پزشکی

علل سفیدی مو

متخصصین پوست و مو بر این اعتقادند که ژنتیک، کم خونی، اختلال عملکرد تیروئید و استرس از جمله عوامل سفید شدن موها قبل از ۳۰ سالگی است. تحقیقات اخیر دانشمندان حاکی از آن است که سفیدی مو در سنین کم غیرطبیعی و بیشتر به دلایل ژنتیکی اتفاق می‌افتد. برخی مواقع علت سفیدی مو ابتلا به یک بیماری است. برای نمونه کم خونی (آنمی) و اختلال در عملکرد غدد تیروئید می‌تواند علل سفیدی مو باشد.

علت سفیدی مو

با سایت روانشناسیویکی روان همراه باشید.

همچنین عواملی مانند کلر موجود در آب استخرهای شنا، کمبود مس و یا استفاده بیش از حد از شامپوهای قلیایی نیز در سفید شدن مو موثر است. کمبود ویتامین B12 منجر به کم خونی (آنمی) می‌شود و این امر در سفید شدن موها نقش دارد.

لازم به ذکر است که درمان سفیدی مو، با توجه به علل بروز آن امکان پذیر است. استرس، مادر تمام بیماری‌ها است و موها را نیز سفید می‌کند و اگر سفیدی مو به علت استرس باشد احتمال ابتلای فرد به بیماری‌های قلبی نیز افزایش می‌یابد.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا