پرسش و پاسخ های روابط زناشویی

در خانواده شوهر من به یکدیگر بی احترامی میکنند

پرسش: سلام. در خانواده شوهر من زن جلو ما به شوهرش توهین می‌کند و او را متهم به بد بودن می‌کند ولی در پنهان خود ظاهرا خیلی هم با هم خوب هستند. زن، شوهرش را متهم می‌کند که او را بیرون نمی‌برد در حالی که هفته بعد سفر خارج از کشور دارند. نمی‌دانم شاید می‌خواهند حسادت دیگران را برانگیزند. پنهان‌کاری می‌کنند. به من و خانواده‌ام کمک کنید در دام این افراد نیفتیم. زن غریبه است و مرد برادرشوهر کوچک من می‌باشد.

با ویکی روان همراه باشید.

پاسخ: برقرار کردن آرامش در زندگی خانوادگی اولویت هر زن و شوهری در زندگی خودشان است ولی گاهی نوع تعامل با خانواده شوهر یا زن به دلیل فرهنگ و آداب و رسوم و خصوصیات شخصیتی متفاوت با خانواده اصلی خود این آرامش را بر هم می‌زند. در درجه اول درک این تفاوت‌های فردی و شخصیتی در پذیرش افراد مختلف یک خانواده باعث می‌شود شما راحت‌تر با مسائل کنار بیایید. البته این پذیرش شامل چشم‌پوشی بر رفتار نادرست و دور از احترام خانواده شوهر نیست، بلکه باید با حفظ حریم خصوصی خود و رعایت ادب و ابراز ناراحتی خود به همسر و خانواده‌شان در مواقعی که احترام شما خدشه‌دار می شود، با خانواده همسر ارتباط برقرار کنید و مهم‌تر از همه در زمان‌هایی مناسب با همسر خود پیرامون این مسئله صحبت کنید و زمینه آرامش او را در خانه فراهم کنید.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا