پرسش و پاسخ های ازدواج

فرزندتان نیاز به استخاره ندارد

پرسش: با سلام و تشکر از کانال خوب‌تون. پسرم ۳۱ ساله. مهندسی مکانیک خونده ولی سال آخر رها کرد و وارد شغل پدرش که نویسندگی وکارگردانی سینماست شد. چهار خواهر دارد.(خواهرانش ٣۴-٣٢-٢٨و١۶ساله‌اند و فقط فرزند بزرگم ازدواج کرده) خودش فرزند وسط است. قصد ازدواج دارد. دوستی راهنمایی‌اش کرده که در فامیل ازدواج کن. ابتدا نیاز به استخاره حس کرد و استخاره کرد برای دخترعمه‌اش که در شهرستان زندگی می‌کنه و١٣ سال کوچک‌تره و از نظر فرهنگی با ما فرق می‌کنه. استخاره خوب اومده و فقط چند بار ایشون رو دیده و اصلا مسئله عاطفی هم در میان نیست. همسرم مسئله را با خواهرش در میان گذاشته و اونها برای بار سوم گفتند که به طور قطع ویقین جواب ما «نه» است ولی پسرم اصرار دارد که چون استخاره خوب اومده بازم مطرح کنیم و یه جوری بله بگیریم. (درضمن وقتی پسرم ١٩ساله بوده با دختر عمه دیگرش که ۵ سال بزرگ‌تر از پسرم بود دوست شد و داستانی داشتیم… تا بالاخره ازدواج کرد) بعدها هم تجربه دو دوستی دیگر رو داشته. (پنهانی ازخانواده) لطفا راهنمایی کنید.

با ویکی روان همراه باشید.

پاسخ: سلام دوست عزیز پیرو سوال مطرح شده پسر شما حدودا٣١سال سن دارند، خداوند به انسان عقل، درک، فهم و… داده برای اینکه انسان قدرت تمیز و تشخیص داشته باشد و با توجه به اینکه ایشان فردی تحصیل کرده هستند و در اجتماع بزرگ‌تری وارد شده‌اند و با توجه به ادامه شغل پدرشان، کماکان می‌دانند که علت بسیاری از طلاق‌ها تفاوت فرهنگی، تفاوت سنی، تفاوت شرایط تحصیلی و اجتماعی، نگرش‌ها و سطوح اقتصادی می‌باشد. این مسئله امری بدیهی است و ما برای بدیهیات نیاز به استخاره نداریم و در انتخاب، ایشان مستاصل نیست و نیاز به استخاره نیست. همچنین چیزی را که خود با میل و رغبت خود مشخص می‌کنید چرا می‌خواهید بگویید خدا خواست. لطفا بیشتر دقت کنید.

پروانه صفایی مقدم

متخصص روانشناسی بالینی، عضو تیم مشاوره آنلاین ویکی روان، عضو سازمان نظام روانشناسی، عضو سازمان علوم شناختی و سخنران برتر سمینارها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا