشان دقت کنید. رفتاری که در این شرایط با دیگران انجام می دهند دقیقا همان رفتاری است که قرار است همسر تان با شما داشته باشند.

قبل از انتخاب همسر این کار ها را انجام دهید

بخشش و سخاوت

این مورد مهم ترین خصوصیت و کلید شماره یک برای یک رابطه خوب است. دقت کنید که همسر در رفتارها و بحث هایی که با دیگران دارد تا چه حد بخشش و سخاوت به خرج می دهد. همه عاشق ها بخشنده هستند. باید این خصوصیت را وقتی عشق در میان نباشد کشف کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پوریا رضائی پوریا رضائی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
راضیه هاشمیان راضیه هاشمیان
دکترای روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
سعید بابایی سعید بابایی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان

یک زندگی کامل

آیا همسر شما هدفی در زندگی دارد که به شماهیچ ارتباطی نداشته باشد؟ “احساسات، منافع و پیشرفت” آیا رویای بزرگ یا برنامه ای برای رسیدن به آن رویاها دارند؟ کلید صمیمیت توانایی استقلال در شماست. تا زمانی که خودتان را نشناسید و ندانید که از زندگی چه می خواهید نمی توانید شریک خوبی برای زندگی باشید.

بیشترین صمیمیت زمانی در یک رابطه ایجاد می شود که بیشتر روی خودتان کار کرده باشید.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا