روابط زناشویی

اشتباهات زنان در روابط زناشویی

برقراری روابط جنسی یکی از مهمترین یخش های زندگی مشترک میباشد که برای حفظ سلامت زوجین از اهمیت بسیاری برخوردار میباشد. پیش تر به شش اشتباه آقایان در روابط زناشویی در مورد زن ها اشاره کردیم. در ادامه میخواهیم به اشتباهات زنان در روابط زناشویی اشاره کنیم که می‌تواند دلیل یکنواخت شدن زندگی جنسی دو طرف باشد.

مهم ترین اشتباهات زنان در روابط زناشویی

روابط زناشویی پایه‌ای محکم از زندگی مشترک است که زوج‌ها به اشتباه با رفتارهای غلط منجر به سردی و تیرگی در این روابط می‌شوند؛ این‌که چرا مرد یا زنی اشتیاقی به روابط نشان نمی‌دهد. 

روابط عاشقانه و دوستانه در زنان و مردان متفاوت است. زن‌ها دوست دارند همسرشان ذهن آنها را بخواند در حالی که مردها به دنبال کشف پیام‌های پنهانی از شنیده‌های‌ شان نیستند و زنی که چنین توقعی دارد نتیجه مثبتی نخواهد گرفت.

مردان و زنان در کنایه‌ زدن با هم تفاوت دارند و زنان باید به این موضوع واقف باشند که یکی از خطای زنان درخواست‌های غیر‌مستقیم از همسر است که راه به جایی نمی‌برد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مهرانگیز متقی مهرانگیز متقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سیما حداد سیما حداد
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان

بررسی بیشترین اشتباهات زنان در روابط زناشویی

با سایت روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

بیایید صادق باشید، وقتی زندگی جنسیتان کمی دچار یکنواختی می‌شود، همیشه فکر متهم کردن همسرتان به ذهنتان خطور می‌کند.

مردها معمولاً سعی نمی‌کنند بدن زنان را کشف کنند و ببینند چه چیز شور و شهوت آنها را بالاتر می‌برد. به همین دلیل است که وقتی زندگی جنسی به یکنواختی می‌خورد، آنها متهمان خوبی هستند

و مطمئناً آنها هم در یکنواخت شدن روابط جنسیتان سهم کافی دارند. اما همه تقصیرها هم همیشه گردن آنها نیست. متخصصین روابط جنسی می‌گویند زن‌ها هم به اندازه مردان در روابط جنسی دچار اشتباه می‌شوند.

با رعایت نکاتی چند میتوان از در خطر بودن یک رابطه جلوگیری کرد.

خیلی از ما نگران زنانه بودن رفتارمان هستیم. برای اینکه برچسب خشن بودن به ما نزنند. نمی‌خواهیم خود را تحمیل ‌کننده یا قوی نشان دهیم. به نظر دکتر لِپاروت، استاد روانشناسی دانشگاه سیتل پاسیفیک:

اینکه نتوانید شروع‌ کننده رابطه جنسی باشید خود یکی از بزرگتریناشتباهات زنان در روابط زناشویی است.

او می‌گوید، “بیشتر مردها حس می‌کنند که همیشه آنها شروع‌کننده رابطه هستند و این توازن ترازوی شور و شهوت را در رابطه بر هم می زند.” به طور کلی، مردها دوست دارند زنان هم به همان اندازه خودشان برای شروع اقدام کنند. به یاد داشته باشید، عدم رضایت از رابطه جنسی میتواند یکی از دلایل طلاق باشد.

دکتر رات وستایمر، مشاور روان ‌جنسی، استاد دانشگاه نیویورک در مورد موضوع اشتباهات زنان در روابط زناشویی می‌گوید:

مردها فکر می‌کردند که زن‌ ها تمایل کمتری به فعالیت جنسی دارند، اما نمی‌خواهم دیگر این را بگویم. فکر می‌کنم زن‌هایی هستند که به اندازه مردان به فعالیت جنسی علاقه‌مند باشند

با هر از گاهی شروع کردن رابطه سعی کنید علاقه‌مندی خود را نشان دهید. مطمئن باشید که همسرتان از این پیشقدمی استقبال خواهد کرد و ممکن است به یک سطح رضایت جدید دست پیدا کنید، رضایتی که قبلاً تجربه نکرده بودید.

در واقع وقتی زنی دائما برای شوهرش از زیبایی و عطر و بوی گل‌ها صحبت می‌کند، نباید مطمئن باشد که همسرش منظور او را متوجه شده و در مناسبت‌های مختلف با دسته گل به خانه می‌آید. چرا که چنین مردی در نهایت پا را فراتر گذاشته و برای رضایت خاطر همسرش، یک باغچه گل ترتیب می‌دهد.

در حالی‌ که اگر خیلی صریح به همسرمان بگوییم که دل‌مان می‌خواهد برای‌مان دسته گل بخرد، بدون شک به نتیجه مثبت‌تری از این مطالبه دست پیدا می‌کنیم.

زنان دوست دارند که همسر‌شان ذهن آنها را بخواند و آن‌چه به زبان آورده نمی‌شود را فراهم کند؛ در حالی‌که مردان ترجیح می‌دهند مطالبات را صریح، واضح و روشن دریافت کرده و با کمال میل اجرا کنند.

چرا که در مواجهه با کنایه و درخواست‌های غیر‌مستقیم و گنگ، احساس کلافگی و سر‌درگمی می‌کنند. همچنین، زیاده‌ روی در استفاده از کلمات بی‌معنی و صداهایی که مکث‌های سکوت را پوشش می‌دهند، اثربخشی صحبت‌های ما را کاهش داده و صورت خوشی ندارد.

در واقع، کلماتی مانند «واقعا»، «خب» و یا«اوم» نشانه تردید ذهن ماست و اگر بیش از اندازه استفاده شود، شنونده را گیج می‌کند.

از دیگر اشتباهاتی که هر فردی به ویژه زنان در محاوره مرتکب می‌شوند، استفاده مکرر از لحن سوالی برای بیان مطالبات‌شان است. به عبارتی تفاوت‌های کلامی و فکری باعث فاصله بین زوجین می‌شود.

اولین اشتباه خانم‌ها در روابط زناشویی: اینکه نگران وضعیت ظاهرتان باشید

فکر کردن به وضعیت ظاهرتان حین رابطه جنسی باعث می‌شود نتوانید خودتان از رابطه لذت ببرید و شانس رسیدن شما به ارگاسم را پایین می‌آورد.

دکتر وستایمر می‌گوید، “به چربی‌های روی شکمتان یا آرایش روی صورتتان فکر نکنید. فقط تمرکزتان روی لذت آن لحظه باشد. باید به خودتان اجازه ارگاسم شدن بدهید.

مردها دوست دارند که همسرشان خود را در رابطه جنسی رها کند و اگر بخواهید نگران ظاهرتان باشید، این اتفاق نخواهد افتاد.”

دکتر هلن فیشر، انسان‌شناس فرهنگی در دانشگاه راجرز اعتقاد دارد که مردها نیمی از چیزهایی که زن‌ها مدام نگران آن هستند را اصلاً نمی‌بینند.

باز هم اینکه نگران وضعیت ظاهرتان باشید

“اگر شور و هیجان داشته باشید، پرانرژی باشید و به آنها علاقه نشان دهید، تعجب می‌کنید اگر بفهمید مردها به چه چیزهاییتان اصلاً توجه نمی‌کنند.”

به نظر دکتر فیشر، کوری اختیاری که مردها به نقص‌های ظاهری زنان نشان می‌دهند، توضیح تکاملی دارد. او می‌گوید،

براساس دلایل داروینی، مردها به طور ناخودآگاه دنبال زنانی هستند که بتوانند فرزندانی سالم به دنیا بیاورند

مردهایی که از میلیون‌ها سال پیش زنان بارور را به سمت خود جذب می‌کردند و فرزندان زیادی به دنیا می‌آوردند. با اینکه این مسئله این روزها چندان لازم به نظر نمی‌رسد اما هنوز مکانیزم بقای اولیه وجود دارد.

او توصیه می‌کند، “مردها بیشتر جذب زنانی می‌شوند که نشانه‌های سلامت و جوانی و باروری از خود نشان دهند. به جای اینکه نگران شکل کمر و باسن خود باشید، نگران سطح انرژی و شور و هیجانتان باشید و به او علاقه نشان دهید.”

از اشتباهات زنان در روابط زناشویی این است که تصور کنید رابطه جنسی برای مردان اتفاقی است

اشتباهات زنان در روابط زناشویی

دکتر وستایمر باور دارد که همه ما باید عقاید قدیمی مثل اینکه زنان موجوداتی جنس‌گرا نیستند و فقط این مردان هستند که به دنبال سکس هستند را دور بریزیم. او می‌گوید، “برای بعضی از مردان رابطه جنسی مسئله‌ای بسیار مهم است. نباید آن را دست‌کم بگیرید.”

دکتر پاروت می‌گوید:

تحقیقات این ایده را که هم مردان و هم زنان رضایت از رابطه‌جنسی در یک رابطه متعهد را بیشتر می‌دانند، تایید می‌کند

او می‌گوید، “تحقیقات مختلفی مشخص می‌کند که آنهایی که بیشترین و با کیفیت‌ترین رابطه‌جنسی را دارند زوج‌های ازدواج‌ کرده هستند. این مسائل زیادی درمورد عدم کفایت “سکس اتفاقی” مطرح می‌کند.”

در تحقیقی که توسط دکتر فیشر و همکاران او بر روی دانشجویانی که در رابطه جنسی‌ با همسرشان شرکت‌ داشته‌اند انجام گرفت، ارقام و آمار نشان داد که مردان نیز به اندازه زنان درمورد مسئله سکس و روابط جدی فکر می‌کنند.

در واقع، بیش از ۵۰ درصد از زنان و ۵۲ درصد از مردان که سکس داشته‌اند گزارش کردند که به امید ایجاد یک رابطه طولانی و بادوام وارد آن رابطه شده‌اند. و یک سوم از آنها به این امید خود دست پیدا کردند. خود از این چه درسی می‌توان گرفت؟

دکتر فیشر می‌گوید، “هیچوقت تصور نکنید که مردها موجوداتی رمانتیک نیستند. دو اشتباه بزرگ در فرهنگ ما این است که تصور می‌شود زن‌ها مثل مردها اهل رابطه جنسی نیستند و مردها مثل زن‌ها رمانتیک نیستند.”

اینکه فکر کنید مردتان همیشه برای رابطه جنسی آماده است

شاید این باور در مورد پسرهای نوجوان صدق کند اما برای مردهای واقعی اینطور نیست. فشارهای زندگی روزمره، خانواده، کار و مخارج می‌تواند میل و کشش جنسی مردها را پایین بیاورد.

این برای خانم‌ها جای تعجب دارد و خیلی وقت‌ها کم بودن میل جنسی مرد باعث می‌شود زن آن را به خود بگیرد. این بزرگترین اشتباهات زنان در روابط زناشویی با مردشان میباشد.

دکتر فیشر درمورد واکنش بسیاری از زنان نسبت به زمانی که همسرشان می‌گوید حال رابطه جنسی ندارد، می‌گوید، “این برای زن‌ها مثل شوک است و آنها آن را باور نمی‌کنند.

آنها می‌دانند که خودشان همیشه در حال و هوای سکس نیستند اما با اینحال عاشق همسرشان هستند.

اما وقتی می‌فهمند که مردشان نمی‌خواهد آن زمان با آنها رابطه جنسی داشته باشد، فکر می‌کنند که دیگر دوستشان ندارد. این اصلاً درست نیست. آن مرد فقط دوست ندارد در آن لحظه رابطه جنسی داشته باشد. همین.”

اصلی ترین اشتباهات زنان در روابط زناشویی راهنمایی نکردن مرد است

دکتر پاروت می‌گوید، حرف زدن خیلی مستقیم درمورد رابطه جنسی، اینکه چه دوست دارید و چه دوست ندارید ممکن است باعث شود احساس راحتی نداشته باشید، حتی با همسری که سال‌ها است با او زندگی می‌کنید.

اما تنها راه برای رسیدن به یک رابطه جنسی رضایت‌بخش، همین است.

دکتر وستایمر در این زمینه می‌گوید، “زن باید مسئولیت رابطه‌جنسی خود را بپذیرد. هیچ مردی نمی‌تواند بدون اینکه خود زن مسئولیت تجربه جنسی خود را قبول کند او را به ارگاسم برساند. حتی بهترین معشوق‌ها هم نمی‌دانند که زنشان چه دوست دارد.”

خوشبختانه به عقیده دکتر فیشر، مردها خیلی دوست دارند که به همسرشان لذت بدهند.

دکتر فیشر می‌گوید، “اگر بتوانید به طریقی که میل‌جنسی مردتان را از بین نبرد به او بگویید که چه دوست دارید، مطمئن باشید که از آن استقبال خواهند کرد.”.

او به زن‌ها توصیه می‌کند که چیزهایی که دوست ندارند را بین ۵ مورد از چیزهایی که دوست دارند بگنجانند و به مردها بگویند. او می‌گوید، “تا دفعه بعد که رابطه جنسی داشته باشید نمی‌فهمید که به حرفهایتان گوش کرده است یا نه. اما مردها گوش می‌دهند مخصوصاً اگر حرف‌هایتان را واضح زده باشید.”

اینکه وقتی چیز تازه‌ای پیشنهاد می‌دهد ناراحت شوید

بعد از اینکه یک زوج مدتی با هم باشند، طبیعی است که بخواهند با ایجاد کمی تنوع به رابطه‌شان تازگی بدهند.

بارزترین اشتباهات زنان در روابط زناشویی مقابله و گارد گیری با خواسته ها است. فقط به این دلیل که همسرتان می‌خواهد چیز جدیدی را تجربه کند به این معنی نیست که از زندگی جنسی با شما خسته شده است. خلاصه بگوییم: نباید آن را به خودتان بگیرید!

دکتر پاروت می‌‌گوید، با این حال خیلی مهم است که با منطقه امنتان هماهنگ باشید.

“هیچکس نباید در رابطه‌جنسی خودش را مجبور به انجام کاری کند که دوست ندارد. اگر همسرتان از شما بخواهد کاری بکنید که در خصوصیات و باورهایتان نمی‌گنجد، برای او مشخص کنید که آن کار فراتر از محدوده شماست و دلیلش را هم توضیح دهید. البته باید اینکار را به طریقی محبت‌آمیز بکنید. اما اگر مسئله‌ای است که چندان برایتان اخلاق‌ گرایانه یا اعتقادی نیست اما باز هم نمی‌خواهید آن را انجام دهید، باز هم دلیلتان را توضیح دهید. سعی کنید واکنش شدید نشان دهید، درعوض، به او بگویید که لازم است مدتی در مورد آن فکر کنید.”

در یک رابطه اشتباهات مرد و زن میتواند به سلامت و کیفیت آن رابطه لطمه وارد کند. با توجه، دقت و ریز بینی میتوان وجود سلامت در هر رابطه ای را تضمین کرد.

اشتباهات زنان در روابط زناشویی یکی از موضوعات مهمی است که حتما باید به آن توجه شود. مواردی که در بالا به آنها اشاره شد میتوانند با کمی دقت و مطالعه به کلی رفع شده و رابطه بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

خودداری از شروع رابطه بزرگترین اشتباهات زنان در روابط زناشویی است

خیلی از ما نگران رفتار زنانه هستیم. ما نمی‌خواهیم تحمیل‌کننده یا خیلی قوی به نظر برسیم. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که زنان مرتکب آن می‌شوند، شروع نکردن رابطه است.

اغلب مردان احساس می‌کنند که همیشه آنها شروع کننده رابطه هستند و این باعث عدم تعادل در مقیاس اشتیاق می‌شود

گاهی شما قدم اول را بردارید تا علاقه خود را نشان دهید. همسر شما از آن قدردانی خواهد کرد و شما نیز با قبول مسئولیت در تجربه جنسی خود، به سطح جدیدی از رضایت می‌رسید.

مردان هر ثانیه از رابطه جنسی استقبال میکنند

فشار زندگی، خانواده، کار و بدهی‌ها می‌توانند میل جنسی مرد را کاهش دهند. این موضوع برای بسیاری از زنان تعجب‌برانگیز است و ما اغلب کاهش علاقه او به رابطه را شخصی تلقی می‌کنیم.

