پزشکی

راه های درمان گودی زیر چشم

تغییرات در ظاهر آدم به مرور زمان پیش میآید و تاثیرات خودش را بر روی جوانی و جلوه هر شخص به خوبی نشان میدهد. اما موضوع اصلی این است که منبع و ریشه این تغییرات به یک باره صورت نگرفته و به تدریج اثرگذاری را نمایش داده است. یکی از این تغییرات گودی زیر چشم هست که به دلایل بسیار زیراد به مرور زمان ایجاد میشود و بر روی چهره افراد تاثیر فراوان درد. اما درمان گودی زیر چشم نیز راه هایی دارد که در ادامه بعد از بررسی این معضل به آنها میپردازیم.

راه های درمان گودی زیر چشم

با ویکی روان همراه باشید.

به طور حتم گودی زیر چشم یکی از مشکلات زیبایی شایع در بین زنان و مردان است.

عوامل ژنتیکی شما را در معرض ابتلا به این مشکل قرار می دهد، مخصوصا اگر پوست نازک و روشنی داشته باشید. گودی دور چشم و سیاهی زیر چشم ناشی از تجمع خون در زیر چشم است و در بین افرادی که پوست روشنی دارند بیشتر مشخص است.

حساسیت های فصلی، کاهش کلاژن، مشکلات عروقی، عدم تعادل هورمونی و رژیم غذایی باعث پف بیش از حد و تجمع خون می شوند.

علت اصلی گودی زیر چشم

فشار خون بالا، جدا شدگی پرده شبکیه، دیابت، بیماری آب سیاه و مشکلات تیروئید مثل بیماری گرویو و پرکاری غده تیروئید همگی از علت گودی زیر چشم می باشند.

در صورتی که هر یک از مشکلات و بیماری های فوق را داشته باشید، آنها بینایی شما را تحت تاثیر قرار می دهند، بنابراین قبل از هر گونه درمان زیبایی به چشم پزشک رجوع کنید. از دیگر دلایل گودی دور چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حساسیت غذایی مخصوصا به محصولات لبنی
  • اختلالات کلیوی
  • مالش بیش از حد چشمها
  • کاهش چربی محافظ در زیر چشم با افزایش سن
  • مشکلات قلبی عروقی
  • خستگی مزمن
  • آسیب دیدگی ناشی از خورشید به پوست
  • مصرف الکل و مواد مخدر
  • کم خوابی
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
اسما مشمول اسما مشمول
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
محمد اسماعیل زاده محمد اسماعیل زاده
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
فرشته علی هاشمی فرشته علی هاشمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

روش های درمان گودی زیر چشم

ساده ترین روش برای رفع تیرگی و گودی زیر چشم با آرایش کردن به منظور پنهان کردن این ناحیه می باشد.

کرم های مرطوب کننده پوست برای درمان گودی زیر چشم موثر هستند، مخصوصا برندهایی که حاوی رتینول، ویتامین کی، ویتامین ای و ویتامین سی هستند.

درمان های خانگی مخصوص رفع گودی دور چشم و رفع سیاهی دور چشم  تا حدود زیادی تجمع خون را برطرف می کنند و به پنهان کردن نواحی تیره کمک می کنند.

متخصصین زیبایی و متخصصین پوست اغلب مواد پرکننده پوستی را برای درمان گودی زیر چشم در جایی که خون جمع شده است، توصیه می کنند.

 تزریق چربی از چربی بدن خود فرد نیز برای درمان گودی زیر چشم تزریق می شوند. از راه های درمانی دیگر برای درمان گودی زیر چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان با لیزر پالسی پر قدرت

در این روش ملانین که مسئول تغییر رنگ پوست است از بین می رود و باعث بهبود سیاهی و تیرگی دور چشم میشود.

جراحی پلاستیک پلک

 در این روش جراحی گودی زیر چشم از بین می رود. پوست سفت شده فضای کمتری را برای تجمع خون فراهم می کند.

این نوع جراحی همچنین پلک های پژمرده را ترمیم می کنند و از قرار گرفتن سفیدی چشم در زیر عنبیه جلوگیری می کند و باعث درمان گودی زیر چشم و سیاهی زیر چشم میشود.

سفید کردن و تراشیدن پوست

 محصولات زیبایی متعددی وجود دارند که با کمک آنها می توانید پوست را لایه برداری کنید این روش در درمان چین و چروک صورت نیز موثر است، با این روش سلول های مرده، نقاط تیره و آلودگی های پوستی را از بین ببرید.

نتیجه پوست درخشنده تر و سالم تر با گردش خون بهتر است که به رفع گودی زیر چشم کمک می کند.

درمان گودی زیر چشم
لیفتینگ پوست با جراحی

 در این روش نواحی که محل تجمع خون در زیر چشم است از بین رفته و گردش خون در این نواحی بهتر صورت می گیرد. در صورتی که در زیر چشم های خود تجمع خون زیادی دارید، جراحی زیبایی پلک، لیفتینگ صورت یا مینی لیفت از بهترین راه حل ها برای درمان گودی زیر چشم است.

رفع گودی زیر چشم با لیزر

 در این روش تیرگی زیر چشم و پوست کاهش پیدا می کند، چروک دور چشم و جای زخم ها از بین می رود و رشد پوست سالم جدید تحریک می شود و روشی موثری برای رفع گودی دور چشم است.

لایه برداری شیمیایی

 لایه بردارهای شیمیایی به پوست طراوت می دهند، آن را روشن تر می کنند و ملانین را کاهش می دهند.

مزوتراپی

در این روش درمانی انباشت چربی زیر چشم ها کاهش پیدا می کند و تیرگی رفع و رنگ پوست روشن می شود. این روش درمان گودی زیر چشم بین چهار تا شش جلسه طول می کشد.

هیالورونیک اسید

 استفاده از اسید هیالورنیک در نواحی گود افتاده گونه و زیر چشم باعث کاهش ورم و از بین بردن نقاط تیره می شود. این روش برای درمان گودی زیر چشم بسیار موثر است.

ویتامین کا

 این ویتامین پوست شفاف تر و سالم تری را برای شما ارائه می کند، التهاب و پف زیر چشم را کاهش می دهد و باعث گردش خون بهتر می شود و همه این موارد به کنترل گودی دور چشم کمک می کنند.

ویتامین کا به صورت قرص یا مکمل، در کرم چشم یا در غذاهایی مثل سبزیجات برگ دار، بامیه، مارچوبه ، اسفناج، آلو و آوکادو قابل مصرف می باشند.

ویتامین کا به لخته شدن خون کمک می کند تا عروق پاره شده دور چشم باعث تجمع خون نشوند و به این ترتیب به درمان گودی زیر چشم کمک می کند.

روش کولاسر

 این روش اختصاصی غیر تهاجمی است و هم برای پوست های تیره و هم پوست های روشن عمل می کند. در رفع گودی زیر چشم با  لیزر نواحی تیره تغییر شکل یافته را مورد هدف قرار می دهد و رنگدانه ها را تقسیم می کند و بدن آنها را از بین می برد.

در این روش همچنین رشد کلاژن تحریک می شود که به بهبودی سریع تر بدن کمک می کند. این روش در حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد و نتایج آن با تزریق مواد پرکننده پوستی در ناحیه به منظور ایجاد پوست صاف و بدون لک بهبود پیدا می کنند.

در ادامه برخی از روش های درمان گودی زیر چشم در کلینیک های زیبایی که در بالا به آن اشاره شد، بررسی شده است:

روش لیزر درمانی

افرادی که دچار گودی زیر چشم می شوند می توانند درمان با لیزر پالسی پر قدرت را امتحان کنند. این روش برای کمک به درمان مشکلات رنگدانه ای به خوبی قابل تنظیم است.
روش لیزر درمانی دیگری که برای درمان گودی زیر چشم مورد استفاده قرار می گیرد لیزر درمانی ورید است.

این روش مخصوصا برای افرادی که گودی دور چشم آنها آبی رنگ و ناشی از نمایان شدن وریدها است، مناسب می باشد.

این روش لیزر درمانی را با دقت می توان برای کمک به کوچک کردن رویدهای شما در عین ثابت نگه داشتن آنها تنظیم کرد.

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال روش محبوب دیگری است که برای درمان گودی زیر چشم مورد استفاده قرار می گیرد.

این روش نه تنها برای درمان گودی زیر چشم، بلکه برای رفع چین و چروک ها استفاده می شود.

این روش همچنین  تولید کلاژن را تحریک می کند. افرادی که پوست زیر چشم آنها بسیار نازک یا ضخیم است می توانند از این روش استفاده کنند. با این حال، این روش بیشتر برای درمان چین و چروک های زیر چشم مورد استفاده قرار می گیرد.

 برای درمان و رفع سریع گودی زیر چشم باید از روش های لیزردرمانی استفاده کنید. فن آوری های لیزر درمانی مخصوص رفع گودی دور چشم متعددی وجود دارند که بسته به نوع مشکلی که شما دارید، مورد استفاده قرار می گیرند.

روش تزریق ژل

روش درمانی دیگر برای درمان گودی زیر چشم تزریق چربی و ژل است. با افزایش سن، بافت نرم زیر پوست به تدریج از بین می رود.

این مساله در اغلب مواقع منجر به بوجود آمدن چین و چروک می شود که گودی دور چشم شما را نمایان نر می کند.

برای درمان می توانید از روش تزریق ژل استفاده کنید، زیرا استفاده از هر روش دیگر بدون پر کردن گودی باعث بدست آمدن نتایج بهینه نمی شوند.

 تزریق ژل مخصوصا برای درمان گودی زیر چشم که ناشی از نمایان شدن عروق خونی یا نقاط آبی رنگ زیر پوست است، بکار می روند. تزریق ژل  باعث نامرئی شدن گودی زیر چشم می شود.

روش لایه برداری

یک روش درمان گودی زیر چشم استفاده از لایه بردارهای شیمایی و بالینی است. اگر این لایه بردارها مستقیما گودی دور چشم را برطرف نمی کنند، رنگ، بافت و ورقه ورقه شدن پوست را بهبود می بخشند.

با درخشان تر شدن ظاهر پوست، احتمال کمرنگ تر شدن گودی زیر پوست افزایش پیدا می کند.

لایه بردارهای شیمایی کل پوست مرده زیر پوست چشم را از بین می برند و به ضخیم تر شدن پوست پلک شما کمک می کنند. این دو اثر باعث کمرنگ تر شدن گودی دور چشم می شود.

جراحی

یکی از روش های رفع گودی زیر چشم جراحی است. اغلب روش های جراحی مخصوص رفع گودی زیر چشم شامل تزریق چربی، حذف یا اصلاح هر گونه ناهنجاری مثل ناهنجاری هایی که باعث بوجود آمدن نقاط آبی رنگ در زیر چشم می شوند، می باشد.

روش های جراحی مخصوص درمان گودی زیر چشم بسیار دقیق هستند و تحت نیمه بی هوشی صورت می گیرند. پس از جراحی پلک های شما برای مدت یک هفته یا بیشتر متورم می شوند.

علت گودی زیر چشم هر چه که باشد ظاهر ناخوشایندی را برای فرد به همراه می آورد، این عارضه در مردان نیز ممکن است بروز کند. بعد از مشخص کردن علت و علل گودی دور چشم مانند فشار خون بالا، جدا شدگی پرده شبکیه، دیابت، ناشی از عینک، بیماری آب سیاه، مشکلات تیروئید و… باید نسبت به درمان و رفع آن اقدام کرد.

راه ها و روش های درمان و رفع گودی زیر چشم متععدی برای برطرف کردن سریع آن وجود دارد که یکی از سریعترین روش های پنهان سازی با آرایش و درمان با لیزر می باشد.

در زمان مراجعه به پزشک متخصص زیبایی و یا جراح پلاستیک حتما علت گودی چشم خود را با وی در میان بگذارید. در بارداری برای انجام درمان های فوق با متخصص زیبایی مشورت کنید.

راه های درمان های خانگی

درمان های خانگی برای رفع پف و تیرگی زیر پوست شامل قرار دادن ماسک خیار قاچ شده بر روی چشم به منظور روشن کردن رنگ پوست و بهبود وضعیت پوست است.

سیب زمینی خام نیز اثر روشن کننده مشابهی دارد. برای انجام این کار، سیب زمینی را رنده کرده، آب آن را بگیرید و قبل از استفاده آنها در نواحی گودی زیر چشم، آنها را در گلاب خیس کنید.

شما همچنین می توانید آن را با روغن بادام یا آب گوجه خیس کنید. ترکیب آب لیمو با رب گوجه فرنگی و زرد چوبه به اثر روشن کننده ای که بر پوست دارند به درمان گودی زیر چشم کمک می کنند.

برگ نعنای خرد شده اثر خنک کننده ای دارد که باعث صاف کردن پوست، کاهش پف و روشن کردن نواحی تیره می گردد.

درمان گودی چشم با ماسک خیار

روشهای سادهای برای کاهش و درمان گودی زیر چشم وجود دارد. این مشکل گاهی جزئی یا موقتی است و به خوبی با درمانهای خانگی ارزان برطرف میشود.

  • به اندازه کافی بخوابید. کمبود خواب سیاهی دور چشم را مشخصتر میکند.
  • چای سیاه کیسهای یا کمپرس سرد را به آرامی روی چشم فشار دهید تا گشادی و اتساع عروق کاهش یابد.
  • برای کاهش پیگمانتاسیون و تغییرات رنگدانهای عینک آفتابی بزرگ بزنید تا از چشمها محافظت کرده باشید.
  • سر را هنگام خواب اندکی بالا بگذارید تا از کشیده شدن مایعات به طرف چشمها جلوگیری کنید.
  • از استعمال دخانیات پرهیز کنید. اگر سیگاری هستید، سیگار را ترک کنید.
  • از ضداحتقانهای بینی مانند محلول یا اسپری آب نمک استفاده کنید تا از گشاد شدن عروق جلوگیری کرده باشید.
  • اطراف چشم را نمالید؛ مالیدن دور چشم فقط سیاهی دور چشم را تشدید میکند.

برخی از راه حل های موثر طبیعی برای درمان گودی زیر چشم وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها این علایم را تا حد زیادی کاهش و از عوارض آن در آینده جلوگیری کنید.

رب گوجه فرنگی

 یکی از موثرترین درمان ها برای درمان سیاهی و درمان گودی زیر چشم است

شما می توانید در خانه با مخلوط یک یا دو گوجه فرنگی تازه یک قاشق غذاخوری آب لیمو کمی آرد گرم و پودر زرد چوبه یک خمیر ضخیم آماده کنید و پس از ۱۰ یا ۲۰ دقیقه با آب تمیز آن را به آرامی بشوئید.

تکرار این فرآیند ۲ یا ۳ بار در هفته رنگ پوست اطراف چشم را به طور کامل از بین خواهد برد.

خیار و سیب زمینی

 قرار دادن برشی از خیار تازه و سیب زمینی می تواند محافل تیره چشم را تا حد زیادی کاهش دهد هم چنین شما  می توانید آب خیار تازه و سیب زمینی را با کمک یک چوپ پنبه در اطراف چشم خود اعمال کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
سحر مدیری سحر مدیری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 65,000 هزار تومان
حانیه خوش لهجه حانیه خوش لهجه
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان
پریوش شیخ الاسلامی پریوش شیخ الاسلامی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
علیرضا مرادی علیرضا مرادی
مشاور حقوقی خانواده
از 75,000 هزار تومان

رو%B

الناز ربیع

عضو تیم تحریریه ویکی روان
دکمه بازگشت به بالا