متداول ترین اشتباهات زنان در روابط زناشویی براشت اشتباه از رفتار مردهاست. زنان، خود را به خوبی می‌شناسند و می‌دانند که خودشان هم همیشه مشتاق رابطه نیستند اما همچنان همسر خود را دوست دارند اما وقتی می‌فهمند همسرشان خواهان رابطه نیست، با خود فکر می‌کنند «مرا دوست ندارد» و این درست نیست بلکه او فقط نمی‌خواهد رابطه داشته باشد.

پرداختن به حاشیه های روابط زناشویی

اشتباه خانم‌ها در روابط زناشویی

فکر کردن به این که هنگام رابطه چگونه به نظر می‌رسید، مانع لذت بردن می‌شود و احتمال رسیدن به ارگاسم را از بین می‌برد.

به چربی روی شکم یا آرایش روی صورت‌تان فکر نکنید. بر لذت رابطه تمرکز کنید. باید به خودتان اجازه دهید تا به ارگاسم برسید.

مردان می‌خواهند همسرشان خود را در رابطه رها کند و اگر او نگران ظاهر خود باشد، این گونه نمی‌شود

مردان متوجه نیمی از چیزهایی که زنان دائما نگران آن هستند، نمی‌شوند. بهتر است پرشور، پر انرژی و مشتاق و با تفکری انعطاف‌ پذیر باشید.

بر خلاف اشتباهات زنان در روابط زناشویی مردان به سوی زنانی جذب می‌شوند که سالم و شاداب باشند. به جای این‌که نگران اندازه و ظاهر شکم و کمرتان باشید، به سطح انرژی و اشتیاق و علاقه خود به همسرتان توجه کنید.

خودداری از گفتن احساسات جنسی از دیگر اشتباهات خانم ها در روابط جنسی است

صحبت کردن مستقیم درباره رابطه جنسی، آن چه که دوست داریم و آن چه که دوست نداریم، می‌تواند باعث احساس ناراحتی ما شود اما این تنها راه برای داشتن رابطه‌ای رضایت‌ بخش است.

یک زن باید مسئولیت برخورد جنسی خود را بر عهده بگیرد. اگر این گونه نباشد، همسرش نمی‌تواند او را به ارگاسم برساند. حتی عاشق‌ترین مرد هم بدون این‌که همسرش به او بگوید، نمی‌تواند کاملا متوجه نیازهای او شود

خبر خوب این است که مردان بسیار خواهان این هستند که زنان را خوشنود سازند.

اگر بتوانید به گونه‌ای که به شخصیت او برنخورد، نیازتان را بگویید، همسرتان قدردان شما خواهد بود. توصیه می‌شود زنان در حین بیان چیزهایی که دوست دارند، به آنچه که دوست ندارند هم اشاره کنند، چون همسرشان به آن گوش می‌دهد به ویژه اگر درباره آن واضح صحبت کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
زهرا محبوبی زهرا محبوبی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
سید حامد واحدی اردکانی سید حامد واحدی اردکانی
دکترای روانشناسی
از 100,000 هزار تومان

بی میلی به روابط جنسی متنوع

طبیعی است که زوج پس از مدتی بخواهند در رابطه خود تنوع ایجاد کنند. این که همسرتان می‌خواهد کار جدیدی را امتحان کند، به این معنا نیست که از شما یا رابطه‌تان ناراضی است. به طور خلاصه آن را شخصی تلقی نکنید.

اما همچنان مهم است که احساس راحتی داشته باشید و در آسایش خود بمانید.

هیچ کسی نباید درباره صمیمیت یا رابطه شخصی خود مجبور به انجام کاری شود. اگر همسرتان از شما چیزی می‌خواهد که خارج از اصول اخلاقی شماست، آن را با او در میان بگذارید و دلیل آن را توضیح دهید

حتما این کار را با بهترین شیوه انجام دهید اما اگر مرتبط به اخلاقیات نیست اما شما نمی‌خواهید انجامش دهید، دلیل آن را توضیح دهید.

برای مقابله با اشتباهات زنان در روابط زناشویی اگر راجع به پیشنهادی احساس ناخوشایند دارید، سعی کنید واکنش شدیدی نشان ندهید. بلکه بگذارید همسرتان متوجه شود نیاز به زمان دارید تا به آن فکر کنید.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا